Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik kan maar wijnig kokers die op een enigzinds mooie plek liggen

ik zie veel meer small en zeker medium cache op plekken liggen die mij aanstaan

waardoor ik de conclusie heb getrokken dat de meeste micro's (nono's zijn ook micro's) er niet liggen voor de "wandeling" of "omgeving" maar ter eer en glory van de plaatser en vinder die door copy past verhaaltje vertelt dat de koker cache van de dag was of dat de cache makkelijk was opgepikt tijdens een rondje "smily's" op de kaart te zetten.

zelden lees je iets over de cache zelf, de plek of het verhaal op de pagina, zelfs een cache die was neerglegt bij een monument van neergeschoten verzetstrijders lees je van "een mooi plekje" "leuk idee" in de logs verschijnen

waar zijn ze in vredensnaam mee bezig denk ik dan, hoe lang moet dat nog duuren?

Barny

Voorbeeld van een koker-cache waar je stil van wordt: GCT9GW

Geplaatst

Waarschijnlijk krijgt hij vandaag en morgen een recordaantal hits, want vele bezoekers hier zullen er waarschijnlijk (net als ik) nog nooit van gehoord hebben. Maar toegegeven, de site ziet er mooi en functioneel uit, duidelijk opgezet door een professional. Complimenten daarvoor. De inhoud stelt enigszins teleur. Van een aantal caches heb ik de beschrijvingen gelezen en die lijken me prachtig om te doen, maar het zijn er niet heel erg veel en ik moet er wel een eind voor rijden.

Maar waarom noemt Vlinder niet van meet af aan gewoon man en paard? Als ik zulke mooie websites zou kunnen bouwen (hetgeen dus niet het geval is...) en ik zou zo'n goed idee hebben om kwalitatief mooie caches te promoten, waarom zou ik dat dan ook niet gewoon doen? Waarom zou ik dan op een andere site bij voortduring vertellen, dat ik veel van mijn fellow-geocachers maar complete losers vind terwijl ik ze de weg kan wijzen naar wat ik nou mooi vind? Mensen en meningen... ze zijn soms ondoorgrondelijk!

Hier wil ik best even op reageren. Voor wie het interesseert, want alleen de ouwe hap heeft wellicht nog vage herinneringen aan GeoWolf. De rest zal het absoluut worst wezen.

Wie de bijdragen van GeoWolf leest herkent direct Vlindertje. Vanaf 2004 heb ik mij nadrukkelijk verzet tegen de verloedering van het mooie spel geocaching. Streven naar kwaliteit was de inzet van de reviewer-verkiezingen van 2005, die werden gewonnen door Kruimeldief. Ik eindigde als tweede, maar werd door Remco, mede-oprichter van deze site, toch uitgenodigd om samen met Kruimeldief te gaan reviewen. Daarop heb ik contact opgenomen met Groundspeak om te informeren of ik als reviewer het strooigoed mocht afkeuren. Groundspeak liet weten dat het mijn opvattingen inzake kwaliteit volledig deelt, maar dat het als commercieel bedrijf slechts is geïnteresseerd in een gevulde database. Omdat ik niet mee wilde werken aan een verdere degradatie van het spel heb ik de functie van reviewer afgewezen en heb ik QualityCaching (QC) opgericht.

QC is niet commercieel en reclame voor de site heb ik hier nooit gemaakt. Ik zet mij ook niet af tegen Groundspeak; integendeel, ik heb bewondering voor de manier waarop zij munt slaan uit het spel en maak graag gebruik van hun database. Dat ik net iets beter op de hoogte ben van wat er bij Groundspeak speelt dan de gemiddelde geocacher, komt omdat ik al sinds 2002 correspondeer met een van de Groundspeak-medewerkers van het eerste uur. Wel vind ik het, net als Groundspeak zelf, belangrijk dat men het bedrijf ziet voor wat het is: niet als de bedenker of controleur van het spel geocaching, maar als de beheerder van een website waar geocaches kunnen worden gepubliceerd met advertenties die bezoekers bewegen tot kopen in de webshop.

Kwaliteit moet komen van de Nederlandse geocachers, niet van Groundspeak of van de mensen die geocaching zien als een wedstrijd die draait om statistieken. Die mensen maken het spel kapot door de database te verstikken met nepcaches, een effect dat zichzelf voortdurend versterkt. Door de vele slechte voorbeelden weten de meeste nieuwkomers niet beter dan dat het bedoeling is zoveel punten te verzamelen in een wereldwijde competitie. En nee, ik ben niet blijven hangen in het verleden terwijl het spel is 'geëvolueerd'. Mijn mening wordt gedeeld door talloze geocachers (ook nieuwkomers), door ALLE medewerkers van Groundspeak en, naar ik vermoed, ook door de beheerder van deze site.

