Martijn&Martine Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Ik heb als EC-eigenaar er niet zo'n probleem mee als men direct logt. Kun je als het een flut-logje is ook nog wat kritischer naar de gekregen antwoorden kijken.
Flaker91 Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 De EC's die ik gedaan heb, heb ik hetzelfde aangepast als Team Tabak uit postje 6. Bij een cache kreeg ik een reactie terug: Je hebt een vraag fout, maar je hebt gezien dat dit stukje natuur er is. Dus loggen maar!
regenboog2 Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Wel mee eens vlindertje, maar of de vragen al dan niet simplistisch zijn, is niet het topic.... Het vraag en antwoord spelletje kan me ook helemaal niet zo boeien, maar is bij Earthacaches een verplichting (kan inmiddels ook wel weer veranderd zijn trouwens) Ik wil mensen graag die locatie laten zien en that's it. Maar het viel me gewoon op dat de logs al gelijk volgen zonder op antwoord te wachten, en dat komt op mij een beetje ongeduldig over. Wachten op goedkeuring is dan niet zozeer onzin, als wel gewoon goed fatsoen. Ik heb er gewoon nog nooit over nagedacht dat de CO mij ongeduldig zou kunnen vinden. Soms stuur ik mijn antwoorden in een mail en plaats ik meteen een logje. Soms wacht ik op antwoord en plaats ik daarna een logje. Misschien heb ik geluk gehad, maar tot nu toe heb ik steeds antwoord gehad. Op een enkele uitzondering na (toestel vergeten oid) maak ik ook foto's.
mmjjt Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 In den beginne, stuurden wij eerst de antwoorden en zaten geduldig naast de digitale brievenbus te wachten op antwoord. Helaas kwam die jammer genoeg soms heel laat of helemaal niet. Nu loggen wij netjes, plaatsen vaak (hoewel niet meer verplicht) een foto en sturen de antwoorden. Tot op heden van niemand klachten gehad. In Duitsland is het idd vaak de vraag eerst de antwoorden te zenden en dan te loggen, en als dat gevraagd word dan doen wij dat meestal ook. En wat blijkt vrijwel per ommegaande krijg je dan vaak antwoord terug.
The Sharkies Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Persoonlijk maakt het me niet zo uit want het gaat erom de plek te laten zien, en als iemand op die plek is geweest dan vindt ik het wel best, maar zijn er meer mensen die deze verschuiving is opgevallen? Of is er iets gewijzigd in de "regels" (bah, regels..) en is ons dat ontgaan? Sinds 1 januari 2013 zijn er inderdaad "regels" gewijzigd. Uit de faq op www.earthcache.org: People do not need to wait for permission to log your EarthCache. Requiring someone to wait is not supported by the EarthCache guidelines. People should send their logging task answers to you, then log your EarthCache. When you review their logging task answers, if there is a problem, you should contact them to resolve it. If there is no problem, then their log simply stands.
Team Professor X Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Precies, je mag van mij best de antwoorden mailen en gelijk je logje plaatsen. Foto is niet verplicht (de reden waarom vind ik nog steeds flauwekul, iets met privacy, maar de omgeving kan toch ook?). Mensen krijgen van mij ook vrijwel gelijk antwoord, want dat vind ik veel belangrijker dan het wel of niet gelijk loggen. Maak je een Earthcache dan verplicht je jezelf ertoe netjes en snel antwoord te zenden aan degene die je een antwoord mailt. Daar kunnen een hoop cachers nog wat van leren, want die reageren niet of heel laat op email. En dan bedoel ik niet bedelmailtjes via de mobiele telefoon als ze niet binnen 30 seconden iets kunnen vinden. Overigens is dat sowieso een goede etiquette om relatief snel op een email te reageren. 1
Aanbevolen berichten