Spring naar bijdragen

Hobby In Diskrediet Gebracht !


Major_Dundee

Aanbevolen berichten

Dit naar aanleiding van publicaties in Tubantia met betrekking tot een

noodlottig ongeval wat volgens bewuste krant door geocaching veroorzaakt zou zijn.

 

Hobby in diskrediet gebracht !!!

 

En inderdaad en dat niet door de hobbyisten maar door Tubantia.

 

Nu in het zoveelste verhaal in Tubantia over geocaching probeert bewuste

verslaggever schijnbaar het eigen straatje weer een beetje schoon te vegen.

 

Dus nog een keer voor de duidelijkheid.

Er zijn bij Geocaching geen mensen om het leven gekomen.

 

De betreffende man die bij Hoogeveen, tijdens het uitoefenen van zijn hobby is gestorven,

is overleden door hartfalen en zeker niet door het klimmen in de bewuste boom want

daar klimt zelfs een tachtigjarige nog zonder problemen naar boven.

 

De jongeman bij Wierden is overleden doordat hij de keuze heeft gemaakt om de rijksweg over te steken

op een plek waar dat niet kon en mag. Immers hij is zelf over de afrastering geklommen.

 

In beide gevallen is geocaching zeker niet de oorzaak van het overlijden.

 

Daarnaast moet mij toch echt even van het hart dat verslaggeving in Tubantia erg suggestief is en dat verslaggever

onderwerpen met elkaar in combinatie heeft gebracht die zoals het schijnt niets met elkaar te maken hebben.

 

Daarnaast is verslaggever, die toch zou moeten beschikken over een beetje sociale vaardigheid en kennis,

zich er schijnbaar niet van bewust wat alle berichtgeving over dit onderwerp teweeg heeft gebracht bij het gezin wat TriangeleTeamTwente vormt.

 

Nota bene een gezin wat vol in het leven staat, eigenaar is van één van de best beoordeelde en meest

bezochte caches in Nederland, wat door het schrijven van een dergelijk artikel al bijna een week niet meer

fatsoenlijk slaapt en er zelfs het één en ander aan gezondheidsklachten aan over houdt.

 

Immers in bedekte termen is TTT door Tubantia min of meer beschuldigd voor “dood door schuld”.

 

Terwijl deze nette en oerdegelijke mensen hier part nog deel aan hebben.

Het zou dan ook zeer gepast zijn dat Tubantia en zeker bewuste redacteuren nu ook in de krant openbaar

excuses zouden maken voor het aangerichte leed bij zowel de nabestaanden van Lars als ook bij TTT.

 

Harry ( Major Dundee )

 

----------------------------------

 

Ik wil hierbij ook het verzoek aan een ieder doen uitgaan om tegen de, door Tubantia, gestarte lastercampagne

tegen geocaching en tegen TTT in het bijzonder via mail bezwaar te maken via onderstaand mail adres.

 

< lezers@tctubantia.nl >

bewerkt door Major_Dundee
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Groot gelijk. Slechte verslaggeving en sensatiezucht? Dat is een hype vandaag de dag. Als er geen nieuws is maakt men nieuws.

Ik vind dat Reej vorige week op TV Oost prima heeft uitgelegd wat geocaching inhoudt. En hij heeft de plaats van het ongeval laten zien en waar de cache geplaatst is, nl. aan de andere kant van het hek. Ik ben ook blij dat TV Oost dit op een prima manier weergaf.

 

Toch wil ik, los van dit tragische ongeluk, opmerken dat Geocaching geen onnodige risico's waard is. Zo heb ik in Griekenland ooit eens een cache "moeten" benaderen langs een steile afgrond. Er was geen andere manier. Tja, en als je er al een paar kilometer voor hebt gelopen in de hitte geef je het niet zomaar op. Het "nodigt" dan wel op een bepaalde manier uit om door te gaan en je verlegt dus je grenzen.

Tuurlijk, het blijft de keuze van de cacher zelf. Maar wel iets voor de CO om over na te denken. En duidelijk te zijn op de cachepagina.

En begrijp me goed, in Wierden vind ik dit niet aan de orde. Het verhaal is daar duidelijk.

Ik wens TTT oprecht veel sterkte in deze periode!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jongeman bij Wierden is overleden doordat hij de keuze heeft gemaakt om de rijksweg over te steken

op een plek waar dat niet kon en mag. Immers hij is zelf over de afrastering geklommen.

 

In beide gevallen is geocaching zeker niet de oorzaak van het overlijden.

