Casteel Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Caches op verschillende sites: zo kun je mooi de 161 meterregel omzeilen!
Vlindertje Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Jij snapt het ook wel, Diederikus, maar ik leg het nog eens uit voor forumleden die het niet kunnen of willen begrijpen. En wat het 'omzeilen' van de 161 meter RICHTLIJN betreft. Van 'omzeilen' is alleen sprake als je niet verder kijkt dan gc.com. Het is hun huisrichtlijn. En als je geen behoefte hebt om verder te kijken dan gc.com is dat prima, maar in het kader van de discussie over het Keurmerk volkomen oninteressant. Anderen hebben die behoefte wel en beleven hun hobby ook via andere geocaching-websites, waar weer andere richtlijnen gelden. Er zijn de afgelopen jaren al heel wat kokers gelegd bij en soms op geocaches die niet bij gc.com zijn gepubliceerd en dat heeft nooit tot problemen geleid. Zo worden er ook munzee-stickers op geocaches geplakt. En wie een cache heeft gemaakt, maar deze vanwege de 161 meter RICHTLIJN niet mag publiceren bij gc.com, kan bij een andere geocaching-website terecht of de cache in eigen beheer uitbrengen. Zo kun je caches ook prima publiceren op Facebook. Je maakt voor elke cache een aparte Facebook-pagina aan en vinders kunnen loggen op de tijdlijn. Om bekendheid te geven aan dergelijke caches kun je ze aanmelden bij een geocaching-site met een kaart (listing service). Ook in eigen beheer gepubliceerde caches komen in aanmerking voor het Keurmerk. Bedenk dat de eerste geocaches in eigen beheer werden gepubliceerd, namelijk in een nieuwsgroep op internet. Dat gebeurde lang voordat Amerika's grootste leverancier van relatiegeschenken, Sunrise Identity, besloot om hun producten te gaan slijten via een eigen geocaching-database.
Casteel Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 ... maar ik leg het nog eens uit voor forumleden die het niet kunnen of willen begrijpen. Dus jij gaat net zo lang door totdat iedereen hier jou wil begrijpen? ;-)
Team Tabak Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 (bewerkt) Wij "WILLEN" Vlinder natuurlijk best wel begrijpen en over het algemeen zijn we hier minder stom, dan Vlinder ons zelf wil laten geloven.... Dat is het punt niet. Het punt is, of we mee willen gaan in zijn beleving van wat geocaching is of zou moeten zijn. Hebben we die behoefte? En al zouden we die hebben, kunnen we daar gezien woonplaats, tijd die we aan de hobby willen besteden, geld dat we eraan willen uitgeven etc. etc. invulling aan geven? Ik lees bijv. dat Diederikus geen zin heeft (net als ik trouwens) om uren op een autostoel door te brengen om bij een cache te komen, die je gedaan "MOET" hebben. Daardoor beperkt hij zich vaak tot Flevoland. Ik begrijp dat. Het zijn allemaal factoren die een rol spelen bij de uitvoering v an de hobby en die zijn voor iedereen anders. En wat betreft metacaching.nl.... Ik heb er voorheen wel eens rondgekeken en vastgesteld, dat het bezoek gering is, het forum weinig te bieden heeft en dat de site zich ook richt op bepaalde puntjesjagers gezien hun statistieken. Ik heb daar overigens niets op tegen. Maar voor mij voegt de site weinig toe. Ook nu heb ik er uiteraard rondgekeken. En wat zie ik? Heel weinig caches die aan een keurmerk zouden moeten toekomen. Ruim die hele zooi nu eerst eens op, vul de database geleidelijk met uitsluitend keurmerkcaches en kom pas dan terug met een "advertentie", dat we juist daar moeten zijn voor keurmerkcaches. Dat schept duidelijkheid en kwaliteit. Op basis van wat er nu wordt aangeboden moet je net zo hard zoeken en filteren als overal elders. Het is dus een beetje half werk. Goede intenties (dat zal ik nooit ontkennen), maar een (nog) zeer matige uitvoering. Ik zal er over een paar maanden weer eens rondkijken. Zie ik dan nog de voortuincaches bij mij in de omgeving, dan kan het project de prullenbak in. Is dat echter niet het geval en worden er uitsluitend door keurmeesters bezochte caches aangeboden, dan zal ik de site jubelend omarmen. We wachten af. Verder valt er vooralsnog weinig meer over te zeggen, zonder dat we met z'n allen in herhalingen vallen. 23 februari 2014 bewerkt door Team Tabak 4
Vlindertje Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Flauwe reactie, TT. Had ik van jou niet verwacht.
