Team Firefox Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 Je kan ook overdrijven in het verzinnen van rekensommetjes enz. De cache moet voor iedereen te vinden zijn en niet alleen voor een aantal wiskundenerds. Juist! Alsof ik mezelf hoor praten. Weg met al dat onnodig ingewikkelde rekengeneuzel. Kijk, dat een plaatser tijdens het cache-traject wat vragen en daaraan gekoppeld wat sommetjes laat beantwoorden/uitrekenen om te voorkomen dat de cache-plaats ook vanachter de PC kan worden bepaald is prima. Maar maak het niet moeilijker dan nodig. Leef met vlag en wimpel maar hou het simpel !! 8-)) <{POST_SNAPBACK}> Eens! De engelsen hebben daar zelfs een uitdrukking voor: K.I.S.S. oftewel Keed It Stupid and Simple. Wat ons opvalt tijdens het lopen van een multi, dat we onszelf erop betrappen om uit te zoeken hoe de cacheplaatser bepaalde rekensommetjes zelf intrepreteerd. Dat op zich is soms al een hele puzzel! Dus uniformiteit zou wel wenselijk zijn. Misschien een toevoeging aan het site-gedeelte 'het verstoppen van een cache'??!! Dus een korte uitleg hoe de notatie nou eigenlijk voor geocaching moet. Verder (ik meende dat kruimel dat aanhaalde): caches die in Nederland verstopt worden, horen gewoon in het nederlands beschreven te worden en niet zoals sommigen het doen: uitsluitend in de engelse taal! Dat je een engelse beschrijving toevoegt aan een nederlandse is prima!
walibi Geplaatst 8 april 2005 Geplaatst 8 april 2005 MVDWOA klopte toch al nooit, want de W (van worteltrekken-heel belangrijk) hoort meer naar voren.Het moet zijn MWVDOA. De zin luidt dus nu: Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. <{POST_SNAPBACK}> Klopt, worteltrekken (oud-drentse sport op het akkerland?) is een vorm van machtsverheffen. De wortel uit 4 is namelijk hetzelfde als 4 tot de macht 1/2. Blijkbaar worden veel rekensommen nog opgezet/berekend met het "Meneer Van Dalen Wacht op Antwoord". Volgens een berichtje op internet wordt "Meneer Van Dale Wacht op Antwoord" niet meer toegepast dit zouden nieuwe internationale afspraken zijn. Misschien is het prettig als het rekensysteem waarmee de formule moet worden uitgerekend wordt vermeld. Eigenlijk zijn alle formules die je met MVDWOA uit moet rekenen fout (als dit er niet bij staat) Nickx Link naar bericht <{POST_SNAPBACK}> Leuk artikeltje. Hierin staat letterlijk: eerst machtsverheffen, dan worteltrekken, dan vermenigvuldigen en delen, dan optellen en aftrekken, oftewel MWVDOA zodat we weer bij Williii terug zijn met Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. En dit werd eigenlijk ook al bedoeld met Mijnheer van Dale. Wat kunnen wiskunderegeltjes toch onduidelijk zijn!
Wilxlii Carrotte Geplaatst 9 april 2005 Geplaatst 9 april 2005 ...Leuk artikeltje. Hierin staat letterlijk: eerst machtsverheffen, dan worteltrekken, dan vermenigvuldigen en delen, dan optellen en aftrekken, oftewel MWVDOA zodat we weer bij Williii terug zijn met Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. En dit werd eigenlijk ook al bedoeld met Mijnheer van Dale. Wat kunnen wiskunderegeltjes toch onduidelijk zijn! <{POST_SNAPBACK}> MWVDOA opgenomen in de begrippenlijst.
