Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Volgens mij: helemaal niets, vlindertje. Maar kun je mij misschien eens duidelijk maken, wat de toegevoegde waarde van het keurmerk is, behalve meer bezoekers voor de site metacaching? Zoals het nu neergelegd is, gaat het eigenlijk alleen om de omvang van de container. Dit is dus heel erg gemakkelijk zelf te filteren. En ik denk dat geocachers die het spel in de oorspronkelijke vorm willen spelen, die mogelijkheden al lang hebben ontdekt.

Als ik naar mezelf kijk, denk ik dat ik over een gemiddeld dosis verstand beschik, en mij is het gelukt om via GSAK alleen caches te ontvangen die ik wil doen. Als ik zie dat het een duikcache is, gaat die cache op de negeerlijst, want ik kan niet duiken. Zelfde geldt voor klimcaches. Aangezien ik op de kaart geen vraagtekens wil zien, die ik nog niet heb opgelost of wil oplossen, heb ik daar weer een speciale database voor gemaakt. Ik mag aannemen dat cachers die enkel regular caches willen vinden, al lang weten dat daar ook een vinkje voor is. Gooi er vervolgens een macrootje overheen en de caches komen mooi in google earth op de kaart. Geen gezoek op verschillende sites, geen caches die je niet wilt doen, maar een lijst geheel naar eigen wens.

Kortom, ik ( en als ik het zo lees meerdere mensen) zie de toegevoegde waarde niet.

Geplaatst (bewerkt)

Wat zou het toch prettig zijn als iemand nu eindelijk eens duidelijk zou kunnen maken wat er op tegen is dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld. Dit als hulpmiddel voor geocachers die het spel graag op oorspronkelijke (authentieke) wijze willen spelen en daarvoor een container met een zekere grootte en een logboek nodig hebben.

Dat hebben we al vele malen geprobeerd Vlinder, maar het werkt niet. Wij - mijn vrouw en ik - (en met dat woord wij vertegenwoordig ik niemand hier voordat ik dat weer voor de voeten geworpen krijg..) zijn zo authentiek als we zelf willen zijn op een bepaalde door God gegeven dag. Het wordt bepaald door 101 factoren maar niet door een kist met een paar waterig vergeelde voetbalplaatjes van Faas Wilkes en Bep Bakhuis, alhoewel het fijn is voor die mensen, dat zij na hun dood door het geocachen nog zo lang in de herinnering blijven. Mij zullen ze na mijn verscheiden niet meer zo lang, zeg maar gerust helemaal nooit meer in een ammobox aantreffen..... En om samen met jou in een ammobox te moeten doorbrengen ?..... Daar helpt geen enkele modus vivendi meer en daar is ook geen enkele box tegen bestand.... Maar ik wil het wel overwegen, als jij de dubbele hebt van Bok de Korver, want die mis ik nog steeds..... En misschien wil jij Roel Wiersma wel van mij hebben, die ik, toen ik 7 jaar oud was al bij Donar in Hilversum zag voetballen en die daarna voor een bescheiden pot duiten naar Eindhoven of all places verhuisde....

Kortom Vlinder, voor mij vertegenwoordigt de ammobox weinig meerwaarde. Een small of een petling op een prachtig plekje met een fraai uitzicht vinden we ook heel bijzonder. Maar daarover gaan we hier voor altijd van mening verschillen en dat mag mits ik niet op zo'n flauwe wijze als in punt 9 van je 15 geboden wordt aangehaald, want dat leidt bij mij alleen maar tot verhoogd alcoholgebruik, hetgeen mogelijk je bedoeling is, omdat je niet kan wachten op Roellie... :-)

Maar ook deze uitleg zal je niet kunnen overtuigen en zeker niet verhinderen om te trachten metacaching weer op de kaart te krijgen.... En daarbij wens ik je alle succes toe. Zo ben ik dan ook wel weer...

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

@MacDD. ik zal voortaan onderscheid maken tussen authentieke pleurpotjes en schertspleurpotjes.

@Gluppie. Het keurmerk heeft toegevoegde waarde voor die cachers waarvoor het toegevoegde waarde heeft. Alle anderen hoeven er echt niets mee. Echt waar.

• Top! 2
Geplaatst

Er is niets op tegen dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld. Ieder bepaalt voor zich of het Keurmerk toegevoegde waarde heeft.

Kan iedereen zich in deze conclusie vinden? Zijn we eruit?

Geplaatst (bewerkt)

Volgens de laatste regels van mij post #468 bevat een authentieke geocache geld. Ik gooi de knuppel in het hoenderhok door te stellen dat dat dé waarheid is. Ik denk dat er zoveel reacties worden uitgelokt omdat Vlinder er heilig van overtuigd is dat een geocache iets anders behoort te bevatten. Daar krijg ik een beetje jeuk van. Waarom is Vlinders visie de waarheid? Waarom is het spel zo bedoeld? Omdat het staat geschreven? In post #468 staat toch echt iets anders geschreven. Het valt te vergelijken met een Jehova's Getuige die in een zaal vol ongelovigen zijn waarheid er door wil drukken. Andere Jehova's Getuigen zullen het snappen, de rest zal zich er alleen maar aan ergeren. Daarom mijn advies: noem het niet steeds 'geocachen zoals de bedenker het bedoeld heeft', want dat klopt niet. Noem het 'een keurmerk voor caches die een logboek en ruilspullen bevatten'. Ik geloof zelf niet in een God maar leef wel netjes en beschaafd. Geen enkele Christen kan mij iets verwijten behalve het feit dat ik niet aanneem dat God bestaat.

bewerkt door Casteel
Geplaatst

Maak, wat mij betreft, zoveel keurmerken als je wilt.