keske27 Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Team Tabak, Mooie reactie van jou; jij weet het op deze manier Mooi te verwoorden. @vlindertje; neem de reactie van TT tot je en leer ervan. Vr. Gr, Keske27 3
Team Tabak Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 (bewerkt) @Vlinder.... Ik heb liever dat je inhoudelijk reageert op mijn kritiek. Wat ga je er mee doen? . Zeg jij niet altijd dat het om de discussie gaat? Ik ga daarin graag met je mee. Jij loopt vaak in stevige bewoordingen over van kritiek op velen van ons. Dat is je goed recht. Mag je hebben. Soms vind ik het leuk, kan ik er ook om lachen, soms vind ik het te ver gaan. Maar mag ik dan ook kritiek hebben op de uitvoering van een plan, waarvan ik overigens herhaaldelijk aangegeven heb (ook nu weer) dat ik het omarm, als het goed wordt neergezet. En dat is op dit moment (nog) niet het geval. Vertel me liever, wat je er aan gaat doen. Wanneer kan ik bij metaching de kwaliteit verwachten, die jij ons belooft? Van de tien caches bij mij in de buurt voldoen er 9 niet aan jouw keurmerkeisen. Zou het andersom zijn geweest, had jij mij (of wie dan ook) al lang met woorden aan de hoogste boom opgeknoopt. En nu is het in een milde vorm andersom en ben ik flauw? Vlinder... had ik van jou niet verwacht...... Wees blij, dat er tenminste nog iemand is, die je probeert met argumenten te bestrijden en probeert je met twee benen op de grond te houden. Al is het maar om de discussie gaande te houden. Dat is niet flauw, dat verdient eerder waardering.... Als je het niet meer wilt dan moet je het zeggen. Dan zwijg ik in alle talen op welke van de stellingen dan ook, die jij hier ooit nog poneert. Dan pas wordt het hier flauw..... 23 februari 2014 bewerkt door Team Tabak 2
gluppie Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 (bewerkt) Een forum is volgens mij een plek waar je vragen kunt stellen, en waar je ook meningen met elkaar kunt uitwisselen, discussieren wordt dat in de volksmond ook wel genoemd. Volgens mij geeft iedereen aan, het keurmerk een leuk initiatief te vinden, maar worden er twijfels uitgesproken over het nut er van. Ook over de huidige uitvoering worden of opbouwende kritieken gegeven, of wederom twijfels geuit of het gaat slagen. Team tabak geeft zijn eigen visie weer, en verwoordt dat, in de woorden van Keske op een mooie manier. En wat gebeurt er? het wordt afgedaan als een flauwe reactie. Nu snap ik ook wel waarom er twijfels over de uitvoering zijn: iemand die enkel zijn eigen koers wil varen en blind is voor wat er gevraagd wordt, en doof voor elke vorm van ( opbouwende) kritiek, zal helaas falen in de uitvoering van de plannen. Aangezien Vlindertje niet dom overkomt, en voor zover ik het weet zelfstandig ondernemer is, verbaasd me dit bijzonder erg. Luister naar de meningen van anderen, pas eventueel daar je eigen mening iets op aan, zorg dat de doelgroep die je beoogt enthousiast wordt, vervolgens met mond tot mond reclame meer enthousiastelingen, en het eind resultaat: Iets waar je trots op bent, met veel gebruikers die je dankbaar zijn voor al je inzet! 23 februari 2014 bewerkt door gluppie 2
Vlindertje Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 TT, deze discussie gaat over het Keurmerk. En net als in andere discussies, over welk onderwerp dan ook, ga je, zodra jouw argumenten zijn uitgeput, kritiek leveren op mijn websites. Dat deed je eerst bij QC en nu bij MC. Mijn websites staan niet ter discussie en ik laat ze hier ook altijd buiten beschouwing. Nu weet je niks beters op te merken dan dat bij MC ook caches op de kaart staan die niet aan het Keurmerk voldoen. Als je de site werkelijk enige aandacht had gegeven had je gelezen dat vorige week eerst een ruwe selectie op basis van PQ's is gemaakt en dat de Keurmeesters daarna zijn begonnen alle caches van de Benelux één voor één te controleren. Daarom vind ik jouw opmerkingen flauw. Maar je krijgt er de handen van de symbionten wel mee op elkaar en daar is het je ook om te doen. Goedkope succesjes, typerend voor de symbionten, maar jou acht ik tot méér in staat. Om de symbionten kan ik slechts hartelijk lachen; altijd boordevol kritiek en graag bereid initiatieven en personen de grond in te boren, zonder zelf ook maar één wezenlijke bijdrage te leveren aan wat dan ook.
Blutch Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Begint hier aardig op het geocafe te lijken.
Vlindertje Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Je hebt gelijk, Blutch. Ik had mij voorgenomen me niet meer te verlagen tot het niveau van de simplistische symbionten, maar TT wil ik niet zonder meer negeren en nu hij als hun woordvoerder optreedt ben ik helaas mee afgegleden. Ik hou het weer even voor gezien zodat het kleuterklasje tot rust kan komen.
BigFurryMonster Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Waarom is de afstand tot een parkeerplaats van belang bij een kwaliteitscache?
Casteel Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Is dat een parkeerplaats voor een auto of voor een fiets?
Diederikus Geplaatst 23 februari 2014 Geplaatst 23 februari 2014 Waarom is de afstand tot een parkeerplaats van belang bij een kwaliteitscache? Het keurmerk is geen kwaliteitskenmerk. De afstand van 500 meter tussen cache en parkeerplaats is tijdens een brainstormsessie opgekomen. De achterliggende gedachte is dat dit de cc-database lopers weghoudt. Later is hierop teruggekomen en heeft men dit idee losgelaten. Is dat een parkeerplaats voor een auto of voor een fiets? Voor het vervoermiddel waarvan de mythische cc-databaseloper zich het meest bedient: de karos.
Aanbevolen berichten