 

 

Deze jongeman is in ieder geval wel tijdens het uitoefenen van zijn hobby overleden. Je moet wel je gezonde verstand gebruiken niet zomaar over hekken klimmen of een snelweg oversteken. Dus wordt geocaching juist door deze jongeman in diskrediet gebracht, hoe triest het ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Deze jongeman is in ieder geval wel tijdens het uitoefenen van zijn hobby overleden.

Je moet wel je gezonde verstand gebruiken niet zomaar over hekken klimmen of een snelweg oversteken.

Dus wordt geocaching juist door deze jongeman in diskrediet gebracht, hoe triest het ook is.

 

We willen in deze niet de discussie starten over het feit of deze jongen aan het cachen was.

Dit is ook na het onderzoek van politie niet aangetoond en zelfs bijzonder onwaarschijnlijk.

Dit verhaal is min of meer door de krant in de wereld gezet doordat er iemand de opmerking

heeft gemaakt dat daar een cache lag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens!

 

Want al heeft de Tubantia geen naam dat het een betrouwbare of waardevolle krant is.

Er zijn nog mensen die hun blaadje lezen en ze maken wel bewust iemand zwart door vooral veel en vaak een naam te noemen in samenhang met dit vervelende ongeval.

 

En laat duidelijk zijn.

Dit kan ons allemaal overkomen!!

 

Als zelfs TTT, een team dat hard werkt voor de goede reputatie van het Geocachen met caches waar mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Een team dat nota bene veiligheid hoog in het vaandel heeft, let op de verzoeken om veiligheids hesjes en reflectoren, in de cache en event info (nee dat staat er vast niet voor niets).

 

Als het hen kan overkomen, dan berg je maar als er in de toekomst een ongeluk gebeurt in de buurt van jouw cache en Tubantia krijgt er lucht van dat het slachtoffer een mobiele telefoon bezat.

 

Jammer ook voor slachtoffer en betrokkenen die volgens mij niet beter worden van deze idioterie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg dit mailtje van de hoofdredactuer.

Wie neemt dat op zich?

 

Beste Maarten,

 

Wij plaatsen geen anonieme mails. We willen altijd in gesprek met betrokkenen, maar dan wel met open vizier. Ik ben erg verbaasd dat jullie weigeren in contact te treden met de verslaggever, maar achteraf wel commentaar hebben op hetgeen in de krant staat. Als je niets te verbergen hebt hoef je je niet te verschuilen.

 

Vr.gr. Ger Dijkstra, adj.hfd.redacteur

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belachelijk dat de Tubantia zo reageert.

Je hebt toch het recht om je mening over artikelen in te sturen?

Een kwestie van wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Maar ze kunnen daar blijkbaar niet tegen kritiek.

Jammer, dat zo'n bekende regionale krant zulke slechte journalistiek levert. Ze beseffen niet dat ze lezers zo kwijt raken en alleen maar zelf zorgen voor slechte publiciteit.

 

Wordt tijd dat ze eindelijk eens gaan inzien wat ze daar fout doen. En ook eens een fatsoenlijk excuus plaatsen.

 

En inderdaad, zoals Teamdanhoff al zei, Reej heeft op TV Oost goed en duidelijk uitgelegd wat het geocachen nou is. Als Tubantia nou een voorbeeld nam aan TV Oost zou dit hele verhaal al achter ons zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik ben erg verbaasd dat jullie weigeren in contact te treden met de verslaggever, maar achteraf wel commentaar hebben op hetgeen in de krant staat."

 

Vind dit inderdaad ook een bijzonder antwoord. Sinds wanneer moet je contact opnemen met de verslaggever zelf? Of "geef me anders even z'n adres dan bel ik even bij hem aan?" Praat wel zo gezellig.

Maar helaas heb ik als groninger de berichtgeving niet kunnen lezen. Alleen van horen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, dankzij het Eindhovens Dagblad dit artikel 's morgens bij het ontbijt kunnen lezen en van deze en gene een reactie gehad.

Algemene teneur, zowel van de krant als van de kennissen: stelletje weirdo's ...

En wat zijn we (of 'ze', want zoveel cache ik niet meer)? Precies ...

 

Dus niet zeuren jongens en meisjes, de moraal van het verhaal in de krant wijkt niet zo veel van de werkelijkheid af. Of willen jullie beweren dat de gemiddelde cache van tegenwoordig een hoogstaand kunstwerk is? Dat de standaard cacher de hobby op de eerste plaats beoefent om te genieten van de prachtige Nederlandse natuur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, jij bent niet standaard MacDD.

 

Ik ben zo standaard als de neten.

Geef mij maar een leuke/mooie hike.

Heb deze zomer 8 uur gelopen/2000 meter geklommen en gedaald om bovenop een top een tradi te scoren.

geloof me, ging echt om de wandeling, had nl. de eerste 1800 meter klim ook met de auto kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...