Ik denk alleen dat straks slechts weinig mensen door de bomen het bos nog zien en begrijpen waar al die keurmerken voor staan.

Voor wat betreft de criteria, ik begrijp de bedoeling niet helemaal.

Heb je dan met deze criteria een echte geocache gevonden, of zijn deze ook bedoeld om bepaalde groepen tegen te houden?

Daar lijkt het wel op, wanneer ik sommige berichtjes lees

Die 500 meter bijvoorbeeld. Bedoeld om de puntjespakkers tegen te houden?

De eindlocatie van het Hoogtepunt van Reintje de Vos ligt dubbel zo ver weg van een parkeerplaats en die cache wordt inmiddels met gemak meegepakt door eindcoord lopers vanwege de D/T waardes.

Dat valt niet tegen te houden, ook bij de straks, met keurmerk bevoorrechte, "echte" geocaches niet.

Geplaatst

Casteel, het begint mij nu te interesseren vanuit een psychologisch oogpunt. Als jij het filmpje ziet waarin de bedenker van het spel de eerste geocache vult en uitlegt wat de bedoeling is, hoe kun jij dan volhouden dat de bedenker het zo niet heeft bedoeld? Dit interesseert me werkelijk enorm. Het gaat niet om geloof, maar om feiten. En als je die feiten per se wilt negeren, om wat voor onbegrijpelijke reden dan ook, waarom stoor jij je dan aan cachers die aangeven dat zij het spel graag willen spelen zoals de bedenker dat in het filmpje aangeeft?

Geplaatst (bewerkt)

Er is niets op tegen dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld. Ieder bepaalt voor zich of het Keurmerk toegevoegde waarde heeft.

Nee natuurlijk niet.

Team Nessa heeft in Ede een prachtige voortuincache liggen. Zó groot Vlinder.... Het hele gezin kan er in wonen, zou er in de achterliggende woning waterschade ontstaan.... Zelden heb ik (eigenlijk nooit, want anders doe ik Team Nessa tekort) zoveel mooie ruilspulletjes gezien voor kinderen. Het logboek heeft de omvang van 10 door jou gewenste logboekjes en wordt mede daardoor netjes ingevuld. Kortom, goed voor heel wat favo's en terecht ook, al is het maar vanwege het knutselwerk.

Toch kan de cache in jouw optiek niet keurmerkwaardig zijn, want het is en blijft een cache in een vorm en op een locatie die de bedenker van het spel nooit bedoeld zal hebben toen hij met zijn kop het bosje in Amerika in dook. Als één van de weinige caches in zijn soort heb ik deze destijds echter wel heel erg kunnen waarderen.

Ik hoop nu maar dat Team Nessa niet boos wordt omdat hun cache hier wordt gebruikt om aan te tonen, dat het allemaal nog niet zo gemakkelijk is als het lijkt om keurmerken te geven aan caches. Hun cache is er echter niet minder om, wees daar van overtuigd!!!!

Maar als dit jouw enige criterium is, dan kan de keurmeester, die vroeg of laat eveneens hijgend de locatie betreedt niet anders doen dan jou bellen en zeggen, dat hij een geweldig mooie kist heeft aangetroffen met geweldig mooie ruilspulletjes. Toch zullen een aantal cachers zich achter de oren krabben indien zij naar Ede afreizen op basis van jouw keurmerk en ter plekke merken dat het om een cache gaat, waarvan de bedenker van het spel niet etc. etc.... Gelukkig ben ik er van overtuigd, dat ze het logboekje toch met een brede glimlach zullen beschrijven, maar ze zullen zich in het vervolg iets wantrouwiger opstellen wanneer caches door jou en je makkers van keurmerken worden voorzien.

Het is en blijft een bijna ondoenlijke zaak om ons met je keurmerken het goede van geocaching te laten ontdekken. Laat het ons dus maar zélf ontdekken. Übung macht den Meister zeggen ze even ten Oosten van Eindhoven. Waarom heb je eigenlijk die andere maatstaven, waaronder het loopje van tenminste 500 meter laten vallen? Misschien heb je het wel eens verteld en is het mij ontgaan, maar dan moet je het nog maar een keer zeggen. Jou zijn tenslotte ook al zoveel dingen ontgaan die ik heb gezegd..... gringrin

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Er is niets op tegen dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld.

Dus moeten we allemaal een emmer met inhoud van 18.9271liter, afgesloten met deksel met wat rommel snuisterijen in verstoppen op een unieke plaats? Hoeveel van die caches voldoen aan die criteria? De 'Keurmeesters' (gaan die ter plekke controleren?) zullen niet al te veel werk hebben.

