Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gezien het om kleine potloodjes gaat weet ik wel een zekere winkelketen uit het hoge noorden.....

:wistling:

Geplaatst

Er zijn zat soorten waterdichte containertjes. Ik kom zelf uit de laboratoriumwereld en legio spulletjes moeten eenvoudigweg wel waterdicht zijn. Ik hoop overigens niet dat ik hier micro's propageer want zelf vind ik ook liever een mooie ammobox.

Hoewel ik moet toegeven dat ook wij ons (eenmalig) hebben bezondigd :ph34r: aan het leggen van een micro, Erwtje143 Echter dit was op verzoek en we zullen het noooooit meer doen hoor! Onze caches zijn tegenwoordig tenminste small of anders groter. ;) Dat is veel leuker vinden.

• Top! 1
Geplaatst

er is maar een goed alternatief voor fotokokertjes, nl munitiekisten :w00t2:

• Top! 3
Geplaatst

Ken je de Russische Babushka poppen? Die methode gebruik ik dus vaak. Een doosje in een doosje in een doosje in een doosje. Logboek blijft gegarandeerd droog zolang de cacher maar het geduld op kan brengen om het doosje weer in een doosje in een doosje in een doosje te doen.

• Top! 2
Geplaatst

Die zeecontainer houd ik in gedachte...

Maar over Babushka: Dat is ook een superleuke methode! Echt wel gaaf deze verstopmethode :thumbsup: We hebben eens enorm gelachen bij het vinden van deze cache.

Goed dat je deze verstopmethode weer eens voor ons hebt afgestoft :)

Geplaatst

Petlings hebben het voordeel dat er een minuscuul potloodje in past, waar de punt steeds vanaf afbreekt.

Geen enkel probleem! Er is vast wel een grote winkelketen met voldoende potloden en op de parkeerplaats een petling. Dan blijft er genoeg ruimte om in het bos een langere multi te plaatsen.

Op de parkeerplaats een petling. Op WP 1 ligt een potlood en op WP 2 een puntenslijper. Na het cachen punt afbreken en potlood weer terugbrengen naar WP 1.

Wat een geweldig idee voor een serie of een trail! Prachtige natuur, heerlijk rustig en vooral bijna geen dreuzels......

Geplaatst

Tjonge jonge, echt weer typisch Nederlands. Overal kritiek op uiten, betweterig zijn en te denken dat je anderen moet vertellen, wat ze wel of niet moeten doen, hoe ze het moeten doen, wat het beste is wat het slechtste is, en nu wordt er weer een hetse opgezet tegen filmkokertjes etc etc wat een flauwekul allemaal, Het is juist goed als die kokertjes worden gebruikt. Hergebruik is namelijk een hele goede gewoonte. En mij maakt het intussen niet meer uit of het een filmkokertje is, een petling of een kleine doos of een grote doos een munitiekist of whatever. Het gaat allang niet meer om de gadgets maar wel dat je loggen kan. Als er maar iets te zoeken valt het liefst in een mooi gebied of een interessante omgeving en belangrijk is dat de legger op een orginele en creatieve manier bezig is geweest. Er zijn inmiddels heel veel leuke orginele puzzle caches en zelfs hele leuke voortuincaches. Vrijheid geeft blijheid, maak de hobby niet kleiner door bekrompen denken en laat aub ieder in zijn waarde in het uitoefenen van zijn hobby op zijn eigen manier.
Vind je iets niet leuk of niet passen volgens jou dan laat je het toch liggen? Ieder diertje zijn pleziertje.

• Top! 5
Geplaatst

Vrijheid geeft blijheid, maak de hobby niet kleiner door bekrompen denken en laat aub ieder in zijn waarde in het uitoefenen van zijn hobby op zijn eigen manier.

Vind je iets niet leuk of niet passen volgens jou dan laat je het toch liggen? Ieder diertje zijn pleziertje.

Drie zinnen met de vier grootste dooddoeners, die steeds weer worden aangevoerd als vrijbrief om maar wat aan te rommelen en de uitgangspunten van het spel te negeren. "Als er maar iets te zoeken valt. Als je maar loggen kan". Over bekrompenheid gesproken. Als de cache er niet toe doet, waarom ga je dan niet Munzeeën?

