Spring naar bijdragen

Badgegen Elevation In Nederland < 0


De Teckels

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De hoogte staat in de cachedata. Rechtsklik maar eens op een cache en kies change... (of wijzig...). Je ziet dan helemaal rechts, vlak onder het blauwe vlak, de hoogte ingevuld. Is hier niets of 0 ingevuld dan is de hoogte van de cache 0.

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je zoekt op elevation in de Macro Index van GSAK zie je een aantal macro's die dat voor je zouden kunnen invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik Badgegen genereer, dan krijg ik alle elevstion in Nederland => 0.

Maar volgens mij moeten er er ook caches bij zitten die onder het NAP liggen. Moet ik iets aanpassen zodat ik deze badgen ook kan toevoegen in mijn profiel?

 

Probeer het volgende:

- zet een filter voor alle door jou gevonden caches in NL.

- ga naar Database-->Global Replace

- Replace "Resolution" with: <laat de tekstbox leeg>

Selecteer de radio button vóór Replace

- Click Replace.

Dit reset het hoogte-resolutieveld. Zonder dit te doen zullen er geen neiuwe data binnengehaald worden.

 

- Download en installeer de laatste versie van elevation.gsk , die vind je hier: http://gsak.net/board/index.php?act=Attach&type=post&id=160135

- zet een filter voor alle door jou gevonden caches in NL.

- Run deze macro: elevation.gsk

- Check de box voor "Force Google Data", en zorg dat de box vóór Use Aster 30m data NIET aangevinkt is. (De 30meter data voor Nederland is erg slecht van kwaliteit).

- Click OK en de hoogte data worden opnieuw binnengehaald.

 

Nu zou de hoogte goed moeten zijn.

Of daar ook caches bijzitten < 0 meter, tsja, dat hangt natuurlijk van je gevonden caches af... :D

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een (misschien domme beginners) GSAK-vraag:

Als je dan je nieuwe myfinds binnenhaalt, moet je dit dan opnieuw doen? Of gaat het vanzelf goed?

 

Bij caches in de database die al een hoogte hebben zal deze hoogte behouden blijven (er van uitgaande dat je bij het laden van de MyFinds PQ niet alle waypoints laat wissen).

Recent gevonden caches die nog niet in de database staan zullen niet automatisch een hoogte krijgen. Daarvoor moet je opnieuw de elevation.gsk macro runnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Vandaag ook eens verder gekeken naar mijn gegevens in Project Geocaching en voor het eerst eens naar BadgeGen gekeken.

 

Wat schets de verbazing! Ik heb een Diamond Award :lol1: voor het vinden van een geocache 4534 meter below sealevel :cool2: hahaha

 

Nou... echt niet hoor! :no:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...