Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als ik de oregon op automove zet, een een cache aan klik, dan de change route activity aanklik.

Dan de automobile driving, dan vliegt de gps steeds uit.

Doe ik eerst een cache aan klikken en dan op automove zetten, dan gebeurt het zelfde.

Soms zegt hij foute route berekening

Wat doe ik fout??

Want op deze manier heb ik niets aan de CN, zo jammer!

Geplaatst

Heb je wel de nieuwste firmware erop? Doet hij dat bij alle caches? Heb zelf geen Oregon, maar ik zou gewoon eens 1 cache in de gps laden en dan gaan proberen. Heb je misschien ook meerderen kaarten aangevinkt? Weet zo niet of dat een probleem is bij de Oregon, maar een Nuvi kan raar gaan doen bij het inschakelen van 2 kaarten met dezelfde dekking.

Geplaatst

Ik zou zulke vragen anders ook eens op het waypoint forum plaatsen. Waarschijnlijk heb je daar vlotter antwoord dan hier. Ook als je je toestel in een andere winkel gekocht heb ben je er gewoon welkom.

Http://forum.gps.nl/

Harm jan.

Geplaatst

Het lijkt er een beetje op, dat de kaart op je GPS corrupt is. Het zou een oplossing kunnen zijn om de kaart er af te halen en even opnieuw een klein stukje via Mapsource op je GPS te zetten. Bijv. een gedeelte rondom je woning. Laad dan ook eens een cache in, die niet verder dan 25 km van je woning ligt. En laat het apparaat dan de route berekenen. Let er wel op, dat eventuele andere kaarten zoals topokaarten en zo uitstaan. Meerdere kaarten over elkaar heen leiden geheid tot problemen als er een route bepaald moet worden. Als dat werkt, dan kun je er wel van uitgaan, dat de kaart er niet helemaal goed op heeft gestaan.

Kortom, ga eens wat experimenteren (voor zover je dat al niet gedaan hebt). Succes!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Top.

:oops:

Dat is inderdaad het probleem, ik heb/had verschillende kaarten "aan" staan.

Nu ik alleen de CN heb aangezet, werkt hij wel! Ik ben weer helemaal happy!

Geplaatst (bewerkt)

Je kunt per profiel de kaarten apart laden.

Auto - CN inschakelen

Geocachinge - topo Benelux inschakelen.

Dan hoef je niet steeds kaarten in & uit te schakelen.

Dan hoef je alleen nog van profiel te veranderen.

bewerkt door windekind1973
Geplaatst

Ik had dat ook gedaan, dacht ik, maar alles stond nu toch zomaar opeens ingeschakeld. !?!

Maar misschien ben ik er wel te veel mee aan het "spelen" geweest .....

In elk geval bedankt voor de tip!

Geplaatst

Bij de Montana is het zo dat als je er een nieuwe kaart bij op zet, dat hij dan direct staat aangevinkt bij alle profielen. Zodra je er dus een nieuwe kaart op zet, moet je alle profielen langs om de kaart uit te zetten waar je hem niet gebruikt.

Geplaatst

Ik merk dat ik dit dus regelmatig in de gaten moet houden.

Heb hem zeg maar gebruikt voor geocaching en zet hem dan op automove profiel, evengoed controleren of de kaarten uitgevinkt staan. Soms zijn ze zomaar dus weer ingeschakeld! Zag ik wel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...