Spring naar bijdragen

Geocaches Niet Zichtbaar In Gps


Perda

Aanbevolen berichten

ook helpt het idd om oude gpx bestanden te verwijderen uit je garmin zodoende werkt hij hier zonder problemen.

Ook het resetten wil nog wel eens helpen soms doet mijn etrex 30 hetzelfde dan doe ik een harde reset en dan laad hij alle caches opnieuw in en heb ik nergens porblemen mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
ReizenReizen

Hier ben ik weer met mijn twee linkerhandjes.

Gisteren heb ik een serie van 15 caches in de GPS geladen, ik kan ze niet zien in de GPS maar wel in Basecamp.

Er zat één fout coördinaat in (waren puzzels) en die cache heb ik daarna opnieuw ingeladen. Die cache kan ik wel zien, zowel op de GPS als in Basecamp.

Alle caches op dezelfde manier ingeladen, cachepagina openen, klikken op 'send to GPS' en klaar.

Ligt niet aan de afstand, de caches liggen op ongeveer 15 kilometer van huis en ook als ik boven op de cache sta zijn ze niet zichtbaar.

Wat zie ik over het hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staan de caches er niet toevallig dubbel in, bijvoorbeeld in een oude PQ? Dan worden ze niet getoond.

Schoon eerst even de map \Garmin\GPX\ op voordat je caches naar je gps stuurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een eerdere post gaf ik al aan dat bij ons de caches op een SD-kaart staan.

We hebben nu bij allebeI onze Dakota 20 het voorval gehad dat een aantal caches niet zichtbaar waren. Met verkenner waren de caches wel te vinden op de SD-kaart.

Ik heb het volgende gedaan en dat hielp:

Het toestel uitgeschakeld en de SD-kaart verwijderd. Weer opgestart. Kreeg de melding: 'Geen geocaches gevonden'. Daarna het toestel weer uitgeschakeld en de SD-kaart weer aangebracht.

Bij opnieuw inschakelen bleken de caches nu wel allemaal zichtbaar te zijn.

Het lijkt erop dat een aantal caches in het geheugen staan en er geen refresh komt als er daarna caches bij worden gezet.

Het hoe en waarom is niet duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jullie antwoorden.

De caches waren nieuw en maar één keer in de GPS geladen, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik zet geen caches op een SD kaart, of kan dat ook per ongeluk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een SD-kaart hebt dan krijg je 2 opties te zien: Garmin en de naam van de kaart. Deze komt dan steeds al 2e optie. Per ongeluk selecteren zal dus niet gebeuren.

Wat ik wilde aangeven: Als er al caches in de GPS stonden en deze zijn al in het geheugen geladen geweest, dan gebeurt het kennelijk niet altijd 100% dat later toegevoegde caches ook in het geheugen worden geladen. We hebben enkele malen meegemaakt dat we een aantal caches misten. Dit gebeurt dus als de caches op de interne kaart staan en ook als ze op de SD-kaart staan.Dat maakt kennelijk geen verschil.

Als alle caches zijn verwijderd en de GPS wordt ingeschakeld en je gaat zoeken naar geocaches is er niks meer te vinden.Dan is het geheugen dus leeg. Als je daarna de caches toevoegt zouden ze allemaal zichtbaar moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:oops:willen jullie lachen? Er zat niet eens een SD kaart in. Het moet dus wel ergens in het intern geheugen staan.

 

Ik heb iets gevonden, ze staan in de GPX map (garmin), wat betekent dat dan? En hoe kan ik ze dan zichtbaar maken?

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...