Spring naar bijdragen

Garmin Mini-Geko


Prof. Y. Lupardi

Aanbevolen berichten

Met behulp van een armband (bovenarm) kan dit kleine ding makkelijk gedragen worden tijdens wandelingen. Die moeten dan niet langer duren dan 15 uur want dan is de lithium cel leeg en dient die opgeladen te worden. Het schermpje is 36x23 mm en ook de zes bedienknopjes zijn heel klein. Het gewicht is 78 gram. En de prijs ligt in de buurt van 230 euro. Er is een micro-RS232 plug voor up- en download.

Meer is te lezen bij Garmin ForeTrax

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het niks.

hehehehe, ook eine uut de previnsie?

 

Ik heb meestal een wandel/prikstok in de hand, indien bevolen een honderiem, de 76S op 45º, en soms ook nog een uitgeprinte kaart, een GSM enz enz.

 

Dan is het wel handig dat een GPS gewoon als een horloosie om je pols zit. Je hebt dan wel het idee weer een hand vrij te hebben.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blush:Meestal zijn je vijanden gewoon je vrienden die wat in de war zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is deze GPS niet bedoeld voor hardlopers / sporters?

Het lijkt me een simpele versie toe, anders dan de GPS-sen die wij geocachers gebruiken.

Niet echt geschikt om een cache te zoeken.

Jij vergist je Gerard. Jij bedoelt de Forerunner 201. Dat is zo'n jogger geval. Dat jij je vergist is geen wonder. De Forerunner 201 en de bedoelde Foretrax 201 zijn uiterlijk bijna identiek:

 

pt-Forerunner201Large01.jpg

 

De Foretrax 201, die door de prof ontopic is gezet heeft de uiterlijk van de Forerunner en het binnenwerk van de Geko 201 met dus dezelfde specificaties als de Geko 201.

 

geko201Big.jpg

 

Als jij dit een simpele toestel vind dan is dat voor jouw verantwoording.

 

De Foretrax 201 is een normale GPS met te kleine knopjes.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)En wat gebruiken ze in dit land als symbool tegen zinloos geweld? Een platgeslagen lieveheersbeestje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maandje of 3 terug stond er in de C'T een review van een foretex. Die was niet al te best.

Uiteraard vanuit het oogpunt gereviewed waar het apparaat voor bestemd is: De Hardloper/Jogger.

 

Kijk wel of ik het artikeltje nog ergens kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Artikel uit C'T no. 07/08

 

Begeleider

 

Vanaf nu kunnen hardlopers en wanderlaars zich via een GPS-systeem aan de pols laten informeren over de afgelegde afstand en snelheid.

 

In tegenstelling tot modellen als de Timex 'Speed & Distance'-serie verenigt de Garmin Forerunner 201 alle modules inclusief GPS-ontvanger in een behuizing. Bovendien kan de afgelegde afstand op de PC worden gezet en via kaartsoftware worde bekeken. Het apparaat kan het traject als een soort broodkruimelspoor weergeven an geeft aan wanneer de hardloper boven c.q. onder bepaalde snelheden komt. Het laat hem of haar vervolgens weten of de vooraf ingestelde afstand of tijd bereikt is. De firmware kan worden bijgewerkt, een route-upload wordt niet aangeboden - maar is wel mogelijk.

In de test werden de meetresultaten sterk beinvloed door bewegingen van de onderarm: als de onderarm (onnatuurlijk) rustig werd gehouden, klopte de afstand; bij sterke armbewegingen mat het apparaat 447 meter bij een werkelijk afstand van 400 meter, bijna 12 procent te veel dus. Het grootste minpunt bleek de GPS-ontvangst te zijn: lanen en hoge huizen zwakken de satellietsignalen soms zo sterk af, dat de Forerunner onzinnige snelheden laat zien. Maar ook bij goede ontvangst had het apparaat bij elke verandering van lopen naar sprinten ruim 30 seconden nodig voor hij weer het correcte tempo aangaf.

De afstandsmeting tolereerde slechte ontvangstomstandigheden beter en gaf slechts af en toe met verwijzing naar het zwakke signaal op. Dan hield de Forerunner alleen rekening met de lengte van rechte stukken tussen herkende posities en sneed hij bepaalde stukken af.

 

Garmin Forerunner 201 GPS ondetsteunde afstands- en snelheidsmeter

Producent: Garmin

Grootte, gewicht: 8.3Cmx4.3cmx1.8cm, 78g.

Standaard bijgeleverd: armbandverlenging, oplader, serieele pc-kabel.

Straatprijs: ca. 215 Euro/

 

--

 

Zo. Vergeef me evt. typefouten, want ik had geen zin om dit ff te scannen en te plaatsen. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit artikel. :blink:

 

Dit gaat echter over de forerunner 201. De foretrex 201 is meer bedoeld voor het outdoor gebeuren ipv hardlopen etc. De foretrex beschikt zoals Kruimeldief al ergens aanhaalde over dezelfde specificaties als de Geko 201. Ik ga er vanuit dat het ontvangst van de foretrex dan ook een stuk beter zal zijn. Ik ga eens zoeken, misschien kan ik ergens een test vinden over de foretrex.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan. :blink:

 

Toch denk ik dat vooral het gebruik ervan bepaalt hoe interessant het is.

'Zwabberen' met je arm doe je toch ook als je wandelt. Wel een voordeel dat je dit ding niet niet meer hoeft vast te houden.

Al denk ik dat we ook wel een strap kunnen verzinnen voor andere GPS-en. M'n legend is ook maar 2.3 CM hoog, dus dat scheelt een halve centimeter. Niet echt veel (maar da's mijn mening).

 

Wie weet een nieuw te maken artikel? We hebben tenslotte ook aparte achterkantjes voor op fietsen en auto's, dus waarom niet voor om je arm :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Oke, hier Swaeneke zelf: De Foretrex werkt heel comfortabel om te cachen. Je hebt je handen vrij, en hij is heel accuraat en snel.

 

Eén klein minpuntje, als je stapt zwaai je met je armen min-of-meer langs je lichaam. Als je dan op je gps gaat kijken beweeg je je arm omhoog en zijwaarts, waardoor de metingen zich moeten aanpassen aan die nieuwe positie. Sta je dan stil dan kan het even verwarrend zijn voor je terug 'on track' bent.

 

Voor de rest een prima toestelletje en ik ben nog nooit zonder 'power' gevallen, ondanks langere zoektochten en ook wel verschillende na elkaar.

 

groetjes uit België,

Nina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat is het verschil. In België zwabberen de dames dus met hun handen naast hun lichaam als ze lopen en in Nederland houden de stoeren jongens als gorrilla's hun armen stil als ze lopen. Nu moeten ze nog een mogelijkheid vinden om de arm met de foretrex zo te houden dat ze er onder het lopen wel op kunnen kijken.

Misschien een mitella?

 

GRTZ

 

Kruimel's EHBOpost

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...