Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het begraven van caches, onder het maaiveld, is verboden overeenkomstig GS regels m.b.t. het verstoppen van de cache. Hoewel er uitzonderingen mogelijk zijn, die nog net op het randje van het toegestane zitten.

Gisteren kwam ik deze cache tegen, een echte doodskist voor overleden kinderen, van plm 120cm en met een (plastic) geraamte er in. Ingegraven of in een bestaand gat geplaatst en met uitsluitend het deksel boven het maaiveld. Die niet is gecamoufleerd met bladeren e.d.

2hhq68p.jpg

Het is geen cache die moldu's zoals jagers of wandelaars toevallig tegen moeten komen. Maar die kans is klein.

Het is moeilijk om vast te stellen of je een cache wel in een reeds bestaande kuil of gat mag plaatsen en af te dekken met iets anders dan zand.

Geplaatst

Je mag ook niet met losse handen fietsen, plassen in het openbaar en oversteken als het licht op rood staat. Afgezien daarvan toont de foto de meest walgelijke cache die ik ooit heb gezien.

• Top! 3
Geplaatst

Ik zou zo'n cache ook niet plaatsen. De plaatser had hem in een Halloween serie opgenomen. Je zou toevallig maar eens ooit een kind verloren hebben. De andere (4) caches zagen er wel wat minder heavy uit.

Geplaatst (bewerkt)

Het begraven van caches, onder het maaiveld, is verboden overeenkomstig GS regels m.b.t. het verstoppen van de cache....

??? Dan zijn er veel ammo boxen volledig illegaal zijn verstopt!

.....Afgezien daarvan toont de foto de meest walgelijke cache die ik ooit heb gezien.

Ik weet niet welke Cache dit is, maar als het iets met Dracula en/of vampiers is, zou ik er geen probleem mee hebben.

Edit: ik zie net dat @RandoLoup al heeft verteld dat het een Halloween serie is. In die 'gedachte', heb ik hier geen problemen mee.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Plaats alsjeblieft een notitie met het verzoek om dit toonbeeld van smakeloosheid per direct te archiveren, al zal een zieke geest vast wel een reden weten te bedenken waarom zoiets 'gewoon moet kunnen'.

Geplaatst (bewerkt)

Plaats alsjeblieft een notitie met het verzoek om dit toonbeeld van smakeloosheid per direct te archiveren, al zal een zieke geest vast wel een reden weten te bedenken waarom zoiets 'gewoon moet kunnen'.

Dat is wel heel erg rigoureus. Alleen maar omdat het jou niet bevalt, gelijk een cache archiveren :no:

"....zieke geest....": ik verwacht niet dat je ook mij daar mee bedoelt! :oops:

Als dit een mooie serie is met als onderwerp Halloween, dan kan je dit verwachten en heb ik er geen probleem mee. Als iemand een serie over Dracula zou gaan maken, dan zou dit toch een optie voor de eindcache zijn? :yes:

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Het betreft hier inderdaad een eindcache op een serie van vijf, die ik gisteren deed. Bedoeld als een nachtelijk Halloween avontuur, dat blijkbaar goed in de smaak smalt. Gezien het percentage favorieten. Maar de plaatser had m.i. duidelijk en zichtbaar aan moeten geven dat het een cache betreft en een gefingeerde situatie.

Ik denk dat ik heel anders had gereageerd als ik bij toeval zoiets tegenkom, niet wetende dat het om een geocache gaat. Ik heb al ooit eens een lijk gevonden tijdens het cachen. Toen dacht ik ook dat iemand iets in scene had gezet.

Deze serie vormde al meerdere keren een discussiepunt onder Elzasser geocachers. Ik kan de plaatser alleen maar wensen dat deze cache nooit door een niet-geocacher gevonden wordt. Die zullen eerder geneigd zijn de gendarmerie te waarschuwen, dan eerst zelf de kist te openen om te zien of het wel echt is. Als de vinder in paniek wegvlucht en pas later alarmeert, dan gaat zo goed als zeker een volledig peloton zoeken. Op hetzelfde moment gaan alle registers van onopgeloste verdwijningen open ...

Geplaatst

Linkalovers, onze berichten kwamen vrijwel gelijktijdig online en ik had dat van jou nog niet gelezen.

Als iemand een serie over Dracula zou maken, dan volstaat een model op klein formaat en geen echte kist die toevallige vinders, die niet weten dat het om 'een serie over Dracula' gaat (zou zomaar kunnen), de stuipen op het lijf jaagt en misschien wel diep verdriet doet. Ook in Nederland eindigt een topcache bij een 'graf', maar dat is heel wat stijlvoller uitgevoerd om misverstanden te voorkomen.

Dit is in alle opzichten pervers, en niet alleen omdat het mij niet bevalt. Persoonlijk zou ik deze 'cache' direct melden bij de plaatselijke politie.

Geplaatst

Hopelijk heb je nog nooit onder andere omstandigheden bij zo'n kistje gestaan. Ik schrijf dit met tranen in mijn ogen. Toe maar, maak me maar belachelijk.

