hooningkorf Geplaatst 1 juni 2013 Geplaatst 1 juni 2013 (bewerkt) #blondie als ik jouw was zou ik zeker ook eens de oregon proberen 1 juni 2013 bewerkt door hooningkorf
Slepperini Geplaatst 1 juni 2013 Geplaatst 1 juni 2013 Ik heb de etrex20 en de kaarten via openstreepmap eropgezet. Ik ben niet heel enthousiast. De iphone is nog steeds didelijker maar omdat daar de batterij met een uur leeg is toch een etrex 20 erbij gekocht. Ik navigeer daarmee vooral met de kompas. Ik voer de coordinaten van de waypoints bij een multi vaak handmatig in.
regenboog2 Geplaatst 1 juni 2013 Geplaatst 1 juni 2013 Ik heb geen moderne telefoon, maar wat is er dan duidelijker?
Team Tabak Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 @Slepperini.... Met bijv. een toch vrij goedkope Dakota 20 heb je beslist geen telefoon nodig. Ook de Open Source kaarten werken uitstekend daarop. Alhoewel wij wel een iPhone hebben, heb ik nog nooit de behoefte gevoeld om onderweg via dat ding te gaan navigeren. Net wat je zegt.... je batterij is in een uur leeg, de telefoon is kwetsbaar voor vocht en krassen en het leidt alleen maar af. Uiteindelijk moet je toch écht zelf ter plekke zoeken. Wat wél handig is met de iPhone of een Android apparaat, dat je er appjes op kunt zetten om snel ter plekke te kunnen vaststellen of er zich caches bevinden. En natuurlijk kunnen "tooltjes" soms hun nut bewijzen. Maar het belangrijkste is, dat je er gewoon op uit gaat. Ervaring is de beste leermeester.
Team Tabak Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 Ik heb geen moderne telefoon, maar wat is er dan duidelijker? Je kunt meteen ter plekke een foto maken van iemand die ongewild in het water dondert..... :-)
brouwertjes Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 @Slepperini.... Net wat je zegt.... je batterij is in een uur leeg, Met de huidige generatie smartphones is het echt mogelijk langere tijd te cachen. Ik heb gisteren met de Galaxy S4 het gehele fietsrondje Kamerik gedaan (totaal 7.5 uur fietsen en continu GPS aan) op een batterij en had nog bijna 20% over. Het rondje is trouwens een echte aanrader 1
MilkoA Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 (bewerkt) Ik gebruik geen phone naast mijn etrex10 en kan er echt alles mee. Dat 'berekenen' komt mij helemaal niet bekend voor. Als alle wp's al bekend zijn dan zet hij die onder waypoint beheer en kun je via de code zien welk wp het volgende is. meestal dordat het tweede cijfer 1,2,3, of a,b,c, is. Als je de wp's moet berekenen dan vul je die handmatig in bij markeer waypoint en dat wp kan je steeds veranderen in het volgende. Ik mis de kaart heel soms om te weten of er water tussen zit of niet. Zelf zou ik trouwens niet voor de 20 gaan maar kijken of er niet een nog nieuwer model is. 20 is maar een klein stapje meer.... 2 juni 2013 bewerkt door MilkoA
Team Tabak Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 Ik heb gisteren met de Galaxy S4 het gehele fietsrondje Kamerik gedaan (totaal 7.5 uur fietsen en continu GPS aan) op een batterij en had nog bijna 20% over. Het rondje is trouwens een echte aanrader Aiiii, ik word ouderwets. Heb nog de iPhone 3GS.... :-) Bedankt voor het advies met betrekking tot het rondje Kamerik... Gaan we zeker naar kijken!!!!
regenboog2 Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 Ik heb geen moderne telefoon, maar wat is er dan duidelijker? Je kunt meteen ter plekke een foto maken van iemand die ongewild in het water dondert..... :-)
jefmen Geplaatst 2 juni 2013 Geplaatst 2 juni 2013 (bewerkt) Ik gebruik geen phone naast mijn etrex10 en kan er echt alles mee. Dat 'berekenen' komt mij helemaal niet bekend voor. Als alle wp's al bekend zijn dan zet hij die onder waypoint beheer en kun je via de code zien welk wp het volgende is. meestal dordat het tweede cijfer 1,2,3, of a,b,c, is. Als je de wp's moet berekenen dan vul je die handmatig in bij markeer waypoint en dat wp kan je steeds veranderen in het volgende. Ik mis de kaart heel soms om te weten of er water tussen zit of niet. Zelf zou ik trouwens niet voor de 20 gaan maar kijken of er niet een nog nieuwer model is. 20 is maar een klein stapje meer.... Je hebt na de etrex 20 nog de etrex 30 maar tussen de 10 en de 20 zit 100 euro verschil. Er komt per begin juli een nieuw gps Garmin - Oregon 650. Daar van is de prijs wel een heel stuk hoger dan een van de extrex serie, om precies te zijn hij gaat 449 euro kosten dat is 4x de etrex 10 Voor ts. is dit niet een alternatief voor je http://link.marktplaats.nl/683809833 Er staan al een aantal kaarten er op geinstaleerd. 2 juni 2013 bewerkt door jefmen
blondie_be Geplaatst 3 juni 2013 Auteur Geplaatst 3 juni 2013 (bewerkt) Bedankt jefmen, ik heb op de advertentie gereageerd. Ik heb nu een huidig bod van 81 euro op mijn etrex 10 gehad. Ik ben hierop in gegaan. PS gister een ronde gelopen met handmatig invoeren van de coordinaten. óf dit is mis gegaan met het berekenen of.. er ging nog iets fout Na invoeren gaf de GPS wel ongeveer de juiste looprichting aan.. maar zijn aantal meters waren niet duidelijk (liepen op of random af..) 3 juni 2013 bewerkt door blondie_be
jefmen Geplaatst 3 juni 2013 Geplaatst 3 juni 2013 Na een tijdje zal hij wel de goede richting op wijzen. Als je van de cache locatie afloopt dan zal de meter oplopen en als je er dichterbij komt dan loopt hij af. en dat is bij elke gps zo hij blijft niet vast staan op een bepaald aantal meters.
blondie_be Geplaatst 3 juni 2013 Auteur Geplaatst 3 juni 2013 Ja het probleem is na het handmatig invoeren dat hij op 0 begint en dan oploopt totdat je weer op het punt bent dat hij af gaat lopen Is dit normaal of hoort hij gelijk de juiste afstand in meters te geven?
regenboog2 Geplaatst 4 juni 2013 Geplaatst 4 juni 2013 Als ik jouw berichten lees, heb Ik steeds het idee dat er iets in jouw instellingen anders is. Als ik een wp handmatig in voer geeft mijn GPS (etrex 20) meteen de juiste afstand in meters aan. De afstand verandert pas als ik ga lopen van/naar het wp.
blondie_be Geplaatst 4 juni 2013 Auteur Geplaatst 4 juni 2013 Ik vraag me dan af wat precies. Al zijn we hier thuis goed aan het rondkijken naar de etrex 20/30. Heb je enige informatie (site of iets) waar ik informatie kan vinden over die open street maps?
Aanbevolen berichten