technetium Geplaatst 5 maart 2013 Geplaatst 5 maart 2013 Je moet helemaal niks. Er zijn geen regels, alleen richtlijnen. Er zijn ook consequenties. Zo hoef je geen adem te halen. En je hoeft ook geen fake logjes te wissen. Als daar erg veel misbruik van gemaakt wordt loop je het risico dat je listing gelockt wordt. En gearchiveerde caches kun je heel goed loggen, probeer het maar eens. Zoals ik al schreef: Bij misbruik wordt de listing gelockt. Probeer: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=23f851cf-b517-442e-98f4-8b2b8ee796bd maar eens te loggen. Tc
Vlindertje Geplaatst 5 maart 2013 Geplaatst 5 maart 2013 Waarschijnlijk later. Inmiddels zijn er 17 caches aangemeld, waarvan er 3 door diverse personen meermaals als 'found' zijn gelogd. Eén cacher heeft met zijn eigen creatie op die manier in 2 dagen zelfs 1200 punten gescoord. Een knappe prestatie, toch? Voor dit soort types komen binnenkort gelukkig klinieken ter beschikking, waar een adequate behandeling gegeven kan worden..... Jammer dat je daar zo denigrerend over doet. De topscoorder (een Belg met inmiddels ruim 1300 punten) heeft zich, samen met zijn gezin, 2 avonden ingezet om te helpen geocaching weer gezond te maken. Het wachten is nu op Belgengrappen om het ongemak weg te lachen, dus kom maar op.
Vlindertje Geplaatst 5 maart 2013 Geplaatst 5 maart 2013 En gearchiveerde caches kun je heel goed loggen, probeer het maar eens. Zoals ik al schreef: Bij misbruik wordt de listing gelockt. Probeer: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=23f851cf-b517-442e-98f4-8b2b8ee796bd maar eens te loggen. Tc Gearchiveerde caches worden regelmatig gelogd, bijvoorbeeld door spelers die ooit een team vormden en nu met nieuwe accounts elk hun eigen weg gaan. Ook bij de cache die jij aanhaalt is geen sprake van 'misbruik'. Lees waarom de cache is gearchiveerd en geblokkeerd.
technetium Geplaatst 5 maart 2013 Geplaatst 5 maart 2013 Groundspeak inc. vond dat misbruik, en Groundspeak inc. heeft altijd gelijk en maakt nooit fouten. Tc
Vlindertje Geplaatst 5 maart 2013 Geplaatst 5 maart 2013 Groundspeak inc. vond dat misbruik, en Groundspeak inc. heeft altijd gelijk en maakt nooit fouten. Tc Groundspeak heeft het nergens over 'misbruik'. Voor hetgeen de cache was bedoeld hebben ze een speciale functie geprogrammeerd en ze willen natuurlijk dat die wordt gebruikt. Zoals gezegd, het loggen van gearchiveerde caches komt vaak voor. Als Groundspeak dat als misbruik zou beschouwen hadden ze het wel onmogelijk gemaakt (bij alle gearchiveerde caches).
Phoenix-night Geplaatst 6 maart 2013 Auteur Geplaatst 6 maart 2013 2.000.000 caches wereldwijd, tijd om eens stil te staan bij je eigen caches. Welke komen in aanmerking voor archivering? Dit was mijn originele bericht. PN 1
Team Tabak Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Humor! Je kan maar tot één conclusie komen.... We willen best wel met je meedenken maar alleen als het over de caches van de buren gaat. Onze eigen caches (zelfs die twee van mij) komen hiervoor niet in aanmerking..... Onze graad van zelfreflectie is blijkbaar niet hoog genoeg en dus komen we met afleidende teksten... Heerlijk toch! 1
snoopy and woodstock Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Wellicht zou de 161mtr regel alleen voor caches van het helt zelfde type moeten gelden. Op die manier slipt de kaart met de oprapers vanzelf dicht, terwijl er nog genoeg ruimte overblijft voor mooie multi's. Als je dan wilt gaan zoeken filter je de trad's weg en heeft ieder z'n eigen spelletje. Multi's moeten dan natuurlijk wel aan strenge richtlijnen voldoen zodat het niet weer verkapte oprapers worden. 1
Odlaniger Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 2.000.000 caches wereldwijd, tijd om eens stil te staan bij je eigen caches. Welke komen in aanmerking voor archivering? Dit was mijn originele bericht. PN Ok, zal ik dan maar het goede voorbeeld geven? Eind maart archiveer ik "Westenenkerpark" en als het me goed bevalt, volgen er meer.
