Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Nou met enige regelmaat worden Wherigo's toch nog wel gelopen. Dus op sterven na dood is het niet. Voordeel van de Wherigo is dat je juist NIET afhankelijk bent van internet. Op mobiele devices is een 3g verbinding vaak dramatisch.

Daarnaast werd vanavond bij De Missie juist aangeraden om de site offline beschikbaar te maken: dit is gelijk aan het binnenhalen van een cartridge lijkt mij. Dit werd aangeraden omdat de 3G verbinding in een bos vaak niet tot stand komt; dan heb je daar dus niets aan.

Daarnaast denk ik ook dat het koppelen van filmpjes, beelden en geluiden een enorme datastroom vragen en dit veel MB's kost. Daar zit ook niet iedereen op te wachten denk ik.

Het idee heeft potentieel maar is nog lang niet genoeg ontwikkeld. Er zijn zat leuke en goed werkende Wherigo's te ontwikkelen, die prima te lopen zijn met een iPhone!

bewerkt door Bas&Rene
Geplaatst

Mooi iniatief Vlinder, als ik dat had geweten was ik meegelopen. Ik zie nog wel dat er gehost wordt op een private onderneming. Is dit een eigen builder/initiatief of een welke door .com "geendorshed" wordt ? Niet dat mij dat verder wat uitmaakt, maar voor de langere termijn om aan de geestelijke beperkingen die in het whereigo concept zitten te ontsnappen, zou ik continueiteit wel op prijs stellen. Zou badeendje zijn/haar geheimen prijs gaan geven ?

Geplaatst

@Bas&Rene,

Daar hebben jullie zeker een punt.

@Thex,

Dat is wederom erg cryptisch voor een Forum Newby als ik.

Geplaatst

Jaja, dat heb je als je newbie bent. En cryptisch ben ik nou eenmaal, maar dat past bij deze bijzondere hobbie :dribble:

WhereIGo's zitten in een strak stramien, kan naar mijn idee te weinig mee. Pak de Urwigo builder en bouw er zelf een. De .Com builder heeft een onboard simulator, lees je erop in, denk na over alle consequenties en uitzonderingen en maak een eigen cardridge. Op zich niet moeilijk als je maar bedenkt dat GPS-en driften kunnen, en je dus onbedoelt uit een vooraf ingesteld vlak kunt weglopen (zonder dat je voetjes iets doen). Dit is waar de meeste Whereigo's op stuk gaan (alsmede dat een wp coordinaat niet op de vierkante meter kan, gezien de precisie van een GPS). Snap je dit niet, begin er vooral niet aan. Snap je dit: je bent er wellicht klaar voor.

Wat betreft het Vinnie1 concept: ik hou het in de gaten. Heb als een link opgenomen op mijn geheime webpagina naar de badeend.

Geplaatst

Het klinkt allemaal erg mooi en vooral ook interessant, maar hoe vaak ik met mijn iPhone en T-Mobile abonnement wel niet voor joker in een polder of bos heb gestaan zonder of met zeer geringe ontvangst..... Vooralsnog zal de wherigo maker daar erg op moeten letten.... Hij moet zeker weten, dat zijn wherigolopers verzekerd zijn van een fraaie 3G ontvangst, want anders is het al heel snel niet leuk meer.... Maar de factor hoop en verwachting liggen in de toekomst verscholen, dus ooit zal er een uitstekende landelijk dekking zijn en dan is dit probleem niet meer aan de orde..... Maar vooralsnog gaan de iPhone bezitters met een T-Mobile abonnement soms tandenknarsend door het leven......icon7.gif

Geplaatst

@Bas&Rene: Het is altijd aan te bevelen de 'cartridge' (ik noem het verder 'applicatie') binnen te halen, puur voor de zekerheid. Als de verbinding wegvalt kun je toch verder en zodra er weer bereik is zal de applicatie contact zoeken met de website. Als jullie Missie 2 hadden gedaan hadden jullie dit gemerkt. Wat de datastroom betreft: je hoeft de filmpjes en dergelijke niet te bekijken en te beluisteren, maar de mogelijkheid is er (bij een goede verbinding) wel. Hoeveel MB's je verspijkert bepaal je dus grotendeels zelf. Bij Wherigo is dat helemaal niet aan de orde, maar het is goed dat je probeert in de beperking van Wherigo een voordeel te zien.

@Thex: Er komen nog genoeg kansen om mee te lopen. Hoe kun je anders hosten dan op een private onderneming? Dit is een nieuwe manier om geocaches te maken en waar je die publiceert maakt niet uit. Er is wel overleg geweest met GroundSpeak. Zie hun reactie, die is gepubliceerd als een notitie bij VII Benkskes. De builder komt op meerdere geocaching-websites beschikbaar, die ook onderling data delen. Verschillende websites, met verschillende beheerders, dus continuïteit is gewaarborgd.

@Dierderikus: De techniek is gebaseerd op .NET. Je kunt me altijd mailen. Het forum lijkt mij niet de meest geschikte plek om in te gaan op programmeertechnische concepten.

Geplaatst

Interessant is het zeker.

Het grootste nadeel vind ik dat je internetbundel moet hebben en de juiste telefoon. Dat heeft niet iedereen.

Maar ook een wherigo kan niet iedereen lopen.

Ik houd deze ontwikkeling in de gaten, want het klinkt wel leuk.

@Dierderikus. Mocht je een start willen maken met een wherigo. Ik wil je wel op weg helpen.

Geplaatst

Ach watsapp zuigt ook aan bundle limieten

Verschillende websites, met verschillende beheerders, dus continuïteit is gewaarborgd.

Dus duidelijk niet hier :lol1:

Geplaatst

@Vlinder: dank voor het aanbod. Dat is erg vriendelijk van je. Ik zal daar tzt zeker gebruik van maken. Op het moment zit ik nog in de orientatiefase zoals de naam van het draadje al aangeeft. Het is natuurlijk op dit moment lastig de juiste vragen te stellen. Maar misschien zijn er nog wel een aantal dingen waarvan je weet dat ze interessant voor ons zijn en die je wilt delen. Als ik zo de reacties bekijk zijn er meer mensen die er meer van willen weten.

@Zeldenrust: dat is een leuk aanbod. Op dit moment heb ik nog onvoldoende informatie om besluiten te nemen, maar ik zal het zeker in gedachten houden.

Geplaatst

We zullen het zien. Het gele bussie rijdt ook nog ondanks pogingen van de jeugd hem te vernietigen, maar de onderdelen vallen er af.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...