Blade21 Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 Ik start maar een nieuw onderwerp. Ik heb het een en ander geschreven over de nauwkeurigheid van de Oregon 600 in een ander draadje en dat wordt verwarrend. http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20886&page=2 Afgelopen zaterdag heb ik een track gelopen. Dag 3 (Groesbeek) van de Nijmeegse vierdaagse. Thuis heb ik de route eens goed bekeken door ver in te zoomen. De eerste 10 kilometer was de nauwkeurigheid niet om over naar huis te schrijven. Zat boven de 10 meter. Daarna ging het een stuk beter de tweede helft gaf de GPS een nauwkeurigheid van rond de 7 meter aan. Op de kaart leek het zelfs nog beter te zijn. Misschien is er nog hoop voor het toestel.
Flaker91 Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen! Ik heb het geld voor een Oregon 600 alvast opzij gelegd, maar ik wil wel zeker weten dat 'ie het waard is.
windekind1973 Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 (bewerkt) Ik heb momenteel ook de garmin oregon 600. Mijn bevindingen: Gebruiks vriendelijk. Nauwkeurig Scherm is echt een verbetering (zonlicht) Hij heeft mij inmiddels al keurig naar een aantal geocaches geleidt. Software versie 2.70 1 juli 2013 bewerkt door windekind1973
glupo Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 al een paar crashes gehad met het apparaat, al hij een route moet berekenen slaat hij uit, als dat zo blijf vind ik het een slecht ding.
windekind1973 Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 (bewerkt) Heb je de nieuwe software update 2.70 ook al op je gps gezet. Kijk eens welke software versie je hebt draaien. klik op Stel in --> Info -->wat voor versie staat er boven in je scherm 1 juli 2013 bewerkt door windekind1973
bastos Geplaatst 1 juli 2013 Geplaatst 1 juli 2013 Ben ook in de ontdekkings fase bezig,goed scherm,reageert zeer goed,ligt goed in de hand,batterijen(eneloops)valt mee,enz. Tot nu op een probleem gestoten en dat is:ik zoek een cache en tik op GA ,tot daar gaat alles vlot,tekent mooi een lijn naar de cache,maar als ik de laatste (bijvoorbeeld 100 meter)het kompas in schakel geeft de pijl en de afstand naar de cache aan,echter bij het naderen op zo,n 40 meter valt de pijl van de kompasroos weg.Dus dan sta ik daar met een kompasroos zonder pijl aanduiding. Het zal wel ergens te maken hebben met instellen,maar ik kan het niet vinden,iemand een idee.t.n.x.
windekind1973 Geplaatst 7 juli 2013 Geplaatst 7 juli 2013 (bewerkt) Maar als ik de laatste (bijvoorbeeld 100 meter)het kompas in schakel geeft de pijl en de afstand naar de cache aan,echter bij het naderen op zo,n 40 meter valt de pijl van de kompasroos weg.Dus dan sta ik daar met een kompasroos zonder pijl aanduiding. Het zal wel ergens te maken hebben met instellen,maar ik kan het niet vinden,iemand een idee.t.n.x. Dat is me nog niet overkomen. Ik zal eens rond vragen en helpen zoeken op internet. Als je de cache opnieuw laad werk de kompasroos dan weer normaal? 7 juli 2013 bewerkt door windekind1973
bastos Geplaatst 8 juli 2013 Geplaatst 8 juli 2013 Ik heb ondertussen al de instellingen gereset,en, of herzet.Nu werkt het wel(hout vast houden zegt het spreekwoord),alleen slaat de kompas naald aan de cache heen en weer,onjuiste richting,meters lopen op inplaats af enz. Maar ik kan me behelpen,ik ga op de cache af,de laatste ±100m.,schakel ik over op kompas,de laatste ±15m.,neem ik waarheen,en dan direkte route. Ik weet het ,is niet het ideaal,maar ik moet me zo behelpen,wacht de draadjes af over de 600.
Triskelle Geplaatst 8 juli 2013 Geplaatst 8 juli 2013 [...] neem ik waarheen,en dan direkte route. Ik weet het ,is niet het ideaal, [...] Ik begrijp hieruit dat je routes altijd via de weg laat berekenen? En hoe stel je je dat voor als de cache die je zoekt zoals 99,4% van de caches*) niet op de de weg ligt? Het mag dan niet ideaal zijn, maar zeker dichtbij het nulpunt valt een directe route naar een waypoint of cache altijd te prefereren boven een route via de weg. *) Bedenk dat 87,743% van de statistieken op internet verzonnen is! 1
team nessa Geplaatst 8 juli 2013 Geplaatst 8 juli 2013 Kan er kort over zijn; Superapparaat. Een hele verbetering tov de 450.
PD3R Geplaatst 30 juli 2013 Geplaatst 30 juli 2013 Ik als onervaren GPS gebruiker heb er ook eentje besteld. Gelukkig is er een ervaren cacher die me op weg gaat helpen. Ik ben reuze benieuwd hoe het toestel mij gaat bevallen. Ben nu een dik jaartje bezig met geocachen en heb alleen nog maar met de Magellan Explorist GC mogen werken. Verder nog geen enkele ervaring, dus ik laat me verassen.
PD3R Geplaatst 3 augustus 2013 Geplaatst 3 augustus 2013 Vandaag de Oregon 600 eindelijk eens kunnen testen in 'het veld'. Tevens vandaag de nieuwe software erop gezet 2.90. Wat betreft de nauwkeurigheid ben ik nog wat voorzichtig. Heb meerdere malen gemerkt dat ie op een gegeven moment, kortbij de cache wat raar gaat doen. Kompasnaald slaat van links naar rechts, dan moet ik 8 meter terug dan weer 12 meter andere kant op. Vreemd allemaal ??? Daarna route even gewist en cache opnieuw opgeroepen en toen werkte ie wel weer. Zal het eens even in de gaten houden, en zonodig nog iets posten.
wout147 Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Ondanks de negatieve reacties hier en daar toch maar een 600 aangeschaft, en ik merk echt niet dat de nauwkeurigheid slechter is dan bij de 300. Standaard heb ik 'm op GPS+Glonass staan, echter 2x gehad dat er geen een satelliet gevonden wordt dan. Switch ik naar enkel GPS dan vindt 'ie deze wel gewoon. Een dag later werkt GPS+Glonass dan wel weer, beetje vaag.
jofema Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Track logs zijn wel eens vreemd (naast paden) maar met geocachen al meerdere malen echt "spot-on" terechtgekomen.
devangilskes Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Hoi , ik heb een oregon 450T , en bij mij komt het ook voor dat der kompas vlakbij een geocache raar gaat doen, en dan ineens weer oke? Zou het kunnen dat ie even de onvangst wegvalt en en daarna weer niet?? Wat ik ook vreemd vind is als , dat de meters verschillen van de verschillende kompassen, Als ik het hoofdkompas gebruik geeft ie bijvoorbeeld 35 meter van cache aan, Als ik dan overschakel naar dashboard-->geocache actief, dan krijg ik op het kompasje bijvoorbeeld nog 45 meter? grt corne
Aanbevolen berichten