appeldoo Geplaatst 5 september 2013 Geplaatst 5 september 2013 De combinatie vind ik ideaal. Een GPSr voor de navigatie, een smartphone (app of internet) voor de cacheinformatie. En zeker voor cachen in het buitenland is een GPSr ideaal, want ik heb geen internet in het buitenland.
Nuffie Geplaatst 10 september 2013 Geplaatst 10 september 2013 Waar ik nu helemaal niets over lees, is de leesbaarheid van een smartphone in het zonlicht. Of ben ik de enige die daar problemen mee heeft? Mijn eTrex30 is prima af leesbaar, maar mijn Galaxy s2 is slecht te lezen in direct zonlicht. Zelfs als het scherm op maximale verlichting staat, blijft het een heel gedoe. Hand erboven, in de schaduw gaan staan (als die er is), maar het blijft behelpen. Vooral bij (spoiler)foto's. Geef mij maar een gps.
Flaker91 Geplaatst 10 september 2013 Geplaatst 10 september 2013 Nuffie, ligt aan de smartphone en helderheidsinstelling. Mijn Galaxy Nexus staat op Auto-Adjust Brightness en is daardoor bijna altijd leesbaar. Misschien heeft de S2 dit ook, durf het niet met zekerheid te zeggen.
Fotogravinnetje Geplaatst 10 september 2013 Geplaatst 10 september 2013 Toen ik nog een motorola defy had, kon ik die echt niet aflezen in de zon. M'n nexus 7 lukt dat ook absoluut niet mee. Met de sony's die wij in huis hebben, is lezen in zonlicht ook geen probleem. Ligt dus echt aan je telefoon of die op hoogste helderheid de concurrentie aan kan met het zonlicht
DickD Geplaatst 11 september 2013 Geplaatst 11 september 2013 En zeker voor cachen in het buitenland is een GPSr ideaal, want ik heb geen internet in het buitenland. Je kunt met de standaard app van groundspeak wel caches "downloaden" voor offline gebruik. Ook bij het loggen is het mogelijk om ze eerst offline te loggen en pas als je weer wifi hebt, de logjes daadwerkelijk op te sturen. Maar zonder wifi of mobiel internet zijn er wel een paar beperkingen. Zo werkt het in- en uitzoomen op de kaart niet alijd even lekker, en sowieso kun je offline geen satellietkaarten laden. Ik gebruik zelf een smartphone en dat gaat prima, moet ik zeggen. Het is idd wel handig om even een extra baterij erbij te hebben of een "powerpack".
Krijgertjes Geplaatst 11 september 2013 Geplaatst 11 september 2013 Met een smartphone kan net zo goed in het buitenland gecached worden, daar is zeker geen internet voor nodig. Blijft een kwestie van wel apparaat heb je, wat wens je en wat wil je eraan uitgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden