GPSiegurd Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Beste geocachers, in mijn achterhoofd heb ik altijd het plannetje om de hoogste cache in Europa te plaatsen en wel op 4400 meter op de Mont Blanc! Daar kom ik minstens een keer per jaar. Ik weet een geweldige plek waar je veilig een cache kan plaatsen zonder dat ie weg geblazen wordt of volledig onder de sneeuw komt en namelijk bij een noodhut (Vallot). Ik wil dat omdat ik ook wil weten of er alpinisten geocachers zijn en gewoon omdat het mij erg gaaf lijkt om een 5 sterren terrain op mijn naam te hebben Maar los van de locatie, is het mogelijk om een cache, door een Nederlander, in het buitenland te plaatsen?? Lijkt mij een leuk uitje voor Hawkeye Je bent natuurlijk verantwoordelijk voor de cache dat weet ik, alleen ik denk niet dat er veel geocachers dan de cache op de Mont Blanc gaan loggen. Met het logboekje kun je jaren mee Ik hoor jullie wijsheden hierover!
walibi Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Woensdag vertrek ik naar Dhaka, Bangladesh voor een aantal dagen. Is nog geen enkele cache. Kan ik er daar één opstarten? Heb wel contacten die hem eventueel kunnen onderhouden, hebben zelf geen GPS (onbetaalbaar daar, kost ongeveer een jaarsalaris) maar sta telefonisch wel in contact met hun. Volgens mij is dit volgens de regels niet toegestaan. Hawkeye in Bangladesh? Ik hoop het gele bussie daar nog tegen te komen, op zoek naar de cache die nog niet bestaat. Kan ik die ook nog loggen daar Walibi
GeoGerard Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Je moet kunnen aangeven dat een ander voor jouw het onderhoud verricht. Het is dan geen probleem.
Heirbaut Hunters Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Beste geocachers, in mijn achterhoofd heb ik altijd het plannetje om de hoogste cache in Europa te plaatsen en wel op 4400 meter op de Mont Blanc! Daar kom ik minstens een keer per jaar. Ik weet een geweldige plek waar je veilig een cache kan plaatsen zonder dat ie weg geblazen wordt of volledig onder de sneeuw komt en namelijk bij een noodhut (Vallot). Ik wil dat omdat ik ook wil weten of er alpinisten geocachers zijn en gewoon omdat het mij erg gaaf lijkt om een 5 sterren terrain op mijn naam te hebben Maar los van de locatie, is het mogelijk om een cache, door een Nederlander, in het buitenland te plaatsen?? Lijkt mij een leuk uitje voor Hawkeye Je bent natuurlijk verantwoordelijk voor de cache dat weet ik, alleen ik denk niet dat er veel geocachers dan de cache op de Mont Blanc gaan loggen. Met het logboekje kun je jaren mee Ik hoor jullie wijsheden hierover! Als je er minstens één keer per jaar komt, dan kun je 'm toch gewoon zelf onderhouden??! Als 'ie meer dan 5 keer per jaar wordt gelogged is het veel, denk ik. Maar wel stoer... Dus waar om niet. Maar ja, ik heet geen Hawkeyes.
Twinlife Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Ik weet niet of jullie dit draadje al gelezen hebben. Het is wel een jaartje oud maar volgens mij zijn de regels nog steeds hetzelfde. Gr Twinlife
Rovel Geplaatst 14 april 2004 Geplaatst 14 april 2004 omdat het mij erg gaaf lijkt om een 5 sterren terrain op mijn naam te hebben Het is jezelf dus ook wel duidelijk dat het je meer te doen is om je eigen ego op te krikken dan dat je ons er een plezier mee doet. Zou het je niet meer bevrediging geven om je energie te steken in een saaie cache te leggen op een saaie plek in ons saaie land? Dan hebben wij er ook nog wat aan.
GPSiegurd Geplaatst 14 april 2004 Auteur Geplaatst 14 april 2004 Nou... nee!!! Het heeft niets met ego te maken, maar als jij dat zo vindt prima! Het gaat erom dat ik zelf geen wiskunde knobbel heb, alpinisme als mijn eerste hobby beschouw, dus in plaats van een 5 sterren moeilijkheids cache maken, ik ook voor diegene die geinteresserd zijn in een hele moeilijke cache als het gaat om terrein, daar ook aan mee kunnen doen. En omdat jij dat niet ziet zitten betekend niet dat anderen dat niet gaaf vinden, en daar bedoel ik ook Fransen, Italianen, Spanjaarden, die toch iets meer klimmen dan Nederlanders. Daar bij er liggen genoeg saaie caches in Nederland, kijk maar naar mijn eigen Jasper en Conny cache! Groetjes, Siegurd
GPSiegurd Geplaatst 14 april 2004 Auteur Geplaatst 14 april 2004 Ik weet niet of jullie dit draadje al gelezen hebben.Het is wel een jaartje oud maar volgens mij zijn de regels nog steeds hetzelfde. Gr Twinlife Dankjewel Twinlife! Daar heb ik i.i.g. wat aan! Ik ga het even rustig doornemen.