veldmuis Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 ...Leuk artikeltje. Hierin staat letterlijk: eerst machtsverheffen, dan worteltrekken, dan vermenigvuldigen en delen, dan optellen en aftrekken, oftewel MWVDOA zodat we weer bij Williii terug zijn met Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. En dit werd eigenlijk ook al bedoeld met Mijnheer van Dale. Wat kunnen wiskunderegeltjes toch onduidelijk zijn! <{POST_SNAPBACK}> MWVDOA opgenomen in de begrippenlijst. <{POST_SNAPBACK}>
Kapitein Haak Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 ...Leuk artikeltje. Hierin staat letterlijk: eerst machtsverheffen, dan worteltrekken, dan vermenigvuldigen en delen, dan optellen en aftrekken, oftewel MWVDOA zodat we weer bij Williii terug zijn met Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. En dit werd eigenlijk ook al bedoeld met Mijnheer van Dale. Wat kunnen wiskunderegeltjes toch onduidelijk zijn! <{POST_SNAPBACK}> MWVDOA opgenomen in de begrippenlijst. <{POST_SNAPBACK}> <{POST_SNAPBACK}> Ja en wat wou je nu zeggen met de quote? Groeten Haak.
JandeBeHanger Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 ...Leuk artikeltje. Hierin staat letterlijk: eerst machtsverheffen, dan worteltrekken, dan vermenigvuldigen en delen, dan optellen en aftrekken, oftewel MWVDOA zodat we weer bij Williii terug zijn met Mijnheer Wortel Van De Olijke Antwoorden. En dit werd eigenlijk ook al bedoeld met Mijnheer van Dale. Wat kunnen wiskunderegeltjes toch onduidelijk zijn! <{POST_SNAPBACK}> MWVDOA opgenomen in de begrippenlijst. <{POST_SNAPBACK}> <{POST_SNAPBACK}> Ja en wat wou je nu zeggen met de quote?<{POST_SNAPBACK}> Ik denk dat je moet wachten totdat het kwartje valt!
Crow & Éowyn Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Tja nou kan ik een mierenneuker zijn hoor maar is dit niet als eens uitvoerig in een recentelijk ander draadje aan de orde geweest? Het hete zoiets als "som bedacht voor mijn cache" klopt deze ? Beginnen we hier weer over het zelfde ?
Ringeling Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 (bewerkt) Tja nou kan ik een mierenneuker zijn hoor maar is dit niet als eens uitvoerig in een recentelijk ander draadje aan de orde geweest?Het hete zoiets als "som bedacht voor mijn cache" klopt deze ? Beginnen we hier weer over het zelfde ? <{POST_SNAPBACK}> Inderdaad, de kwestie is in dat draadje aan de orde geweest. Ik heb toen ook de suggestie gedaan om Google te gebruiken voor het maken en controleren van de formules. Google? Ja, Google. Vooruit, dan ook nog maar een keer in dit draadje. Voorbeeld: Typ in Google maar eens in: 24 + 3 + 5(8+14)= En klik dan maar eens op zoeken. Juist... en Google geeft ook nog eens de uitkomst van de calculatie. Een verkeerde formuleweergave zal door Google worden gecorrigeerd. Handig he 15 augustus 2005 bewerkt door hiker
Geopatra Geplaatst 15 augustus 2005 Auteur Geplaatst 15 augustus 2005 (bewerkt) Tja nou kan ik een mierenneuker zijn hoor maar is dit niet als eens uitvoerig in een recentelijk ander draadje aan de orde geweest?Het hete zoiets als "som bedacht voor mijn cache" klopt deze ? Beginnen we hier weer over het zelfde ? <{POST_SNAPBACK}> Als je het lijntje goed bekijkt zie je dat het al veel ouder is, en dat hierdoor tot een min of meer uniforme notatie werd gekomen nog voor MWVDOA toe te passen. Daarom is het op zich goed als dit item van tijd tot tijd de kop op steekt. De wat oudere cachers hebben nl. niet dezelfde wijze van noteren van wiskundige rekensommen gehad als tegenwoordig gewoon is. Kijk maar waar ik mee begin. En daar is niets van uit mijn kleine duimpje gezogen. Wat je eerst of laatst doet is dan een kwestie van ervaring en niet altijd met een rekenmachientje werken. Handig he Geopatra. 15 augustus 2005 bewerkt door Geopatra
JandeBeHanger Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Tja nou kan ik een mierenneuker zijn hoor maar is dit niet als eens uitvoerig in een recentelijk ander draadje aan de orde geweest?Het hete zoiets als "som bedacht voor mijn cache" klopt deze ? Beginnen we hier weer over het zelfde ? <{POST_SNAPBACK}> Als je het lijntje goed bekijkt zie je dat het al veel ouder is, en dat hierdoor tot een min of meer uniforme notatie werd gekomen nog voor MWVDOA toe te passen. Daarom is het op zich goed als dit item van tijd tot tijd de kop op steekt. De wat oudere cachers hebben nl. niet dezelfde wijze van noteren van wiskundigige rekensommen gehad als tegenwoordig gewoon is. Kijk maar waar ik mee begin. En daar is niets van uit mijn kleine duimpje gezogen. Wat je eerst of laatst doet is dan een kwestie van ervaring en niet altijd met een rekenmachientje werken. Handig he <{POST_SNAPBACK}> Hoe was dat ook al weer?Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord?
