Blade21 Geplaatst 2 oktober 2013 Geplaatst 2 oktober 2013 (bewerkt) Ik ben hem nu aan het downloaden en installeren. Ik weet er dus nog niets van. Maar ik vermoed dat dit een stabile versie is van 3.20 OK via de webupdater gaat het niet. Hij wordt wel gezien maar ik krijg het bericht dat mijn pc geen contact kan krijgen met de Garmin site. Het zal wel druk zijn. 2 oktober 2013 bewerkt door Blade21
Blade21 Geplaatst 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst 2 oktober 2013 (bewerkt) De update dan maar via Garmin Express geïnstalleerd. De acties die de FW 3.20 deden crashen zijn verholpen. Hij lijkt me nauwkeurig. Hij stond binnen twee minuten op 5m bij mij achter in de tuin. Na de GPS een minuutje met de achterkant naar boven gehouden te hebben stond hij op 3m. Ik ben benieuwd hoe hij het morgen in het bos doet. 2 oktober 2013 bewerkt door Blade21
bastos Geplaatst 2 oktober 2013 Geplaatst 2 oktober 2013 Hier ligt webupdater plat,dan maar met Garmin express gedaan. Nu afwachten tot ik tijd heb om het uit te proberen.
ron-radix Geplaatst 2 oktober 2013 Geplaatst 2 oktober 2013 heb de update via map source binnen gehaald
team nessa Geplaatst 2 oktober 2013 Geplaatst 2 oktober 2013 Web updater werkt weer, zal mij benieuwen of alle problemen nu verholpen zijn
Blade21 Geplaatst 3 oktober 2013 Auteur Geplaatst 3 oktober 2013 Vandaag eens een simpele cache gelopen om de nieuwe firmware te testen. Deze FW is een stap voorwaarts. Ze zijn er nog niet maar de software wordt bruikbaar. Ik had in het bos een nauwkeurigheid van rond de 6 m. Door het toestel op de kop te houden liep dat binnen een halve minuut op tot 4-5m. Het is verstandig wanneer je het nabijheids-piepje hoort even stil te staan en het toestel om te draaien. Daarna kun de in de meeste gevallen vrij snel naar een WP lopen. Er was iets dat me op viel en dat heeft de Oregon al een poosje. Als ik naar een cache loop en ik kom in de buurt dan kijk ik op het toestel zoals iedereen. Wat me opvalt is dat ik altijd te ver door moet lopen. Zodra de afstand rond de 5 meter is ga ik zoeken. maar dan verandert de afstand en moet ik bijna altijd 10-20 meter terug lopen. Als ik in beweging ben dan lijkt me de nauwkeurigheid een stuk lager dan wanneer ik stil sta. Met de Dakota 10 had ik dat nooit. Op zich is dit geen probleem Ik weet het nu en wanneer ik het nabijheids-piepje hoor stop ik draai het toestel om en na 30 sec kijk dan waar ik heen moet. Dat lijkt te werken.
team nessa Geplaatst 4 oktober 2013 Geplaatst 4 oktober 2013 Nu je het zegt, dat klopt inderdaad. Met de 450 had ik dat wel in de auto, maar dat komt denk ik doordat je dan veel sneller beweegt. Ga het zo op de fiets weer testen.
Team Tabak Geplaatst 4 oktober 2013 Geplaatst 4 oktober 2013 Heb ik met de 550 ook. Vooral wanneer we met auto of fiets cachen. Als we lopen hebben we geen last. Heeft waarschijnlijk met de snelheid van bewegen te maken. De oplossing is eenvoudig. Even wachten en de gps tot rust laten komen. Na ca. 20 seconden wordt de precisie perfekt. 1
Blade21 Geplaatst 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst 4 oktober 2013 Blijkbaar loop ik te snel:) Maar het is zoals Tabak zegt. Zodra het piepje klinkt stop ik en laat ik de GPS tot rust komen en draai hem indien nodig om. 1
Blade21 Geplaatst 6 oktober 2013 Auteur Geplaatst 6 oktober 2013 Ik heb gisteren gegeocached en heb zo goed als geen problemen gehad. Eén keer een freeze gehad in de kompas modus. Ik heb 18 caches gevonden en de aangegeven nauwkeurigheid in het veld was uitstekend. 3-4 meter. Onder bladerdek 5-7 m Ik had alleen het gevoeld dat ik door de software belazerd werd. Ik liep langs een bosrand en de aangegeven nauwkeurigheid was rond de 7 m. Toen ik echter helemaal inzoomde op het kaartje liep de de opgenomen track meer als 18 m naast het pad. Nu is het wel zo dat de wegen op een kaartje wanneer je geen werkelijke breedte behalve de breedte die een pixel nodig heeft om een weg weer te geven. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat de kaart afwijkt. Sterker nog, ik heb van het gebied in Basecamp een Birdseye view foto gedownload. Dat lijkt mijn stelling te bevestigen. Er zit soms een "behoorlijke" afwijking in de Openfietsmap Benelux kaart. Ik sommige gevallen loopt de lijn op de kaart zelf helemaal langs de daadwerkelijke weg op de foto. Misschien verwachten we wel te veel. De GPS maakt fouten. De Openfietsmap bevat inmeetfouten en misschien heeft de Birdseye view foto ook wel fouten. Er wordt tenslotte van een bol (aarde) een vlakke presentatie gemaakt. Eigenlijk weet ik het niet meer. Ik heb goed kunnen cachen en de software crached niet meer steeds. En aan het einde van de dag heb ik de auto terug gevonden. Eigenlijk is dat het belangrijkste. Dus eigenlijk weet ik het wel. 1
Flaker91 Geplaatst 6 oktober 2013 Geplaatst 6 oktober 2013 Het is dus eigenlijk goed nieuws! :-) Ik ben in ieder geval blij dat jij weer blij bent.
team nessa Geplaatst 8 oktober 2013 Geplaatst 8 oktober 2013 Ik kan me erbij aansluiten. Ook hier is de test geslaagd. De afwijking in het bos was wel af en toe erg groot, maar dat is bekend in dat gebied. Naast het pad lopen is idd ook bij ons het geval, maar storend is het niet.
Team Tabak Geplaatst 9 oktober 2013 Geplaatst 9 oktober 2013 Dat laatste is een kaartprobleem. BIj de NT wegenkaart van Garmin lopen we regelmatig tegen dit probleem op, als we hem gedetailleerd gebruiken met b weggetjes. Zetten we dan de Tope Benelux 2010 voor, dan blijkt e.e.a. veel nauwkeuriger te zijn. Ik heb ook alle mogelijke vrij verkrijgbare kaarten geprobeerd. Die hebben mij geen van allen kunnen overtuigen. Soms wel goed, soms helemaal níet. Ik ben het wel met je eens, dat het niet of nauwelijks storend is, want je komt uiteindelijk vanzelf op de gewenste locatie uit. Maar ik ben blij te vernemen, dat de grootste probleem met de 600 zijn opgelost, want op basis van de eerdere ervaringen kreeg Garmin mij niet onmiddellijk op de fiets richting winkel..... :-)
Aanbevolen berichten