Geplaatst

De legger van de cache had beter de maat van het kistje kunnen beperken. Als het een miniatuurkistje was geweest van pakweg max 30 cm en het was ook nog netjes verstopt geweest dan had niemand er over gevallen. Nu het om een kist gaat van 120 cm worden m.i bepaalde normen overschreden. De legger zal het ongetwijfeld als grap en in de geest van de halloweengedachte hebben bedoeld, maar je moet altijd bij jezelf te rade gaan of er toch misschien niet mensen gekwetst kunnen worden. En in sommige gevallen kan ik me voorstellen, dat bezoekers van deze cache even niet blij zijn geworden.

Ik ben hier binnen dit forum al eens finaal afgebrand omdat ik (zonder er ook maar enigszins bij na te denken) in plaats van gemopper het woord gek**nker....) had gebruikt. Een in mijn ogen normaal woord, dat ik toevallig deze week op TV bij Jurgen Rayman door Annemarie Jorritsma ook hoorde bezigen.... Toen waren er ook mensen op dit forum, die op dat moment in hevige mate met het fenomeen te maken hadden en dat ook middels email aan mij (op een niet erg hartelijke wijze) en berichten hier lieten merken.... Ik heb daarvan geleerd en lees mijn berichten 20 keer door voordat ik ze plaats.... Het zal me geen tweede keer gebeuren. (hoop ik van harte).

Een cache als deze kan dus ook bittere gevoelens opwekken bij ouders, die te maken hebben gehad met zo'n kistje. De legger had daar wat beter over moeten nadenken.

De cache kan dus wat mij betreft verdwijnen of tenminste aangepast worden, en het belachelijk maken van mensen, die zich emotioneel hebben gestoord aan zo'n cache kan ik alleen maar ten sterkste veroordelen.

• Top! 7
Geplaatst

De legger van de cache had beter de maat van het kistje kunnen beperken. Als het een miniatuurkistje was geweest van pakweg max 30 cm en het was ook nog netjes verstopt geweest dan had niemand er over gevallen. Nu het om een kist gaat van 120 cm worden m.i bepaalde normen overschreden. De legger zal het ongetwijfeld als grap en in de geest van de halloweengedachte hebben bedoeld, maar je moet altijd bij jezelf te rade gaan of er toch misschien niet mensen gekwetst kunnen worden. En in sommige gevallen kan ik me voorstellen, dat bezoekers van deze cache even niet blij zijn geworden.

Het vakmanschap van de geocache plaatser is af te meten aan het vermogen van het bieden van een optimale geocache ervaring (in dit geval een griezelavontuur), zonder daarbij de belangen te schaden of te kwetsen van andere mensen. Respect voor personen die niets met geocachen hebben, maar er onbedoeld mee te maken kunnen krijgen.

Dat staat mede aan de basis van het geocachen. Maar ook respecteren dat sommige geocachers bepaalde caches absoluut niet leuk vinden. Anders houdt het spel gewoon een keer op te bestaan.

Dit Halloween geocaching avontuur is iets anders dan een spookhuis op de kermis binnengaan. Bij dat laatste komen alleen de mensen die het bewust opzoeken. Deze cache kan in principe door iedereen - bedoeld of onbedoeld - gevonden worden. Het was beter geweest als deze nachtcache alleen één week voor en één week na Halloween zo was geweest. Daarna had de GO een andere setting kunnen kiezen, met aangepaste containers.

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Ik vraag me af wat je nu eigenlijk met dit topic wil.

want in je log ( http://coord.info/GC405Y4 )schrijf je volgens google translate:

04/04/2013

Kleine wandeling in het bos van Haguenau. Ik ben bang in het donker, dus ik heb deze set voor een zonnige dag.
's voorlaatste cover van deze serie (nadat ik de nr. 3 had gedaan), maar een groot werk, dat ik' Ik zag op de weg! Ik hou van verrassende caches hopend (nr. 5) zal nooit worden gevonden door Dreuzels! MPLC Dit bericht is bewerkt door randoloup op vrijdag 5 april, 2013 om 12:02:29 UTC.

voor de linguisten onder ons:

Petit promenade dans la forêt de Haguenau. J'ai peur dans le noir, alors j'ai fait cette série pendant une journée bien ensoleillée.
L'avant dernière cache de cette série (après j'avais du faire le n°3) mais un très beau travail ce que j'ai vu sur le trajet! J'adore les caches surprenantes en esperant qu'elle (n°5) ne va jamais être trouvée par des moldus! MPLC

This entry was edited by randoloup on Friday, 05 April 2013 at 12:02:29 UTC.

en in de beschrijving van de cache staat zelfs

Alsof de natuur was niet sinister genoeg en waardig van de meest angstaanjagende verhalen van terreur, de aanwezigheid van bepaalde objecten versterken deze sfeer.

Dus ik vind bovenstaande discussie een beetje een vreemde kant op gaan. Het gaat volgens Randaloup niet over of het wel of niet smakeloos is om een kist in de grond te graven.

maar of het volgens de regels wel mag.

Daar heb ik een antwoord op. Dat mag niet.

Zie: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx

Zo, dus het mag niet. Topic kan op slot. Je kunt na je found log een Needs Archived log plaatens. En met deze cache kun je dat voor duizenden anderen doen....

bewerkt door @Wilbertoord
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...