Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

1. Container die ruimte biedt aan een logBOEK en ruilspulletjes, dus minimaal formaat lunchtrommel.

2. Een mooie plek waar je rustig kan zitten.

3. Tenminste 500 meter van een parking.

4. Een goed verzorgde cachepagina met foto's, illustraties enz.

5. Goed ingemeten, eventueel met een duidelijke hint.

Zelf zet ik ook mijn bedenkingen bij 1,2 en 3 die ik zelf heb voorgesteld i.v.m. het ontmoedigen van CCC (corrected coordinates cachers).

1. Er zijn zeer leuke en originele micro caches. Heeft dan wel met de verstopmethode en lokatie te maken. Een model lunchtrommel past niet overal (in).

2. Rustig zitten kan ook op de grond, juist plekken waar geen of weinig mensen komen is vaak bijzonderder dan het-bankje-langs-wandelpad-lokatie. Ook muggle-gevoeligheid is bij een zitplaats groter.

3. Tja, dat is toch een beetje genuanceerder. Maar een eindlokatie dient wel op een behoorlijk of veilige afstand van de startlokatie te liggen om bijvoorbeeld het Carotten en het elkaar-gezellig-ontmoeten-tijdens-loggen te voorkomen. Regelmatig tref je een cache op terugweg naar de parking langs dezelfde route. Kans op anders cachers is daarbij groot en dan is de lol van de multi voorbij. En ook het fenomeen puntjesjagen met de CC-database is minder aantrekkelijk als de auto niet met draaiende motor naast de cache kan worden geparkeerd.

4. Zeker waar. Wordt er moeite in een cachepagina gestoken dan is er in ieder geval de intensie om een mooie cache te leggen. Geen copy-paste-internet-wikepedia verhalen. Zonder logisch opbouw en uitleg.

5. Ook waar, maar een hint vind ik vaak afbreuk doen aan de cache. Goed inmeten en dan vooral niet graven en eindeloos prikken cq. slopen. Gewoon logisch nadenken en goed kijken. Hoe mooier verstopt, hoe leuker de cache beleving in totaal.

Geplaatst

Mooi! Compliment.

Ter herinnering: de criteria waaraan een cache moet voldoen om voor het keurmerk in aanmerking te komen.

1. Container die ruimte biedt aan een logBOEK en ruilspulletjes, dus minimaal formaat lunchtrommel.

2. Een mooie plek waar je rustig kan zitten.

3. Tenminste 500 meter van een parking.

4. Een goed verzorgde cachepagina met foto's, illustraties enz.

5. Goed ingemeten, eventueel met een duidelijke hint.

Dit ter beoordeling van regionaal opererende Keurmeesters. CO's kunnen het keurmerk aanvragen. Het is dus niet zo dat Keurmeesters in het wilde weg caches gaan beoordelen.

Oei. Zaterdag Bedevaart 1 gelopen. Ik zie nu dat die aan 3 van de 5 criteria voor het keurmerk niet voldoet. Had ik dus beter niet kunnen doen. Want ik wil natuurlijk wel echte caches lopen.

Hopelijk zijn de Keurmeesters van Bedevaart 2 uit een ander soort hout gesneden... :)

Geplaatst (bewerkt)

.

3. . Kans op anders cachers is daarbij groot en dan is de lol van de multi voorbij.------ HUH een multy loop je toch voor de prachtige omgeving en als beloning ligt er op het einde de cache op je te wachten, al vind je de cache eerder de muty kan je gewoon nog lopen-------

.

5. Ook waar, maar een hint vind ik vaak afbreuk doen aan de cache -------.is een hint er niet voor om er voor te zorgen dat je juist de ongeving heel laat, vind je zoeken en de boel vernielen leuk dan lees je de hint toch niet, daarom is hij ook gedicript

barny

bewerkt door barny
Geplaatst

Vlinder, zie ik hier iets terugkomen van Terracaching of zit ik nu doem te denken.

Leg eens uit, beste @rend. Ik zie het verband niet.

Geplaatst

Wyatt, aan 5 wordt ruim voldoende voldaan. Je moet wel even goed kijken op de juiste locatie :-). Sorry is weer off- topic straks lijk ik nog op O..........

Bij Terra moest je een soort keurmeester, leermeester hebben en die mocht je cache beoordelen.