Geplaatst

Nee natuurlijk niet.

Team Nessa heeft in Ede een prachtige voortuincache liggen. Zó groot Vlinder.... Het hele gezin kan er in wonen, zou er in de achterliggende woning waterschade ontstaan.... Zelden heb ik (eigenlijk nooit, want anders doe ik Team Nessa tekort) zoveel mooie ruilspulletjes gezien voor kinderen. Het logboek heeft de omvang van 10 door jou gewenste logboekjes en wordt mede daardoor netjes ingevuld. Kortom, goed voor heel wat favo's en terecht ook, al is het maar vanwege het knutselwerk.

Toch kan de cache in jouw optiek niet keurmerkwaardig zijn, want het is en blijft een cache in een vorm en op een locatie die de bedenker van het spel nooit bedoeld zal hebben toen hij met zijn kop het bosje in Amerika in dook. Als één van de weinige caches in zijn soort heb ik deze destijds echter wel heel erg kunnen waarderen.

Ik hoop nu maar dat Team Nessa niet boos wordt omdat hun cache hier wordt gebruikt om aan te tonen, dat het allemaal nog niet zo gemakkelijk is als het lijkt om keurmerken te geven aan caches. Hun cache is er echter niet minder om, wees daar van overtuigd!!!!

Maar als dit jouw enige criterium is, dan kan de keurmeester, die vroeg of laat eveneens hijgend de locatie betreedt niet anders doen dan jou bellen en zeggen, dat hij een geweldig mooie kist heeft aangetroffen met geweldig mooie ruilspulletjes. Toch zullen een aantal cachers zich achter de oren krabben indien zij naar Ede afreizen op basis van jouw keurmerk en ter plekke merken dat het om een cache gaat, waarvan de bedenker van het spel niet etc. etc.... Gelukkig ben ik er van overtuigd, dat ze het logboekje toch met een brede glimlach zullen beschrijven, maar ze zullen zich in het vervolg iets wantrouwiger opstellen wanneer caches door jou en je makkers van keurmerken worden voorzien.

Het is en blijft een bijna ondoenlijke zaak om ons met je keurmerken het goede van geocaching te laten ontdekken. Waarom heb je eigenlijk die andere maatstaven, waaronder het loopje van tenminste 500 meter laten vallen? Misschien heb je het wel eens verteld en is het mij ontgaan, maar dan moet je het nog maar een keer zeggen. Jou zijn tenslotte ook al zoveel dingen ontgaan die ik heb gezegd..... gringrin

Betekent dit hele verhaal dat jij er iets op tegen hebt dat een Keurmerk aangeeft of een container geschikt is om te geocachen zoals de bedenker van het spel het heeft bedoeld?

Geplaatst (bewerkt)

Eigenlijk wel ja, want dat ene criterium is te mager. Natuurlijk ga ik met je mee, dat een cachemaat groter dan normaal datgene is wat de bedenker ooit bedacht heeft. Maar een extra keurmerk alleen daarvoor is m.i. volledig overbodig, want via de site van geocaching.com kan ik toch zien dat als ik op deze manier wil cachen genoeg heb aan de cachemaat "normaal" of hoger? En wát er in zo'n kist zit, ervaar ik pas ter plekke. Over het algemeen rubbish en een enkele keer (zoals boven beschreven) iets moois.

Maar je antwoordt niet op mijn vraag waarom je eerder genoemde andere maatstaven hebt laten vallen. Die zouden het keurmerk beslist een boost kunnen geven. Ik luister!

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Casteel, het begint mij nu te interesseren vanuit een psychologisch oogpunt. Als jij het filmpje ziet waarin de bedenker van het spel de eerste geocache vult en uitlegt wat de bedoeling is, hoe kun jij dan volhouden dat de bedenker het zo niet heeft bedoeld? Dit interesseert me werkelijk enorm. Het gaat niet om geloof, maar om feiten. En als je die feiten per se wilt negeren, om wat voor onbegrijpelijke reden dan ook, waarom stoor jij je dan aan cachers die aangeven dat zij het spel graag willen spelen zoals de bedenker dat in het filmpje aangeeft?

Eens kijken of de homevideo nog kan vinden van mijn vaders kokertje met 50 gulden!

Geplaatst

Dus moeten we allemaal een emmer met inhoud van 18.9271liter, afgesloten met deksel met wat rommel snuisterijen in verstoppen op een unieke plaats? Hoeveel van die caches voldoen aan die criteria? De 'Keurmeesters' (gaan die ter plekke controleren?) zullen niet al te veel werk hebben.

Precies. En die emmer moet een cassetterecorder en een blik bonen bevatten en mag alleen worden gevonden door Amerikaanse mannen van middelbare leeftijd.

Geplaatst

Eens kijken of de homevideo nog kan vinden van mijn vaders kokertje met 50 gulden!

Goed zo, alle feiten negeren en zelf vanalles bij elkaar verzinnen om in te geloven. Wie had het over de Getuigen van Jehova?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...