MarcoDomi Geplaatst 31 maart 2013 Geplaatst 31 maart 2013 Hallo, wij hebben net een nieuwe etrex 30. Oa aangeschaft vanwege het elektronisch kompas, waardoor je ook in stilstand de juiste richting zou moeten kunnen zien. Ervaring leert echter dat je toch in beweging moet zijn om de juiste richting te krijgen. Kalibreren helpt (even). Ook heb ik nu een heleboel caches ingeladen via een pocket query en lijkt ook het kompas wat trager.. Is dit gewoon eigenschap van het apparaat, heb ik een maandagmorgenmodel of doe ik iets fout? Liefs Domi
Goonies Oosterhout Geplaatst 31 maart 2013 Geplaatst 31 maart 2013 Kalibreren in principe alleen als je de batterijen hebt vervangen. Waarschijnlijk staat je instelling voor het moment waarop hij over moet schakelen op richtingsbepaling d.m.v. kompassensor i.p.v. gps wat ruim.
profplof Geplaatst 1 april 2013 Geplaatst 1 april 2013 Hoe moet je dat instellen?? Ik kan het zo niet vinden.
MarcoDomi Geplaatst 1 april 2013 Auteur Geplaatst 1 april 2013 Hoe moet je dat instellen?? Ik kan het zo niet vinden. Daar ben ik ook benieuwd naar!
bertus56 Geplaatst 1 april 2013 Geplaatst 1 april 2013 Hoe moet je dat instellen?? Ik kan het zo niet vinden. Daar ben ik ook benieuwd naar! ik ben ook zeer benieuwd
StefandD Geplaatst 1 april 2013 Geplaatst 1 april 2013 Kan volgens mij niet bij de eTrex. Alleen auto of uit: Stel in > Koers > Kompas. Of het moet in een recente firmware update veranderd zijn... Overigens adviseert Garmin om het kompas ook te kalibreren nadat je lange afstanden hebt afgelegd (staat niet bij hoe ver) en als het toestel temperatuurschommelingen heeft ondergaan (ca. 10 °C verschil). Ik zou het gewoon doen voor elke tocht waarbij ik het kompas denk nodig te hebben (dat is bij mij dus bijna nooit). Dan doe ik toch altijd een reset-rondje (triplog, tracklog), dus dan kan het kompas er ook nog wel bij.
terp1234 Geplaatst 1 april 2013 Geplaatst 1 april 2013 Op mijn Oregon heb ik ook alleen maar Kompas Auto of Uit. Bij Auto heb je een magnetisch kompas als je beweging < ca. 5 km/h is. Bij > 5 km/h reageert het kompas op GPS verplaatsing. Als je kompas op Uit staat, draait het kompas niet mee als je langzaam of niet beweegt. Ik neem aan dat dat op de Etrex net zo werkt.
Frabeteliann Geplaatst 3 april 2013 Geplaatst 3 april 2013 Het kompas op mijn etrex30 krijg ik niet gekallibreerd. Hij pakt de laatste stap (vertikaal kantelen) niet. Ik ga straks even de helpdesk bellen.
Goonies Oosterhout Geplaatst 3 april 2013 Geplaatst 3 april 2013 (bewerkt) Mijn excuses. Ik baseerde me op mijn voormalige eTrex Vista en mijn 60csx. Bij beide apparaten kon de snelheid waaronder en de tijd waarna richtingsbepaling dmv het kompas moet inschakelen. Ik was ervan uit gegaan dat de 30 dat ook wel zou kunnen, aangezien dat een beetje de opvolger voor de Vista lijkt te zijn. Overige kompasstoringen: telefoon in borstzak tijdens navigeren of kalibreren geeft foute uitslag door de magneet in de speaker, wanneer je de gps voor je houdt. 3 april 2013 bewerkt door Goonies Oosterhout
Aanbevolen berichten