Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ook. En als de ammokist zooi van de mac bevat ruil ik dat tegen meer waardevolle spullen. 'Uptrading' heet dat, Ook een onderdeel van het spel, maar de etiquette geldt uiteraard alleen voor anderen.

Geplaatst

Als ik een cache plaats, dan stop ik er aardigheidjes voor kinderen in. Niet duur, maar wel nieuw. Als ik dan na een aantal logs de cache controleer, dan springen de tranen mij in de ogen. Vieze rommel uit de prullenbak ligt er dan in.

Dat pleit dan weer voor filmkokertjes. :oops:

• Top! 1
Geplaatst

Ik vind het formaat doorslaggevend

mijn ervaring leerd, hoe groter de cache hoe meer aandacht er is aan gegeven over de eigenlijke verbergplek,

Een koker word overal neergedumpt omdat ze simpelweg helemaal niks kosten en niet erg is als ze verdwijnen, terwijl je al snel 2 euri neerlegt voor een fatsoenlijke tupperware boks. Waar je als cache eigenaar dan toch wel iets zuiniger op ben.

Zelf ruil ik nooit iets maar vind het altijd fijn om de TB en Coins die ik uit de steeds grotere aantallen online komende gevangenissen heb bevrijd in een beetje fatsoenlijke cache kwijt kan om aan hun doel te voldoen

De filmkokertjes met de vieze logrolletjes heb ik al gezien, de plekken ook, geef mij maar size Small of groter, als ik ga geocachen

Barny

Geplaatst

Leuk! We gaan allemaal hier onze persoonlijke voorkeur uitspreken. Ik ga eerlijk erkennen: Ons niveau is maatje kleuter. Het is toch geweldig om een Mac Donalds prul in een amno box te vinden?

Er zijn CO's die een amno fantastisch weten te vullen :thumbsup:

Cachers:....vanaf 0,30 cent kan er bij de één-of-andere prijsvechter iets gekocht worden om een amno mee te vullen. Lijkt me zomaar een aardig idee. Hoe pimpen we massaal de amno van een willekeurige CO op, en verbazen we de cachers die na ons komen!

Geplaatst

Leuk! We gaan allemaal hier onze persoonlijke voorkeur uitspreken. Ik ga eerlijk erkennen: Ons niveau is maatje kleuter. Het is toch geweldig om een Mac Donalds prul in een amno box te vinden?

Er zijn CO's die een amno fantastisch weten te vullen :thumbsup:

Cachers:....vanaf 0,30 cent kan er bij de één-of-andere prijsvechter iets gekocht worden om een amno mee te vullen. Lijkt me zomaar een aardig idee. Hoe pimpen we massaal de amno van een willekeurige CO op, en verbazen we de cachers die na ons komen!

Zelfs omgekeerd kan het. Laatst controleerde ik één van mijn caches en wat denk je? De laatste vinder had er een verrassing voor mijn als Co in gestopt. :thumbup:

Geplaatst

Ik vind het formaat doorslaggevend

mijn ervaring leerd, hoe groter de cache hoe meer aandacht er is aan gegeven over de eigenlijke verbergplek,

...

Barny

Hmm, ik kan mij nog een cache in Duitsland herinneren die in een hele grote verfemmer zat, de locatie was echter weinig bijzonder.

Aan de andere kant heb ik nano's gevonden op toch wel bijzondere plekken .....

Geplaatst (bewerkt)

Een ammo box met ruilspulletjes is zo 2001.

De fijnste caches zijn gemaakt van riool pijp, van een diameter waarin nog tb's en coins passen, met afschroefbare dop.

De ideale cache moet juist de maat hebben dat er tb's en coins in passen en de konstruktie cq verstopplek moet van die kwaliteit zijn, dat de inhoud droog blijft.