Geplaatst

.

3. . Kans op anders cachers is daarbij groot en dan is de lol van de multi voorbij.------ HUH een multy loop je toch voor de prachtige omgeving en als beloning ligt er op het einde de cache op je te wachten, al vind je de cache eerder de muty kan je gewoon nog lopen-------

.

5. Ook waar, maar een hint vind ik vaak afbreuk doen aan de cache -------.is een hint er niet voor om er voor te zorgen dat je juist de ongeving heel laat, vind je zoeken en de boel vernielen leuk dan lees je de hint toch niet, daarom is hij ook gedicript

barny

Yep, dat KAN.......maar jij weet heus wel wat ik bedoel. :wistling:

Geplaatst

Bij TC kom je niet onder een beoordeling uit, net zoals bij GC het oordeel van een reviewer onvermijdelijk is. Het Keurmerk moet je als CO echter zelf aanvragen. Geen enkele verplichting dus. Alles op basis van vrijwilligheid.

Geplaatst

Al met al een prima initiatief. Al lijkt het mij praktisch gezien ook erg lastig.

Maar frisse ideeën niet meteen van tafel schuiven. De oosterburen kunnen het immers ook...

• Top! 1
Geplaatst

Er wordt geen probleem opgelost, maar het kan CO's motiveren beter hun best te doen.

CO's motiveren beter hun best te doen? Lol. en bedankt.

Wie gaat zoekende geocachers motiveren om geocaches niet uit hun constructie te rukken of op een ander plek te leggen?

Dit namelijk demotiveert CO's om hun geocaches goed te blijven onderhouden en met het leggen van geocaches te stoppen.

PS: Veel favo points is toch al een keurmerk.

CO's kunnen door voortschrijdend inzicht gemotiveerd worden om betere caches te leggen.

Geef ze een voorbeeld waar ze naar willen (en kunnen) streven en er is een kans dat er een verbetering komt in de kwaliteit van nieuwe caches.

Zoekende cachers hoeven niet gemotiveerd te worden als jij je cache "hufterproof" maakt.

Een van mijn caches hangt met stevig waslijndraad aan elkaar vast, zodat onderdelen (sloten, PVC-deksels etc) niet zomaar verdwijnen. Je moet er echt op voorbereid zijn als je die wil slopen.

Veelal worden de caches daardoor van een betere kwaliteit en is het onderhoud minimaal.

Diezelfde cache is een jaar geleden geplaatst. Het enige wat ik sindsdien heb hoeven doen, is de disclaimer vervangen omdat deze roestig was geworden.

Geplaatst

En ik maar denken dat je met favorites al een mooie keurmerk indicatie hebt.

Selecteren op:

Totaal Favo's

Favo percentage

lezen listing...

Altijd een goed resultaat......en redelijk objectief

• Top! 1
Geplaatst

Selecteren op:

Totaal Favo's

Favo percentage

lezen listing...

Helemaal mee eens.

Geplaatst

Wyatt, aan 5 wordt ruim voldoende voldaan. Je moet wel even goed kijken op de juiste locatie :-). Sorry is weer off- topic straks lijk ik nog op O..........

Bij Terra moest je een soort keurmeester, leermeester hebben en die mocht je cache beoordelen.

Ik had het niet over dát WP. :)
Maar wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat een mooie (multi)cache niet in absoluut geldende criteria is te vangen. Omdat er altijd uitzonderingen zijn. Omdat iedere 'keurmeester' criteria weer anders kan interpreteren. Omdat iedere geocacher weer andere gewichten toekent aan criteria.
Alle goede bedoelingen ten spijt: een systeem van leer/keurmeesters en keurmerken werkt willekeur in de hand en discussies over wel of niet voldoen aan de criteria.
Maak dan liever een lijst met richtlijnen waaraan een 'goede' cache zou moeten voldoen. Richtlijnen waar een CO wel met een weloverwogen reden vanaf mag wijken.
Geplaatst

Selecteren op:

Totaal Favo's

Favo percentage

lezen listing...

Wat is in vredesnaam een 'keurmerk indicatie'? Een met opzet vage term om twee totaal verschillende begrippen te verenigen: kwaliteit (Keurmerk) en waardering (Favo's).

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...