Linkalovers Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 ......... Wat je in de laatste alinea aangeeft, dat is ook al tijden mijn punt. Cachen is voor mij genieten van de wandeling en de natuur. En niet tientallen kilometers rijden ten koste van de natuur (en portemonnee) voor een cache. Heb in dat opzicht ook moeite met de mensen die alleen maar om de scores geven en alles afrijden.......... Exact ook mij standpunt.
Vlindertje Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 Dat is het standpunt van ALLE authentieke geocachers. Een standpunt dat op dit forum steeds opnieuw moet worden benadrukt, zodat nieuwkomers begrijpen waar het bij geocaching om gaat en eventuele waanideeën omtrent puntjes en een competitie laten varen. Een kwestie van broodnodige sociale controle. Die waanideeën hebben al zoveel schade aangericht; aan het cachebestand, aan de natuur en aan de reputatie van het spel. En jaar na jaar gaat het van kwaad tot erger. Groundspeak zal niet ingrijpen. Dat is niet hun taak en niet in hun belang. Groundspeak is gebaat bij zo veel mogelijk klanten die DENKEN dat zij aan geocaching doen en bereid zijn (steeds meer) voor die illusie te betalen. En daarmee zijn we terug bij de start van dit draadje.
Goonies Oosterhout Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 Tjonge jonge, wat een heisa voor 4 tot 6 euro extra. Dat is weer typisch Nederlands (...) Tegen alle 'bespaarders' van die 6 euro, zeg ik "Shame on you". Bedonderen? Het is toch mijn goed recht om mijn gegevens zo goed mogelijk te anonimiseren wanneer ik ze vermeld bij een buitenlands bedrijf, zeker wanneer ik daar financieel voordeel uit weet te halen. Bovendien, wanneer ik opeens in Amerika woon hoeft er dus ook geen BTW door Groundspeak afgedragen te worden. Me schamen? Dat is gewoon gezond verstand. Als ik daarmee 6 euro bespaar, is dat mooi meegenomen. 6 euro is voor jou blijkbaar niets, voor mij is dat aardig wat geld. 1
Ringeling Geplaatst 23 april 2013 Geplaatst 23 april 2013 (bewerkt) Maar geeft Groundspeak de geocaching gemeenschap inzage in de boekhouding? Wat komt er allemaal binnen (ook via advertenties en mogelijk nog andere bronnen) en wat gaat er uit en waaraan? Het bedrijf kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak. Cache-eigenaren hebben het bedrijf groot en schatrijk gemaakt en in het geval van een vereniging zouden de enorme winsten ook ten goede moeten komen aan de leden. Klein detail. De winst zou niet ten goede moeten komen aan de leden, maar aan de vereniging. Dat is een wezenlijk en belangrijk verschil! 23 april 2013 bewerkt door Ringeling
Aanbevolen berichten