debendevanvier Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Hoe was dat ook al weer? Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord? ********************* Nee hoor!!*oude kroegmaat van ons Andre genaamt* Meisjes van Dronten Wachten op Andre Jolanda
JandeBeHanger Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 (bewerkt) Hoe was dat ook al weer?Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord? ********************* Nee hoor!!*oude kroegmaat van ons Andre genaamd* Meisjes van Dronten Wachten op Andre <{POST_SNAPBACK}> 15 augustus 2005 bewerkt door JandeBeHanger
debendevanvier Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Bij een iets meer gecompliceerde vermenigvuldiging in combinatie met aftrekken, optellen en delen, dan de regel Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord toepassen.Machtverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen en Aftrekken. Lijkt wel een les algebra. Iemand ideeën drop ze hier! <{POST_SNAPBACK}> Gelukkige lopen er hier rekenwonders rondt,maar wij zijn van mening dat de makers tydens een tocht/caches je iets bezonders wil laten zien *dat kan bij een mirco een parkeerplaats zijn of een standbleed * Of soms een tuin Bij andere caches Mooi Bos/heide/water/enz Maar wil je geocacher je toch niet een lesje reking/wiskunde geven?!?! En je wilt toch dat de tocht GEEN stress op levert met het zoeken naar de meisjes uit dronten voor andre *nou klopt je som dus niet Jolanda
Kapitein Haak Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Bij een iets meer gecompliceerde vermenigvuldiging in combinatie met aftrekken, optellen en delen, dan de regel Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord toepassen. Machtverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen en Aftrekken. Lijkt wel een les algebra. Iemand ideeën drop ze hier! <{POST_SNAPBACK}> Gelukkige lopen er hier rekenwonders rondt,maar wij zijn van mening dat de makers tydens een tocht/caches je iets bezonders wil laten zien *dat kan bij een mirco een parkeerplaats zijn of een standbleed * Of soms een tuin Bij andere caches Mooi Bos/heide/water/enz Maar wil je geocacher je toch niet een lesje reking/wiskunde geven?!?! En je wilt toch dat de tocht GEEN stress op levert met het zoeken naar de meisjes uit dronten voor andre *nou klopt je som dus niet Jolanda <{POST_SNAPBACK}> Het is maar goed dat er caches zijn in alle maten en moeilijkheidsgraden die denkbaar zijn. Op die amnier is er voor elk wat wils, sommige mensen hebben het nou eenmaal graag moeilijk. Op zich vind ik vinden belangrijk maar je moet er iets voor doen, maar ook weer niet teveel als het op rekenen aankomt. Groeten Haak.
rhgs Geplaatst 15 augustus 2005 Geplaatst 15 augustus 2005 Eens! De engelsen hebben daar zelfs een uitdrukking voor: K.I.S.S. oftewel Keed It Stupid and Simple. Off topic, maar voor de volledigheid: KISS = Keep it Simple, Stupid! -> "He dombo, hou het simpel!"
Aanbevolen berichten