dagger38 Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Vroeger heb ik eens een cache gemaakt waarin men via steganografie een oplossing moest verkrijgen. Na een uur werd door een Belgisch beruchte cacher , klacht neergelegd aan de reviewer , welk laatste me onmiddellijk de steganografie deel deed veranderen. Software installeren op je pc om dit probleem op te lossen was dus NIET toegestaan (en volgens de regels tot op vandaag nog steeds niet) Verplaats je dan de laatste maanden naar Nederland en je komt minstens 3 zulke mysterie's tegen waar je stega software voor moet installeren op je pc??? Is dit iets wat de reviewers enkel in Nederland oogluikend toelaten? Is toch duidelijk een fout tegen de regels? dagger38
thex Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 (bewerkt) Ze kijken zo door de oogluiiken dat ze het niet zien. Maar dit terzijde: persoonlijk vind ik het een beetje kul. Voor oplossen schrijf ik zelfs soms software. We googelen ook, gebruiken internet bronnen extern, af en toe niet standaard geinstalleerde flash, nog maar te zwijgen van mijn android vol met goodies. @edit: kleurtjes aanpassen in een gif is ook een vorm van stega. Zit wel gewoon standaard op je Windows PC. 23 december 2012 bewerkt door thex
dagger38 Geplaatst 23 december 2012 Auteur Geplaatst 23 december 2012 ok snap je , Klein voorbeeld. Ik installeerde een tijd geleden de juiste software volgens de CO. Geen probleem? verre van , samen met de software kwam er nog een malware prg'tje mee dat gelukkig werd onderschept door mijn AV software. En dit enkel omdat ik de laatste virus definitie's bij de scanner had... En die android is inderdaad een juweeltje wat oplossingen betreft bij de mysteries , maar dat doe je zelf ... Ik zou enkel zoiets plaatsen indien er een online mogelijkheid te vinden is (niet dat dat altijd veilig is )
barny Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 tegenwoordig kan en mag alles de revieuwers zijn gedegradeert tot aapjes die geleerd zijn om op knopjes te drukken. en slijmerige bedankjes in ontvangst nemen ik zag zelfs vandaag een cachepagina verschijnenen waar een colegacacher werd afgebrand incl een link . de huidige revieuwers met hoeveel ze ook zijn dien niets anders dan aproefknoppen drukken zonder enige controle vooraf worden de geconfronteert met hun faalen word er gezecht dat het niet verplicht is om de cache of event te bezoeken, en anders maar een apiel naar groundspeak moet stuuren, waarvoor hebben we de aproefers nog? archiveren doen ze ook bijna nooit laat staan alle bogus loggers van de pagina verwijderen ik mis toch zo verschrikkelijk die weggepeste Kruimeldief hij had in iedergeval wel het geocachen hoog in het vaandel staan en was een man van staal als het over rechtvaardigheid ging, maar dat willen de merendeel van de huidige cachegeneratie niet, daar tellen de grafieken meer Barny
thex Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Ik installeerde een tijd geleden de juiste software volgens de CO. Geen probleem? verre van , samen met de software kwam er nog een malware prg'tje mee dat gelukkig werd onderschept door mijn AV software. Bekend probleem van een Hrng cache. Zelf stop ik dat soort zaken in een virtuele pc. Gewoon van te voren een backup maken. Mac gebruikers kunnen bv niet overweg zo'n stegano cache.
@rend Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Ik heb een keer een dergelijke mysterie gehad, maar daar hoef je toch geen software voor te installeren.
thex Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Ik ken er waar je een hele trits voor moet installeren voordat je de juiste hebt. Opzich niet erg leuk.