Geplaatst

Vrijheid geeft blijheid, maak de hobby niet kleiner door bekrompen denken en laat aub ieder in zijn waarde in het uitoefenen van zijn hobby op zijn eigen manier.

Drie zinnen met de vier grootste dooddoeners, die steeds weer worden aangevoerd als vrijbrief om maar wat aan te rommelen en de uitgangspunten van het spel te negeren. "Als er maar iets te zoeken valt. Als je maar loggen kan". Over bekrompenheid gesproken. Als de cache er niet toe doet, waarom ga je dan niet Munzeeën?

Omdat het leuk is je naam op een rolletje te zetten. En of dat rolletje nu in fotorolletje zit of een ammobox maakt niks uit. Zoland de weg er naar toe maar leuk is.

• Top! 1
Geplaatst

ik vind dat je helemaal gelijk heb, het gaat voor vele al helemaal niet om de grote van de cache het hele geocachen draait totaal niet meer om de cache op zich.

wat ik echter niet begrijpt waarom mensen nog zoveel moeite doen om het kokertje op te rapen open te pullikken en de beschimmelde overvolle logrol nog een datum (ja echt sommige mensen zetten echt er nog een datum bij) en iets van een nick op kwijt te willen

je ben toch op die plek geweest? jij weet toch dat het bekrabbelen van een papiertje totaal nutteloos is sla dat dan ook gewoon over, ga naar de coords geniet van de omgevin en ga dan weer dat is het spelletje toch tegenwoordig?

of begrijp ik het nu niet meer?

Barny

Geplaatst

Beste Vlilndertje, zelf zie ik ook wel dat te pas en te onpas steeds meer caches worden gelegd die naar mijn oordeel niets of weinig toevoegen aan de waarde van geocachen. Maar dat zie je vanzelf en als je het niet leuk vind deze caches te loggen doe je het toch niet. Maar er zijn nu eenmaal cachers die graag punten willen scoren en het hun niet om het zoeken of om de informatie van interressante plekken gaat maar alleen puur om het loggen. Ook dat moet je respecteren dat het zo is. Tijden veranderen nu eenmaal. Je kunt zelf toch heel goed bepalen welke caches je wel wilt vinden en welke niet? Ik schrijf dus niet dat de cache er niet toe doet, althans voor mij is dat wel heel belangrijk Bij elke cache waarvan ik owner ben is er niet eentje die ik alleen om het verstoppen heb gemaakt. Stuk voor stuk bieden ze interressante informatie of het bied puur entertainment. Ze zijn allemaal met veel plezier door mij gemaakt en ik hoop daar veel cachers plezier mee te doen. Vrijwel alle cachers spreken gelukkig hun waardering daarover uit. Als er een cache bij zou zijn die niet gewaardeerd zou worden dan zal ik hem snel archiveren!

Geplaatst

En wat betreft Munzeeen, ik hoorde er nu pas voor her eerst van en heb me er even erin verdiept. Naar mijn mening zie ik het gewoon als een moderne manier van loggen, misschien is het zelf mogelijk om het geocachen daarmee te moderniseren. Ik heb al enige tijd een multi gemaakt die je alleen met een qr reader kunt lopen. Je moet daarmee een misdaad oplossen en de dader opsporen. Deze cache wordt ook enorm gewaardeerd en ligt in een mooi gebied. Verder heb ik nog een puzzle cache, waarbij je op een bepaald punt info moet verzamelen en die naar een emailadres moet sturen om met een autoresponder de juiste coordinaten van de doos te krijgen.
Dus geocachen doet er zeker toe, en ik zal al mijn creativiteit er in steken en moeite blijven doen om het cachen interessant te maken en te houden.

Geplaatst

Maar er zijn nu eenmaal cachers die graag punten willen scoren en het hun niet om het zoeken of om de informatie van interressante plekken gaat maar alleen puur om het loggen. Ook dat moet je respecteren dat het zo is.

Het gaat niet om de cache, niet om het zoeken, niet om de informatie van interessante plekken. Het gaat puur om het loggen voor een puntje. Wat heeft dat in vredesnaam nog met geocachen te maken? Dan is het toch veel efficiënter en comfortabeler om vanuit je leunstoel je eigen voortuincache 10.000 keer te loggen? En moet je de simpele zielen, die een mooi spel zo degraderen, dan ook nog respecteren?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...