Vindplaats Geplaatst 7 januari 2013 Geplaatst 7 januari 2013 Mijn GPS is een GPSmap 62s. Bij het Geocachen wijkt het aantal meters op de kaart in het veld Afst. tot volg. behoorlijk af van het gelijknamige veld bij de kompas. Als ik naar het volgende waypoint loop (Menu > Bekijk Geochache > Naar volgend stadium > Hier nieuw coördinaat opgegeven > Ok) stijgt het aantal meters op zowel de kaart als op heet kompas. Op een gegeven ogenblik kan het aantal meters dan wel plotseling dalen met bv 50 meters om dan vervolgens niet meer te stijgen maar te dalen. Uiteindelijk zie ik dan op de kaart dat het volgend waypoint of de cachlocatie bereikt is, terwijl ik volgens het aantal meters nog wel een behoorlijk aantal ervan verwijderd ben. Ook op het kompas wordt aangegeven dat ik nog een behoorlijk aantaal meters verwijderd ben, echter niet hetzelfde aantal meters. Als ik een paar keer schakel van kompas naar kaart en ook van routeactiviteit van Direct routes naar Wandelen dan geeft uiteindelijk zowel de kaart als het kompas het juiste aantal meters aan. Meestal gebruik ik als kaart OSM generic routable. Het genoemde probleem doet zich echter ook voor bij de Onroute wandelkaart en Onroute fietskaart. De softwareversie is 4.60 en is volgens mij de laatste versie. Wat zou er verkeer kunnen zijn?
Vindplaats Geplaatst 7 januari 2013 Auteur Geplaatst 7 januari 2013 Mmjjt, Bedankt voor de tip, maar dat heb ik steeds gedaan.
Goonies Oosterhout Geplaatst 8 januari 2013 Geplaatst 8 januari 2013 Ik ken het apparaat niet, maar het volgende lijkt me een logische verklaring. Navigeer je in een rechte lijn of wijst de ontvanger je in het kaartscherm over paden of wegen? In dat geval zal het afstand tot volgend-veld bij je kompaswijzer de hemelsbrede afstand geven en die in je kaartscherm de af te leggen afstand.
Casteel Geplaatst 8 januari 2013 Geplaatst 8 januari 2013 Iets met Geocaching dashboard? Kan dat op dat apparaat? Dan wijst de pijl op het dashboard naar het beginpunt... Idee?
Vindplaats Geplaatst 8 januari 2013 Auteur Geplaatst 8 januari 2013 Ik ken het apparaat niet, maar het volgende lijkt me een logische verklaring. Navigeer je in een rechte lijn of wijst de ontvanger je in het kaartscherm over paden of wegen? In dat geval zal het afstand tot volgend-veld bij je kompaswijzer de hemelsbrede afstand geven en die in je kaartscherm de af te leggen afstand. Ik neem aan dat de activiteit die gekozen wordt, dus direct routes of bv wandelen, geldt voor zowel het kompas als de kaart. Als mijn aanname juist is dan maakt dat dus geen verschil. Mocht dat niet het geval zijn, wat ik dus niet denk, dan blijft over het verhogen van het aantal meters in zowel het kompas als op de kaart, terwijl ik steeds dichter bij mijn doel kom. Iets met Geocaching dashboard? Kan dat op dat apparaat? Dan wijst de pijl op het dashboard naar het beginpunt... Idee? Dan zou het aantal meters steeds moeten stijgen omdat ik steeds verder verwijderd raak van het beginpunt. Dat doet het echter niet, want op een gegeven moment dalen het aantal meters.
Orange Lion Geplaatst 27 januari 2013 Geplaatst 27 januari 2013 Een instelling misschien? Menuknop (2 keer indrukken) - 'Stel in' - 'Routering' Hierin staat de optie 'Zet vast op de weg' staat deze op 'nee'? 'ja' dwingt de pijl op de weg voor auto/fietsnavigatie en laat dus niet je echte locatie zien. Handig voor auto en fiets, niet met het cachen.
Vindplaats Geplaatst 27 januari 2013 Auteur Geplaatst 27 januari 2013 Hoi Orange Lion, Bedankt voor de reactie. Mijn probleem is reeds opgelost door de GPS een harde reset te geven.
Aanbevolen berichten