Spring naar bijdragen

Wandel Gps Of Smartphone (App)


proza

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week in aanraking gekomen met Geocaching op een vakantieadres in Drenthe. Ik had Geocaching Intro app op mijn Smartphone geladen en daar gingen we samen met mijn twee kinderen en nog twee neefjes, en wat een plezier hebben wij die middag gehad. We willen meer :thumbsup:

 

Je begrijpt we zijn nieuw in deze wereld als schatzoekers.

 

Wat me die middag opviel is dat de Smartphone batterij wel heel erg snel leeg is met dit soort apps. Hoe doen jullie dat als ervaren gebruikers, hebben jullie allemaal een Wandel GPS oid naast de Smartphone? Want een dagje geocaching gaat met het batterij verbruik niet lukken, dus misschien doe ik er een keer verstandig aan een Wandel GPS te kopen voor tracking en de logs te schrijven met de Smartphone. En tips en ervaring voor de keuze van een Wandel GPS zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

gewoon op marktplaats een echte GPs kopen en jullie logjes (het dagboek, van jullie cachebeleving die dag) thuis op de computer schrijven, eventueel met de gemaakte foto's er bij plaatsen zodat jullie jaren later nog levendige herinneringen kan terughalen over de cache's die jullie vroeguh gevonden hadden.

 

mocht het spelletje je toch gaan vervelen omdat je een verkeerde keuze van het te vinden cache's heb gemaakt zet je de GPs gewoon weer op marktplaats en ben je bijna gratis voor niets een ervaring rijker

 

Barny

 

ps 1x een cache als found loggen word algemeen geaccepteerd, voor bijvoorbeeld gaten in zakjes kan je een note of Needs maintenace loggen

een leuk verhaaltje wat je heb meegemaakt tijdens voor of na het vinden van de cache is altijd leuk;)

 

 

Durf te denken,

Maak je leven makkelijker, anderen doen hun best om het zo moeilijk mogelijk te maken

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum, Proza. In plaats van een GPS kun je ook een mobiele oplader voor je smartphone aanschaffen. Je bent dan goedkoper uit en een smartphone met de juiste software biedt veel meer mogelijkheden dan wat jij een wandel-GPS noemt. Om die reden zullen de draagbare GPS-ontvangers, die nu nog door de meeste geocachers worden gebruikt, ook mettertijd verdwijnen.

 

Geocachen met een smartphone heeft de toekomst, ook door de opkomst van nieuwe vormen van cachen, waarvoor een smartphone is vereist. Klik voor een voorbeeld van een 'smartphone-cache' op het logo onderaan dit bericht. Klik hier als je meer wilt weten over het ontstaan van deze CloudCache en de mogelijkheden van cachen met een smartphone in het algemeen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar eerder precisie van de GPS, goede ontvangst, robuustheid en batterijduur van de dedicated gps'en duidelijk voordelen hadden ten opzichte van smartphones, zie je dat qua gps-signaal telefoons echt niet meer onderdoen (tenminste, als je een behoorlijke smartphone aanschaft, geen budgettoestel), de robuustheid van telefoons verbetert (zeker sony doet het goed met z'n waterdichte high-end telefoons) en voor de batterij kun je of een reserve-batterij of zo'n mobiele lader als waar Vlindertje naar verwijst gebruiken. Telefoons hebben nog een aantal extra voordelen, zoals snelheid in het wisselen tussen verschillende schermen, meer tooltjes, betere touchscreens (al hebben de meeste dan weer moeite in de regen, behalve een heel aantal sony's die wet-finger-tracking hebben). Grootste nadeel is dat je er geen chirps mee kunt uitlezen. Maar eerlijk gezegd heb ik er daar niet veel van gezien in de tijd dat ik met een etrex 30 rondliep. Mijn etrex ligt nu maar wat te verstoffen (in principe zelfs al verkocht aan een medecacher met pech) omdat ik alles met m'n waterdichte Sony Xperia acro S met wet-finger-tracking en een mobiele lader doe.

Nog een paar tips: gps vreet inderdaad batterij, maar scherm aan nog meer. Voor een deel kun je dat opvangen door de helderheid van je scherm zo laag mogelijk te zetten en het scherm zo min mogelijk aan te houden.

Lees je goed in wat je tijdens het geocachen tegen kunt komen: projecteren, peilingen, kruispeilingen, kruisende cirkels, verschillende coordinaten-stelsel, verschillende notaties, verschillende coderingen, verschillende types geocache, verschillende moeilijkheidsgraden, verschillende soorten containers, wat doe je met wat er in een cache zit (goodies, tb's, coins, wat zijn de do's en don't's). Kortom, denk niet te snel dat je aan alleen een gps/telefoon genoeg hebt om te weten wat het spelletje inhoudt en wat de regels zijn. Gebruik je gezonde verstand. Hou je aan de regels die ter plaatse gelden (tenzij met expliciete toestemming op de listing, maar dat zul je zelden tegenkomen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al wordt hierboven een pleidooi gehouden voor de smartphone en ik ook wel van mening ben dat je heel goed kunt cachen met een smartphone, prefereer ik toch echt wel een GPSr. Ik zou niet graag de gehele tijd met mijn telefoon in de hand willen lopen, en daarnaast is die van mij ( GalaxyS3) toch echt niet waterdicht en kan mijn scherm echt niet tegen het laten vallen.

 

Ik zelf heb een Dakota 20, en wat voor mij een hele plus is, is dat ie mooi klein is, en dus lekker in de hand ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al een goede smartphone hebt kun je die dee eerste tijd natuurlijk gewoon gebruiken. Als je dan na enige tijd het idee hebt dat de hobby een blijvertje is kun je alsnog overwegen om een wandel-gps aan te schaffen.

Maar als de hobby verwaterd heb je je die kosten in ieder geval uitgespaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al een goede smartphone hebt kun je die dee eerste tijd natuurlijk gewoon gebruiken. Als je dan na enige tijd het idee hebt dat de hobby een blijvertje is kun je alsnog overwegen om een wandel-gps aan te schaffen.

Maar als de hobby verwaterd heb je je die kosten in ieder geval uitgespaard.

Dit is waarschijnlijk de beste optie.

Het is natuurlijk zonde om een relatief grote investering te doen in een GPSr als je nog niet zeker bent dat je over een maand nog graag gaat geocachen.

 

Een externe accu werkt wel erg goed (heb deze zelf van Duracell) en is inderdaad een stuk goedkoper. Tevens is de externe accu buiten geocachen om ook nog nuttig.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik beide, een garmin etrex30 en een samsung galaxy S3. De garmin werkt altijd prima qua ontvangst en nauwkeurigheid. 3 meter haalt ie makkelijk. De smartfoon daarintegen is errug handig met multies en puzzeltjes tijdens het cachen. De nauwkeurigheid was ook 3 meter, maar na een recentelijke softwareupdate van samsung is het slechter geworden naar 6 meter of slechter. dat is dan weer het risico wat je neemt met upgraden :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fotogravinnetje is enthosiast over een japanse electronica fabrikant:

 

zeker sony doet het goed met z'n waterdichte high-end telefoons

Ik ben erg voorzichtig met hun producten (als in: ik koop ze niet) Voor dat je het weet heb je een rootkit op je computer zitten

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit_scandal

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in het begin gewoon begonnen met een goedkoop Etrex H GPS model welke ik op dit moment met mijn 16 caches nog steeds gebruik. Mocht ik het leuk blijven vinden schaf ik vanzelf wel weer een keer een nieuwe (betere met meer opties) GPS aan. Tot nu toe vee plezier beleefd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...