Twinlife Geplaatst 14 april 2004 Geplaatst 14 april 2004 Ik weet niet of jullie dit draadje al gelezen hebben.Het is wel een jaartje oud maar volgens mij zijn de regels nog steeds hetzelfde. Gr Twinlife Dankjewel Twinlife! Daar heb ik i.i.g. wat aan! Ik ga het even rustig doornemen. Geen dank hoor even in het forum zoeken en je krijgt op de meeste vragen een antwoord. suc6 Twinlife
Gast diamant Geplaatst 15 april 2004 Geplaatst 15 april 2004 Dan reserveer ik vast de Matterhorn, K2 en Mount-Everest voor een 5 sterren-cache als je het goed vindt. Of misschien nog wel aardiger, 2 redelijke lastige +2000 meter bergen naast elkaar die weinig bekendheid hebben (zodat je aan de top niet in de file hoeft te staan) die je op 1 dag beide moet beklimmen om de cache te loggen. Dit kan via een systeem waarbij je op de top van de eerste berg een chip-kaartje trekt dat geldig is gedurende 12 tot 24 uur. Je moet dan binnen die periode op de top van de andere berg zijn anders valt de eind-cache niet te openen met het chip-kaartje.
postman Geplaatst 15 april 2004 Geplaatst 15 april 2004 Als je nu zorgt dat ie er vóór 19 juli van dit jaar ligt, dan zal ik een poging doen em als eerste te loggen. Enne anders maakt ik er daar gewoon toch zelf één!
Twinlife Geplaatst 15 april 2004 Geplaatst 15 april 2004 anders maakt ik er daar gewoon toch zelf één! Als hij goedgekeurt word? Gr Twinlife
GPSiegurd Geplaatst 17 april 2004 Auteur Geplaatst 17 april 2004 Dan reserveer ik vast de Matterhorn, K2 en Mount-Everest voor een 5 sterren-cache als je het goed vindt. Of misschien nog wel aardiger, 2 redelijke lastige +2000 meter bergen naast elkaar die weinig bekendheid hebben (zodat je aan de top niet in de file hoeft te staan) die je op 1 dag beide moet beklimmen om de cache te loggen. Dit kan via een systeem waarbij je op de top van de eerste berg een chip-kaartje trekt dat geldig is gedurende 12 tot 24 uur. Je moet dan binnen die periode op de top van de andere berg zijn anders valt de eind-cache niet te openen met het chip-kaartje. Ik dacht dat je al genoeg 5-sterren caches op je naam had En by the way er ligt al genoeg troep op de Mount Everest om een cache, van de grotte van een 20 tellende verdieping flat gebouw, te maken Wat je kunt doen is een zuurstoffles gebruiken, deze markeren en bij de rest dumpen en kijken wie het eerste deze vind. Zo heb je een 5-sterren terrein en een 5-sterren moeilijkheid
Gast diamant Geplaatst 17 april 2004 Geplaatst 17 april 2004 En by the way er ligt al genoeg troep op de Mount Everest om een cache, van de grotte van een 20 tellende verdieping flat gebouw, te maken Wat je kunt doen is een zuurstoffles gebruiken, deze markeren en bij de rest dumpen en kijken wie het eerste deze vind. Zo heb je een 5-sterren terrein en een 5-sterren moeilijkheid Op de mount-Everest is de kans dat je liever een volle zuurstoffles aantreft dan een lege met een logboek om een 5-sterrencache te loggen tamelijk groot
koedeboe Geplaatst 27 april 2004 Geplaatst 27 april 2004 Ik ben ook van plan een aantal caches in Oostenrijk te plaatsen. Ik heb een kennis (toevallig de chef van de plaatselijke VVV ) zo ver gekregen eventueel onderhoud te doen. De plaatsing is mede omdat dat deel nog een geocaching-ontwikkelingsgebied is . Voor hun is het een leuke manier op eens wat anders te bieden aan de toeristen (je kunt er zelfs al Geko's huren...) Moet je dit (onderhoud door inboorling) voor de approver erbij vertellen of moet je dit op een andere wijze melden als je een cache aan gaat melden? Is de link met de VVV dan een probleem of een voordeel? er zit daarbij trouwens geen commercieel belang in de caches (behalve dat de startplek bij de plaatselijk kroeg zal zijn ).
Aanbevolen berichten