Dat ik hier niet langer onder de naam GeoWolf actief ben heeft een simpele reden. In het jaar dat ik QC bouwde heb ik dit forum niet bezocht en ben ik het wachtwoord vergeten. Toen ik een nieuw wachtwoord aanvroeg is dit gestuurd naar het email-adres dat ik bij aanmelding heb opgegeven, maar dat niet langer geldig is. Sindsdien gebruik ik het account van Vlindertje, een studente die in 2004 stage liep in mijn bedrijf. Vlindertje is dus geen sokpop-account, dat ik naast het GeoWolf-account gebruik. Geen verborgen agenda, geen zieltjes winnen voor QC, maar wel een duidelijke mening over wat geocaching is. Een mening die velen niet aanstaat en waar iedereen een andere mening tegenover mag stellen. Dat heet discussiëren en daar is dit forum voor bedoeld. Draadjes laten ontsporen laat ik aan anderen over. Er is door mijn toedoen nimmer een draadje gesloten.

• Top! 1
Geplaatst

Hier wil ik best even op reageren. Voor wie het interesseert, want alleen de ouwe hap heeft wellicht nog vage herinneringen aan GeoWolf. De rest zal het absoluut worst wezen.

Dank voor de uitleg! Werkt verhelderend. Het is me geen worst, ook al ben ik pas vanaf 2009 actief.

Geplaatst

Wat een fijne berichten van de Wolf zeg. Zeker dat het nu opgehelderd is dat hij ons niet moedwillig in de war heeft gebracht met zijn nick. Of toch? was er niet een draadje waar er op de man af werd gevraagd wie Vlindertje wel niet zou zijn, werd er in datzelfde draadje niet door mensen gesuggereerd dat Geoman wel vlindertje zou zijn. En was het niet Vlindertje die dit gerucht maar wat fijn uitspeelde, in stand hield en rookgordijnen optrok, maar vooral niet antwoordde op de vraag wie hij wel was.

VlinderWolf blijf mij en anderen vooral negeren en kom vooral met prachtige huillie verhalen over een revieuwer wedstrijd en dat jij het geweten bent van ons allen. Dat je nooit draadjes laat ontsporen en gesloten laat geraken. I.p.v. gewoon eens met antwoorden te komen op vragen die je gesteld worden.

Is het misschien een leuk idee dat we deze discussie op al jou sites gaan voeren in plaats van hier in de verschillende draadjes of is dat niet mogelijk omdat je dan misschien de discussie zoals jij die noemt gaat modereren naar je eigen hand, zodat je toch de cache-paus van Nederland blijft?

Oh en voordat je weer Wolf schreeuwt, dit is nog steeds geen persoonlijke aanval, dit is nu juist discussiëren, vragen stellen en de discussiepartner verleiden tot antwoorden (en dat laatste is gelukt, al duurde het wat lang).

• Top! 1
Geplaatst

Dat is dan nu wel onderuit geschoffeld. Lijkt me een beetje als vieze ouwe mannetjes die zich voordoen op facebook of datingsites met een foto van een mannequin van begin twintig erbij. Was m.i. toch een kleine moeite geweest een nieuw account aan te maken ipv iemand anders account te ge/misbruiken waarop dan ook nog eens een profielfoto staat :thumbdown:

Had dan iig die foto verwijderd. Arme meiske.

• Top! 1
Geplaatst

Dat is dan nu wel onderuit geschoffeld. Lijkt me een beetje als vieze ouwe mannetjes die zich voordoen op facebook of datingsites met een foto van een mannequin van begin twintig erbij. Was m.i. toch een kleine moeite geweest een nieuw account aan te maken ipv iemand anders account te ge/misbruiken waarop dan ook nog eens een profielfoto staat :thumbdown:

Maar goed dat ik als niet zo vieze oude man nog geen afspraak heb gemaakt met Vlinder.

Geplaatst

voor een ieder die op dit uur dit topic nog volgt, trusten. Ik ga morgen een leuke multi doen van 6km waar op het eindpunt een goed gevulde ammobox ligt als ik de logjes en de foto's moet geloven, dus zeker eentje die niet zou misstaan in de QC lijst.

• Top! 1
Geplaatst

Ik begin Barny en Vlinder toch wel ergens gelijk t egeven.

Nieuwe "cache"bij mij in de buurt. Staat er op een gegeven moment het volgende als notitie van de CO;

Dit had ik echt niet gedacht. Ik ben dan ook nog niet zo'n ervaren cacher. Ik had nog niet de tijd om een logboekje te fabriceren en dacht enkele dagen de tijd te hebben tijdens de review...Niet dus! Plan was om het potje tegen deze avond 21u te plaatsen zodat ik tijdens het wachten op de judo training van de kids tussen 19u en 20u30 het boekje kon fabriceren. De verrassing rond 21u was dan ook bijzonder groot dat ik te laat was. icon_smile_shock.gif Mijn excuses voor deze valse start aan de vroege vogels. Ik pas het logboekje aan.

CO heeft al 20 caches gelogd en is sinds 2 maanden cacher.

Had gewoon nog geen logboek in de container gedaan en wel al ter publicatie aangeboden

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...