team nessa Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 ik zag zelfs vandaag een cachepagina verschijnenen waar een colegacacher werd afgebrand incl een link Welke dan? Gelijk een needs archived log bij plaatsen
barny Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 tja als je niet zo een heethooftje was en me was blijven volgen op Twitter @Barnynl had je het al kunnen zien dat ik melding van gemaakt had, aangezien dat revieuwers mij wel volgen en ik nog extra de aandacht op gegeven had en daar bijna gewoonte getrouw geen enkele respons op komt laat ik het er bij. als de revieuwers hun werk niet willen verbeteren is dat hun verantwoording niet de mijne, het geocachen is toch al versloft door dat softe yankie aanpak, te bang om inkomsten te missen leven ze door wat de diktator cesar al wist, "geef het volk broot en spelen" en je heb er geen last van maar mocht je zelf even willen kijken hier de link en hier de tekst passage Het vervolgVoordat de CO (ondergetekende dus) een nieuwe cache op de zelfde locatie uit kon brengen werd de plek "ingepikt", incusief een 1 op 1 kopie van de listing.Geen overleg, niets.De CO van de Moeilijk kopie vond het te vroeg om deze mysterie uit de lucht te halen, omdat er nog zoveel mensen aan het puzzelen waren. Eind goed, al goed?Goed. Eindelijk is de locatie dan weer terug bij de "rechtmatige eigenaar" ;-) alsof de lokatie te clamen is Barny
dagger38 Geplaatst 23 december 2012 Auteur Geplaatst 23 december 2012 mensen... geen flame war hier Ik vroeg achter het goed of slecht van software te installeren en NIETS over de reviewers... stop maar ik weet genoeg
team nessa Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Ghehehehe, das geen flamewar, dat is frustratie dat ik hem niet volgen wil En die cache....moeite niet waard om er drukte om te maken.
Twin Peaks Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 (bewerkt) mensen... geen flame war hier Ik vroeg achter het goed of slecht van software te installeren en NIETS over de reviewers... stop maar ik weet genoeg Tja...als je als TS dit soort vragen op het forum deponeert, kun je natuurlijk wachten op dergelijke reacties. De eerste vraag die bij mij opborrelde toen ik het las was: Denk je er een probleem mee aan te geven, of wil je gewoon je frustratie kwijt dat jouw cache is gearchiveerd, terwijl er hier blijkbaar minder kritisch op gereviewed wordt? De vraag over de afweging om software te installeren, kwam pas later aan de orde en was dus mijns inziens niet datgene wat je aanvankelijk voor ogen had.....toch? De hamvraag die ik uit de openingspost lees, richt zich duidelijk meer op het reviewen, dan op het installeren van software. Lees daar je eerste posting maar op na en oordeel zelf 23 december 2012 bewerkt door Twin Peaks
Twin Peaks Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Los van deze discussie valt me overigens iets raars op aan het nieuwe forum. Ik vind het namelijk wel heel apart, dat je als topicstarter in dit "forum nieuwe stijl" blijkbaar de mogelijkheid hebt, om ook je eigen antwoorden als "beste antwoord" te kwalificeren?
wolojoli Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 (bewerkt) Los van deze discussie valt me overigens iets raars op aan het nieuwe forum. Ik vind het namelijk wel heel apart, dat je als topicstarter in dit "forum nieuwe stijl" blijkbaar de mogelijkheid hebt, om ook je eigen antwoorden als "beste antwoord" te kwalificeren? Dat is eigenlijk niet zo vreemd. Als iemand een vraag op het forum stelt is hij/zij degene die het best kan beoordelen of de vraag ook goed beantwoord is. Vreemder zou zijn als alleen anderen dat kunnen. [edit]Ik moet natuurlijk wel geod lezen... Tja, als je je eigen antwoord als beste kunt kiezen.. Maar goed, je kunt na wat onderzoek je eigen vraag vaak ook heel goed beantwoorden.[/edit] 23 december 2012 bewerkt door wolojoli
nekrav Geplaatst 23 december 2012 Geplaatst 23 december 2012 Het is al lang geleden dat ik een cache heb geplaatst en heb dus geen ervaring met de huidige reviewers, maar ik ben het met Barny eens dat Kruimeldief een strenge maar rechtvaardige reviewer was en dus in mijn ogen ook een goede. In reactie op het topic zal ik dan ook het antwoord geven dat Kruimel mij gaf toen ik het hem vroeg om een cache te mogen uitbrengen met stego software. Hij vertelde mij toen zolang jezelf of andere hier geen commerciële bedoelingen of inkomsten mee werft dan stond hij het toe. Anders gezegd bedoelde hij dat zolang het zogeheten freeware was of trailware, hij vond dat de puzzelaar dit zelf moest beslissen of men het instaleerde. Inderdaad is dit iets genuanceerder als bij onze zuider buren. Maar ik zei al Kruimel was de flauwste niet. Overigens is de cache allang gearchiveerd want die was toch iets te hoog gegrepen voor de meeste en dat was niet echt mijn bedoeling.
Aanbevolen berichten