mmjjt Geplaatst 15 maart 2013 Geplaatst 15 maart 2013 Kikkers komt goed hoor! Maar dat generaliseer dat slaat echt nergens op, er zijn zat goede leggers, met een juiste instelling en met toestemming. Het glas is half vol, maar bij sommige is die helft gevuld met azijn. En als we het dan echt over toestemming hebben, mag de grote cache paus niet eens meepraten want het leggen zonder toestemming komt bij zijn clubje vandaan. 3
barny Geplaatst 15 maart 2013 Geplaatst 15 maart 2013 Helaas staat dat verhaal van Vlindertje niet alleen, zo zijn er in het verleden al veel klachten geweest over "geocachers" en hun manier van comminiceren ik heb niet de indruk dat het de laatste tijd de "geocacher" zich beter weet te gedragen Barny
Team Aragorn Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Helaas staat dat verhaal van Vlindertje niet alleen, zo zijn er in het verleden al veel klachten geweest over "geocachers" en hun manier van comminiceren ik heb niet de indruk dat het de laatste tijd de "geocacher" zich beter weet te gedragen Barny Verschil is in ieder geval dat tegenwoordig alle natuurbeschermingsorganisaties wel weten wat geocaching is en volgens mij ook actief controleren (bijvoorbeeld op gc.com) of er zonder hun medeweten caches in hun gebieden geplaatst zijn. Wat dat betreft heeft het Eindhovense verhaal wel wat nuancering nodig. Waar het vroeger nodig was om eerst uitgebreid uit te leggen wat geocaching inhoudt (omdat de beheerder anders moeilijk kon inschatten waarvoor toestemming gevraagd werd) is het tegenwoordig vaak zo dat de beheerder langer met geocaching te maken heeft gehad dan degene die vraagt om een cache te mogen leggen. Als je dat als aanvrager weet - bijvoorbeeld omdat je via-via de naam van de gebiedsbeheerder van bevriende cachers hebt gekregen - is het natuurlijk onzinnig om in je aanvraag een gedetailleerde beschrijving van het spelletje op te nemen. In het specifieke geval van de Eindhovense cache gaat het trouwens om een route die nu aan de derde 'eigenaar' toe is. De eerste had nooit toestemming gevraagd, dat is pas bij de eerste adoptie geregeld ...
barny Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 natuurvertegenwoordigers controleerde de cache in hun gebied al zo lang als ik het mij kan herinneren, ik kan verhalen ten over dat mensen zo stom waren om het tijdstip van hun bezoek op schreven en dat buiten de bezoekers tijden lagen en op zo een manier de cache in gevaar brachten. er zijn ook voorbeelde van illigale cache's ontdekt door de boswachter die het niet erg vond maar wel in contakt wilde komen met de legger, helaas werd daar ook bijna nooit op gereageeert dan de voorbeelden van mensen die de boswachters op zeer onbehoorlijke manier aanschrijven omdat zij zonodig een cache moeten leggen en hoe vaak ik ook mede cachers spreek of zie wat ze doen, en als ik zie wat voor een troep er tegenwoordig online komt krijg ik steeds meer schaamte om mij "geocacher" te noemen, al helemaal tegen de buitenwacht Barny
Hogelanders Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Helaas staat dat verhaal van Vlindertje niet alleen, zo zijn er in het verleden al veel klachten geweest over "geocachers" en hun manier van comminiceren ik heb niet de indruk dat het de laatste tijd de "geocacher" zich beter weet te gedragen Barny Verschil is in ieder geval dat tegenwoordig alle natuurbeschermingsorganisaties wel weten wat geocaching is en volgens mij ook actief controleren (bijvoorbeeld op gc.com) of er zonder hun medeweten caches in hun gebieden geplaatst zijn. Wat dat betreft heeft het Eindhovense verhaal wel wat nuancering nodig. Waar het vroeger nodig was om eerst uitgebreid uit te leggen wat geocaching inhoudt (omdat de beheerder anders moeilijk kon inschatten waarvoor toestemming gevraagd werd) is het tegenwoordig vaak zo dat de beheerder langer met geocaching te maken heeft gehad dan degene die vraagt om een cache te mogen leggen. Als je dat als aanvrager weet - bijvoorbeeld omdat je via-via de naam van de gebiedsbeheerder van bevriende cachers hebt gekregen - is het natuurlijk onzinnig om in je aanvraag een gedetailleerde beschrijving van het spelletje op te nemen. In het specifieke geval van de Eindhovense cache gaat het trouwens om een route die nu aan de derde 'eigenaar' toe is. De eerste had nooit toestemming gevraagd, dat is pas bij de eerste adoptie geregeld ... Toen ik een cache wilde plaatsen in een bos van Staatsbosbeheer wist men meteen wat geocaching inhield. Sterker nog, ik kreeg een voorgedrukt formulier toegestuurd waarop formaat, GC-code, datum van plaatsing, waypoints, coördinaten enz, enz. ingevuld moesten worden. Eigenlijk een beetje meer info weggegeven dan me lief was (het is een mysterie met puzzel) maar toch maar gedaan. Én een verklaring ondertekend dat ik verantwoordelijk was voor de cache maar ook voor ontstane natuurschade. Tja, dan denk je nog wel een keer na... Maar ik was er verbaasd over hoever zij hierop toe berust zijn.