Ruimte voor ruilspullen levert op de duur alleen maar een handvol plakkerige en verschimmelde zooi op.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Team Tammo #zucht moet ik bij elke post zeggen dat er echt wel ergens een uitzondering bestaat ?

ook op deze post zal wel een uitzondering komen #drie #dubbel #zucht

Geplaatst

Met alle respect; ik zeg niet wat jij van zo'n potje vindt. Ik beschouw zo'n potje als een belediging voor elke geocacher, maar ben blij om te lezen dat jij je blijkbaar niet beledigd voelt. Voor jou heeft het formaat van de cache geen invloed op de waardering. Mezelf rekenend tot de geocachers vind ik de uitvoering van de geocache wel belangrijk en kan ik het niet waarderen dat een cacheplaatser dat aspect van het spel verwaarloost.

De uitvoering van een cache vind ik ook van belang. Ik denk dat iets kleins ook leuk, mooi, interssant, boeiend, ingenieus kan worden uitgevoerd/verstopt, waardoor ik er ook van kan genieten, vooral als dat op een mooie plek is.

Geplaatst

Waar het uiteindelijk om gaat is dat wanneer je een cache plaatst, je ook de verantwoording hebt om 'm te onderhouden. Wanneer je dus één of ander waardeloos doosje plaatst zul je dus vaak aan de bak moeten om het natte logrolletje te vervangen. Je wilde namelijk graag ook met het spelletje meedoen en laten zien op de site dat ook jij een cache of wellicht een hele serie hebt geplaatst. En precies daar begint het probleem want velen die zo'n waardeloos ding ergens neerknikkeren kijken er vervolgens ook niet meer naar om. Zoveel moeite als ze bij het plaatsen hebben gedaan doen ze ook bij het onderhoud!

Wanneer je van plan bent om een bijzondere cache te maken die een lang leven moet gaan leiden zul je dus waarschijnlijk er voor zorgen dat je er niet elke week naartoe moet omdat het boekje weer nat, of het dekseltje weg is.

• Top! 1
Geplaatst

De fijnste caches zijn gemaakt van riool pijp, van een diameter waarin nog tb's en coins passen, met afschroefbare dop.

De ideale cache moet juist de maat hebben dat er tb's en coins in passen en de konstruktie cq verstopplek moet van die kwaliteit zijn, dat de inhoud droog blijft.

Ruimte voor ruilspullen levert op de duur alleen maar een handvol plakkerige en verschimmelde zooi op.

Zou het misschien kunnen zijn, dat een grotere box, met ruilspulletjes een amno genoemd wordt? Al stop je ruilspulletjes in een zuurkoolvaatje!

En onderhoud?

MIsschien zijn we daar met z'n allen verantwoordelijk voor!

Geplaatst

Zou het misschien kunnen zijn, dat een grotere box, met ruilspulletjes een amno genoemd wordt? Al stop je ruilspulletjes in een zuurkoolvaatje!

En onderhoud?

MIsschien zijn we daar met z'n allen verantwoordelijk voor!

Ik denk niet misschien maar zeker is dat zo. Als een cache niet in orde is is het fijn als een cacher dat meld.

Zelf heb ik meestal wel een logrolletje of logboekje bij mocht het zo zijn dat het logrolletje nat of verdwenen is.

Geplaatst

Team Tammo #zucht moet ik bij elke post zeggen dat er echt wel ergens een uitzondering bestaat ?

ook op deze post zal wel een uitzondering komen #drie #dubbel #zucht

Wat mij betreft is dit helemaal geen uitzondering, mijn ervaring is dat de grote van de cache niets, maar dan ook helemaal niets zegt over de kwaliteit van de cache en of het wel, of niet, een interessante locatie is.

Geplaatst

Ook op leuke of mooie locaties liggen soms filmkokertjes, maar op oninteressante plekken liggen zelden mooie cachecontainers. Geen inspiratie om een mooie plek te zoeken gaat meestal samen met geen inspiratie om een leuke container te plaatsen. Dus enig verband is er echt wel.

De discussie gaat zoals zo vaak over filmkokertjes en ammoboxen, de keuze uit die twee. Als je een cache verstopt probeer dan eens origineel te zijn, verras de mensen. Met wat huisnijverheid knutsel je misschien wel iets heel leuks in elkaar. Hoeft niet groot te zijn, als er maar een fatsoenlijk logboekje in kan.

En zo heb ik in ieder geval mezelf nu weer een lesje geleerd. Binnenkort mijn petlings maar eens vervangen.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...