D_Jakke Geplaatst 11 november 2012 Geplaatst 11 november 2012 Ik ben nog geen boomklimcache tegengekomen waar het touw er niet in ging op deze manier en zelfs "The Rock" werd zo overwonnen. Kijk, die staat ook in de planning. Zoek nog een "gelegenheidsteam". Ik was er al 2 maal en mag nog een 3de keer mee hihi
Rabbitt Hill Geplaatst 12 november 2012 Geplaatst 12 november 2012 Ik maak de laatste tijd gebruik van een bestuurbare kleine helicopter dat werkt prima. Een robot doet voor mij de rest d.w.z. het loggen natuurlijk. Dan kan allemaal en nog even hoeven we de deur niet meer uit. Misschien houden we dan weer meer in de knip! Succes met de T5 caches. Team Rabbitt Hill.
snoopy and woodstock Geplaatst 16 november 2012 Geplaatst 16 november 2012 (bewerkt) Ik gebruik een zelf gebouwde katapult.Het elastiek heb ik lekker iligaal gekocht in België oh oh als ik maar niet gepakt word vervolgens een paar beugels aan een buis van 30cm gelast daar de elastiek omheen en de katapult was klaar. Maar het probleem is de touwgeleiding! hiertoe heb ik een molen van een werphengel onder de buis bevestigt en die draait het draad perfect af. Geen knopen en zo. Als het lijntje over de tak hangt trek ik een metseltouw mee terug en dat is dan sterk genoeg om het klimtouw er over te trekken. Het grote voordeel is dat het geheel makkelijk in een rugzak past. Als de boom nl een paar KM weg in het bos staat zie ik je al lopen met je big-shot. Ik ben nog geen boomklimcache tegengekomen waar het touw er niet in ging op deze manier en zelf "The Rock" werd zo overwonnen. Hallo Snoopy and Woodstock Zou je een foto willen plaatsen van jou vinding. Dat helpt mij en anderen misschien als ze ook zelf iets willen maken. Doe ik zsm. 16 november 2012 bewerkt door snoopy and woodstock
Team Professor X Geplaatst 17 november 2012 Geplaatst 17 november 2012 Al twee onderdelen voor de self-made-BigShot binnen -aluminium buizen uit de kringloopwinkel -schiethouder uit Engeland -tubes uit de US zijn onderweg -beugelhak of drietand wordt gezocht of gekocht. Dat wordt klimmen deze winter
snoopy and woodstock Geplaatst 18 november 2012 Geplaatst 18 november 2012 (bewerkt) https://www.dropbox.com/s/ac8147ngmqkajms/PB180021.JPG Dit moet 'm zijn 18 november 2012 bewerkt door snoopy and woodstock
snoopy and woodstock Geplaatst 18 november 2012 Geplaatst 18 november 2012 Ha nu werkt het. Hier nog een foto van de voorkant. Belangrijk is het gleufje voor een goede geleiding. Verder ook nog een foto van een werpzakje zoals veel boomverzorgers ze gebruiken. Werkt ook prima als de boom niet te hoog is tenminste. https://www.dropbox.com/s/qx6c1ld9k3bb4pw/PB180022.JPG https://www.dropbox.com/s/jdtty1r89cejvfq/PB180023.JPG
terp1234 Geplaatst 18 november 2012 Geplaatst 18 november 2012 Mijn buurman en ik hebben ons recent ook helemaal op het boomklimmen gestort. We zijn aan het experimenteren geweest met o.a. een honden balwerper. Gisteren hebben we mooie resultaten gehaald met een officieel werpzakje weggeschoten met een waterballon katapult van nog geen €13 (te vinden onder Wildsling Solo).
pineaple plus Geplaatst 19 november 2012 Geplaatst 19 november 2012 Ook bij de hengelsportzaak verkopen ze (soms) katapults van het merk drennam Werkt perfect. (Fox minder heeft een slapper elastiek) Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar dit werkt gewoon het beste. Voor lagere bomen gebruik ik nog wel het werpzakje.
Team Mavos Geplaatst 19 november 2012 Auteur Geplaatst 19 november 2012 (bewerkt) Even googelen op Wildsling Solo. Het is een beetje een rare houding om iets te moeten gaan schieten maar het lijkt mij best werkbaar. Ik heb er een besteld en hoop het zo snel mogelijk te gaan proberen. 19 november 2012 bewerkt door Team Mavos
hidde109 Geplaatst 3 augustus 2013 Geplaatst 3 augustus 2013 The BIG SHOT Wel prijzig. Ben je een beetje handig dan maak je zelf een WOLF SHOT voor een appel en een ei... + + De eerste fotolink werkt niet meer. Iemand een idee welk plaatje/link hier is bedoeld?
antarctica Geplaatst 3 augustus 2013 Geplaatst 3 augustus 2013 Elastiek? Ik heb nog wel een andere tip; als je eenmaal je werplijn in de boom heb, moet het klimtouw er aan geknoopt. Dit levert vaak een knoop op die niet altijd helemaal vlekkeloos over een tak gaat. Tip: boor met een groeiende spijker op twee centimeter van je touweinde een gat door het touw, haal hier een prusiktouwtje ( of iets dergelijks) door heen, maak daarmee een lus, knoop vast. Verschuif de knoop zodanig dat je er niet veel last van hebt en omwikkel de knoop met ducktape. Je hebt nu aan het einde van je klimtouw een fraaie lus van prusik, die je aan je werplijn kunt knopen. Antarctica
DanPan Geplaatst 3 augustus 2013 Geplaatst 3 augustus 2013 (bewerkt) The BIG SHOT Wel prijzig. Ben je een beetje handig dan maak je zelf een WOLF SHOT voor een appel en een ei... + + De eerste fotolink werkt niet meer. Iemand een idee welk plaatje/link hier is bedoeld? http://www.sherrilltree.com/Professional-Gear/BIGshot/Big-Shot-Replacement-Tubing 3 augustus 2013 bewerkt door DanPan
jos82 Geplaatst 29 augustus 2013 Geplaatst 29 augustus 2013 Hoi, ik ben nieuw op dit forum. En heb een account aangemaakt omdat ik zit te denken om hobbymatig een klimcursus te gaan geven gericht op geocaching. En schrik wel van sommige opmerkingen hier. Een big shot namaken is vragen om problemen. Ik heb ooit een orginele kapot zien gaan. Er bleef niet veel over van de helm, beste man kwam er met een paar hechtingen vanaf. Ook werpzakjes passen precies in je oog iemand, ooit aan een veiligheids bril gedacht? Laat staan een dikke moer! Er zijn zelf mensen hier die hun touw 50 m hoog schieten, ik heb zelden hoger dan 35m vast gezeten in een boom. Heb je dan nog eenigzicht waaraan je gaat hangen? Is er altijd iemand bij die een goede en een slechte takaanhechting kan herkennen? Is er altijd iemand bij die een gewonde klimmer ook weer uit de boom kan halen? Misschien is het maar beter als je niet hoger kan klimmen als gooien. Just my 2ct. Mvg, Jos 2
antarctica Geplaatst 29 augustus 2013 Geplaatst 29 augustus 2013 Hoi Jos, Welkom op dit forum! We kunnen je deskundigheid goed gebruiken. Antarctica
Aanbevolen berichten