barny Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 ik zie dat je sinds 2011 cache't toen wisten de meeste landschappen wel wat voor een raar volkje wij zijn Jij heb geprofiteerd van jarenlange werk wat vele vrijwilligers hier van GC.NL en vele regio cachers die de kastanjers uit het vuur hebben gehaald. Barny
MacDD Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 (bewerkt) Ik zit dus andersom. Hier heeft SBB heel veel land. Mag bijna niks op. Had laatst gevraagd om een CiTo te organiseren, doen we gelijk iets aan een stuk bos. Afijn, info mee, vraag mee, en meer van dat spul. Is al lang geleden. Moet nog steeds antwoord krijgen, ook op herhalingsmails niks gehoord. En ja, het adres is goed en meer van dat spul. Ze wil denk ik niks van me weten. Zal me lastig vinden omdat ik jaarlijks probeer iets op hun terrein te mogen. Als ik nu nog eens een boomcache plaats heeft ze gelijk een plekje. 16 maart 2013 bewerkt door MacDD
Odlaniger Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Barny, verwijt je nu Teamdanhoff dat zij pas sinds 2011 geocacher zijn?
Team Tabak Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Zijn in 2009 in de slag geweest met Staatsbosbeheer voor ons Rondje Alblasserwaard, waar een paar caches op door deze instantie beheerde terreinen lagen. Prima ervaring. Kan niet anders zeggen. Men was op de hoogte, men dacht mee, ze kregen elke vorm van informatie van ons die nodig was en uiteindelijk kregen we (gratis) een bevestigingsbrief in contractvorm (3 A4 tjes) met alles er in wat wel en niet mocht, wie verantwoordelijk was voor wat en hoe etc. etc. Daarna de betreffende boswachter om de drie maanden even ingelicht hoe het allemaal ging, hoeveel mensen er geweest waren enzovoort. Zo is het voor beide partijen leuk. Voor de beide traditionals, die er nu nog zijn hebben we automatisch toestemming gekregen op basis van de reeds bestaande overeenkomst. Ik heb ze plattegronden, coördinaten etc.etc. toegezonden en zij hebben die informatie (en ik ook) gewoon aan de overeenkomst vastgeniet.... Indien de instanties op basis van normale omgangsvormen benaderd worden, (een nette brief met bijlagen - niet een tweeregelige e-mail vol tikfouten...) dan zal het meestal wel goed aflopen. En of je nou in 2001, 2006, 2009 of 2011 met geocachen begonnen bent.... Wat maakt dat nou uit? De omgangsvormen zijn toch niet veranderd? Je kan als cacher van de lichting 2011 hooguit te maken krijgen met afkeuringen door boswachters, omdat de lichting van 2001 tot dan te lichtvoetig met het toestemmingsbeleid is omgegaan (voor 2005 hoefde er meen ik helemaal geen toestemming gevraagd te worden)... Nou ja, dat kan dan gebeuren. Dan zoek je toch een ander plekje... Het is maar een spelletje.....
MacDD Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Dan zoek je toch een ander plekje... Het is maar een spelletje..... Dat is in mijn woonomgeving wat lastig. Overal waar meer dan 1 boom staat is van SBB.
Team Tabak Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 En om nou te gaan verhuizen vanwege een spelletje..... Maar ik lees, dat je het over een "zij" hebt, als je over Staatsbosbeheer praat.... Behalve een nette brief wil een opengetrokken blik met charmes misschien ook wel helpen? Kortom, ga naar de kapper, trek je driedelige grijs aan, poets je schoenen, neem een pakje vrolijk gekleurde condooms mee en ga er op af.... In mijn tijd werkte dat nog wel eens..... Maar ja, dat was wel heel erg ruim voor 2001, toen het cachen begon.....
Odlaniger Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Ik trek altijd mijn boswachterstenue aan, werkt veel beter.
Team Tabak Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Ik trek altijd mijn boswachterstenue aan, werkt veel beter. Achja, misschien valt de "zij" van MacDD wel op mooie uniformen met glimmende knopen....
barny Geplaatst 16 maart 2013 Geplaatst 16 maart 2013 Odlaniger ja natuurlijk verwijt ik dat Teamdanhoff dat zij pas sinds 2011 geocacher zijn ze hebben 10 jaar geocaching gemist en moeten ze nu via veel waardeloze favoloze trail tradies hun aantallen iets opvijzelen om een beetje gangbare aantallen founds achter hun naam te krijgen. Barny ik geef graag antwoorden die mmen van mij verwacht, het doet er niet toe wat er staat iedereen leest toch wel wat ze zel het beste uitkomt 2
Aanbevolen berichten