J&F=P Geplaatst 29 april 2013 Geplaatst 29 april 2013 Voor een cache moet ik bijvoorbeeld 187,87 graden invoeren, maar mijn Dakota 20 laat maar 3 cijfers zien. Het lukt mij niet om de cijfers achter de komma in te voeren. Iemand een tip?
de-fam Geplaatst 29 april 2013 Geplaatst 29 april 2013 Misschien naar boven afronden. Op een niet al te lange afstand maakt het weinig of niks uit.
Diederikus Geplaatst 29 april 2013 Geplaatst 29 april 2013 Met afronden naar boven kom ik uit op een afwijking van circa 2,27 meter per kilometer afstand.
Dagwacht Geplaatst 29 april 2013 Geplaatst 29 april 2013 Als het voor een puzzelcache is en de gegevens moeten worden gecontroleerd met een checker, dan gaat het inderdaad fout. Op de smartphone met GeoMT lukt het wel.
J&F=P Geplaatst 4 mei 2013 Auteur Geplaatst 4 mei 2013 GeoMT is niet gratis, evenals Geobuddy. Zijn er ook gratis apps die dit kunnen? Of toch een instelling op de Dakota 20?
MacDD Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 GCtools op de computer. En op android gcc. En op Iphone gctools. Kom op zeg, google wil ook nog wel eens helpen.
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 (bewerkt) Voor een cache moet ik bijvoorbeeld 187,87 graden invoeren, maar mijn Dakota 20 laat maar 3 cijfers zien. Het lukt mij niet om de cijfers achter de komma in te voeren. Iemand een tip? De Dakota 20 is een uitstekend apparaatje, waarmee je dit soort dingen prima kunt doen. Daar heb je in principe geen extra tooltjes voor nodig, alhoewel ze wel heel handig kunnen zijn om bij je te hebben. Er zijn genoeg gratis mogelijkheden op internet te vinden. Ook hier op geocaching.nl zijn ze regelmatig benoemd. Ik kan me niet voorstellen, dat de multi je 10 km laat invoeren (je zegt het niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het nog niet eens om een kilometer gaat). In zo'n geval gewoon afronden (zoals al gezegd) en ter plekke aangekomen praat je dan over een verschil, dat met een goede bril prima te overbruggen is! Ben met onze Dakota 20 nog nooit op problemen gestuit. Maar ik kan alleen maar het door @MacDD gegeven advies aanbevelen..... Google voor de aardigheid eens op GPS tools of iets dergelijks. Dan kom je vanzelf bij de door hem genoemde (hele goede) tools! Het gaat helemaal goed komen met je multi in combinatie met de Dakota 20. 4 mei 2013 bewerkt door Team Tabak 1
J&F=P Geplaatst 4 mei 2013 Auteur Geplaatst 4 mei 2013 Ik ben ook heel tevreden over mijn Dakota en van een beetje afwijking op het coördinaat schrik ik niet. Voor deze cache moet ik toch projecteren op een afstand van bijna 3 kilometer en de cache is erg moeilijk te vinden. Wat ik wilde weten, is of de instelling van de Dakota omgezet kan worden naar decimalen.
Team Tabak Geplaatst 4 mei 2013 Geplaatst 4 mei 2013 Weet je wat je even zou moeten doen. Ga naar "http://www.pgct.nl/download.html" Download het onderste programma "GCT" voor windows. Het is helemaal gratis. Installeer het op je computer. Neemt bijna geen ruimte in beslag. Open het programma en ga naar Navigatie 1. Daar staan een aantal opties voor kruispeilingen, projectie enz. Neem de middelste aan de bovenzijde. Daar kun je alles kwijt wat jij wilt. Ook decimalen achter de komma. Je krijgt dan een coördinaat als uitkomst en vergelijk dat eens met de uitkomst op je Dakota. Zal op 3 km wellicht een meter of zes/zeven zijn. Maar hoe dan ook zou je met het resultaat van GCT bovenop de plek van de cache terecht moeten komen, gesteld dat de legger goed heeft ingemeten. Moet je natuurlijk ook allemaal nog maar afwachten. Bij de Dakota 20 zie ik -net als jij- geen kans om cijfers achter de komma te krijgen. Met mijn Oregon 550T ook niet trouwens.... 1
Aanbevolen berichten