snoopy and woodstock Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Archiveren vind ik alleen een goed idee. Als een cache niks voorstelt, en/of niet meer onderhouden wordt. Er zijn oude caches die nog maar relatief weinig bezocht worden (De meute is al langs geweest) maar die wel de moeite waard zijn. Dan komen aleen nog de teams die de moeite nemen om een stukje te reizen voor een mooie belevenis. Ja dan wordt er niet meer zo vaak gelogt. Maar wil iemand dat deze cache's opgedoekt worden voor het trendmatige strooigoed. Helaas lijken er steeds minder mensen bereid om tijd en geld in een cache te steken. Dus lijkt het me verstandiger om Gouwe ouwe te koesteren.
wolojoli Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Jammer dat mensen zich zo ergeren aan "strooigoed" dat ze niet zien dat er nog steeds heel mooie caches online komen.
snoopy and woodstock Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Nee dat is niet waar, maar het wordt denk ik wel steeds zeldzamer. Welke is de laatst online gekomen cache die je echt kunt aanbevelen? Ik ben zeer benieuwd, en als hij enigzins in de buurt ligt ga ik hem zsm. bezoeken.
wolojoli Geplaatst 6 maart 2013 Geplaatst 6 maart 2013 Er is hier pas in de buurt een leuke serie caches online gekomen. Heel leuke originele caches. Maar of je er van houdt weet ik natuurlijk niet: http://coord.info/GC458B0
Sivota Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 (bewerkt) Zojuist even vluchtig naar de nieuw uitgekomen traditionals in Limburg gekeken.Vanaf 1 januari zijn dat (als ik goed heb geteld) 48 caches.Daarvan heb ik bij 15 caches favorites geteld.6x1, 1x3, 1x4, 1x5, 1x8, 1x10, 2x12, 1x18, en 1x31 favo's. Steekwoorden bij de logs van de caches met meer dan 5 favo's zijn "origineel", met liefde gemaakt", "hier zit zorg in" etc.Dit wil niet zeggen dat het aantal gegeven favo's direct aantoont dat het ook caches zijn waar iedereen blij mee is, maar ik zou het zeker geen bermprullen willen noemen en ik zou hier nieuwsgierig naar zijn. Helaas zie ik in Limburg op dit moment even wat minder multi caches, maar dat wil niet zeggen dat die in andere regio's niet meer worden gelegd.Een enkel voorbeeld van een cachelegger die prachtige multi caches maakt (17 waarvan 5 in 2012) en waarvan zeer recent weer een prachtige cache uitkwam:http://coord.info/GC42TA1 van tjm1706 Ik houd het bij dit voorbeeld want ik ken echt tientallen cachers die ook anno 2013 regelmatig mooie nieuwe caches leggen. Overigens kwam ik vandaag ook deze tegen: http://coord.info/GC459GMCachepagina van niks, maar 22 favo's op 40 logs? Ik had vandaag helaas geen tijd toen ik er langs kwam, maar ga binnenkort toch eens kijken en de wat langere wandeling kan ik er in dit gebied zelf ook wel aan vast knopen. Het aantal caches is toegenomen, het aantal "minder" mooie caches is, ook tot mijn spijt, zeer toegenomen, maar het aantal prachtige caches, waar veel tijd en moeite in wordt gestoken zeer zeker ook... Beetje meer tijd steken in de selectie en de rest op ignore. Verder wat tijd steken in een mooie log wanneer die verdiend is en leuke/mooie caches aanprijzen bij mede-cachers en vooral starters. 7 maart 2013 bewerkt door Sivota
snoopy and woodstock Geplaatst 7 maart 2013 Geplaatst 7 maart 2013 Oke zo erg is het dus nog niet gesteld met onze hobby .
Aanbevolen berichten