diana Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 ik heb onlangs een korte multi geplaatst. op de parkeerplaats moet een 3tal simpele vragen worden beantwoord. 1 van de vragen heeft betrekking op een tuinbord in onze tuin met daarop de internet van ons bedrijfje. is dit toegestaan? Laten we eerlijk zijn, het zijn twee vliegen in 1 klap: enerzijds een mooi aantal letters, anderzijds een beetje reclame. zijn hier richtlijnen voor en moet ik mijn vraag veranderen?
technetium Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 Het is reclame en het mag niet. Maar ik heb al vaker op een parkeerplaats advertenties moeten bekijken voor het volgende coordinaat. Als de reviewer het niet door heeft dat het je eigen bedrijf is, kom je er mee weg. Nu je dit op het forum gepost hebt is dat laatste niet zeker. Tc
topzoekertje Geplaatst 10 november 2012 Geplaatst 10 november 2012 ik heb onlangs een korte multi geplaatst. op de parkeerplaats moet een 3tal simpele vragen worden beantwoord. 1 van de vragen heeft betrekking op een tuinbord in onze tuin met daarop de internet van ons bedrijfje. is dit toegestaan? Laten we eerlijk zijn, het zijn twee vliegen in 1 klap: enerzijds een mooi aantal letters, anderzijds een beetje reclame. zijn hier richtlijnen voor en moet ik mijn vraag veranderen? Ja, daar zijn richtlijnen voor en ongetwijfeld hebben de reviewers die gehanteerd bij het beoordelen van je cache-listing. Als zij de cache hebben geaccepteerd en je hebt geen aanpassingen in je listing gedaan, dan hoef je je vraag niet aan te passen. Dat staat los van de vraag of het smaakvol is. Daarover valt te twisten, maar ik heb de listing opgezocht en ik vind de vragen niet erg aantrekkelijk. De cache zelf is blijkbaar wel origineel, want daar staan positieve opmerkingen over in de logs. Het combineren van een leuke cachebehuizing en wel erg eenvoudige vragen, die niets met het thema van de cache te maken hebben, geeft inderdaad het idee dat het meer om de reclame te doen is dan om de cacher een leuke plekje te laten zien of een mooie wandeling te laten maken. De opmerkingen in de laatste log kan ik me dan ook wel voorstellen.
Team Tabak Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Er verschijnen steeds meer caches en serie caches, die een vorm van reclame bevatten. De meeste blijven binnen de grenzen van het betamelijke. Het rondje "Genieten in de Waard" leidt de argeloze cacher langs een flink aantal theetuinen, die men graag op de kaart wilde zetten. Kan dat? Ach, het is een prachtige ronde en als iemand er een bakkie wil doen, is dat prima. Maar het gevaar bestaat natuurlijk dat we gaan afglijden. Maar daar hebben we reviewers voor. Toch?
Voortrekkers Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Ik denk dat we zo langzamerhand 's moeten accepteren dat enige vorm van 'reclame', bijvoorbeeld zoals hierboven is omschreven, niet uit den boze hoeft te zijn. Plus, wie laat de reclame nou tot zich doordringen als je letters van een bord moet hebben en wie heeft er tijdens een rondje cachen niet in een restaurant een kopje koffie o.i.d gedronken, op een plek waar vlakbij een carpool of andere cache lag...?
rigo521 Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Vorige week kregen wij te maken met sluip reclame. Rond de gevonden Cache lagen ondergoed en durex. GC38FKQ Groet, RiGo
Triskelle Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 ik heb onlangs een korte multi geplaatst. op de parkeerplaats moet een 3tal simpele vragen worden beantwoord. 1 van de vragen heeft betrekking op een tuinbord in onze tuin met daarop de internet van ons bedrijfje. is dit toegestaan? Laten we eerlijk zijn, het zijn twee vliegen in 1 klap: enerzijds een mooi aantal letters, anderzijds een beetje reclame. zijn hier richtlijnen voor en moet ik mijn vraag veranderen? Dat vind ik absoluut geen reclame. Als dat al reclame is dan kunnen we wel ophouden met het stapeltellen van telefoonnummers van de hekkenbouwers Heras en Arfman, het zoeken van het dier (Schaap) bij de bliksemafleider en het loggen met Bic-pennen. Men kan ook té correct willen zijn!
Vlindertje Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Precies. Met de richtlijn wil GroundSpeak (volkomen terecht) voorkomen dat reclamerevenuen een andere kas spekken dan die van hun. Een fabrikant van wandelschoenen mag best een wereldwijde reclamecampagne opzetten rond (multi)caches, maar dan wel in overleg en in samenwerking met GroundSpeak. Strikt genomen kan een reviewer een cache weigeren omdat een plaatser zijn bedrijfsnaam of internet-adres vermeldt, maar als het er niet te dik bovenop ligt zal dat niet snel gebeuren. Reclame maken is haast onvermijdelijk. Een cachepagina is op zich al reclame (voor een cache) en probeer maar eens een beschrijving op te stellen zonder enige verwijzing naar een of andere commerciële activiteit. Zelfs een zin als 'parkeer bij restaurant De Kwakende Koolmees' kan als reclame worden opgevat.
Aanbevolen berichten