Spring naar bijdragen

Parkeerplaatsen


Semmyb

Aanbevolen berichten

hej word een beetje rommelig op het scherm...probeerde parkeerplaatsen in de gps te zetten maar krijg gelijkertijd ook allemaal blauwe waypoint vlaggetjes..ook van caches die ik al gevonden heb!!! .is een beetje rommelig.

Is hier een manier voor om dit goed in te stellen.

Ik gebruik gsak en de Garmin Eport .gsk macro hiervoor, heb al verschillende instelling geprobeerd!...maar krijg het niet gevonden.

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Niet meenemen als child in de export, maar wel een poi aanbrengen.

 

klopt dan staan er geen blauwe vlaggetjes meer op het scherm ,maar ook geen park.plaatsen meer .

Die zijn dan alleen nog maar te vinden onder , -waarheen-extra- parking area ,.

maar vond het juist zo makkelijk om ze direct op het scherm te zien zonder eerst te moeten switchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal ooit door Garmin gereserveerde interne nummertjes voor bepaalde type objecten is in, zeg maar, rond 2002 te klein ingezet voor de wereld ala 2012. Nu is het woekeren met toewijzing van objecten (wegen, winkels, bruggen, bankjes, coords) aan een uniek nummertje (en daarmee de weergave op het display en de inzoom factor en weergave voorrang boven andere items). Alleen een transparante extra layer (een extra kaart die transparant is) helpt, omdat het geheel per kaart bekeken en opgebouwd wordt. OpenFietsmap (elders bericht op dit forum) is hier het verste in, en nut maximale uit. Dit helpt jou niet met je parkeercoords. Dit zijn gewoon childwaypoints en liggen op de grote hoop. Out of the box: ze zouden op een aparte kaart geplaats moeten worden. Maar o boy, dit is niet eenvoudig te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kaart kiezen waar de interne nummer - object combi zo gekozen is dat een parkeercoord er anders uitziet (dit ten koste van iets anders). Dit moet ook vanuit GSAK gesupport worden. Ik ken hem helaas niet. Zelf wil ik de parkeercoords niet zien, en pak ze op als een POI. Bij een NC markeer ik deze zodat ik ook na 10 uur vermoeit klunen in het donker de auto nog terug kan vinden :blush: Maar dit is de manier waaop ik ermee omga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt toch de child waypoints die bij de cachebeschrijving als parkeerplaats staan geoormerkt gewoon met de export van GSAK naar gps een zelfgekozen icoontje geven? Caches (coord boven pagina) als kistje, stages of a multi als trailhaid, vlaggetje of wat dan ook en parkeercoords als auto'tje of p'tje? Of begrijp ik de vraag helemaal verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer hem even te begrijpen; dus alleen maar de caches (geen child WP's) en alleen de parkeer POI. Als je in het vakje van Child Options de beide vinkjes weghaald en bij Include Attribute POI alleen parking aanzet, krijg je volgens mij dus alleen datgene te zien.

Heb je bij Found caches onderin alles opties uitstaan en sluit je in je filter voor de export ook alle gevonden caches uit? Dan krijg je de child WP's van je gevonden caches ook niet meer in beeld, maar wel de childs van je te zoeken caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraagstelling is niet erg helder. De vraagsteller wil wel alle parkeercoords zien samen met de caches van alle ongevonden caches (en niet ook de gevonden caches), maar niet de andere child coordinaten. Verder geeft hij niet aan hoe deze parkeercoords tot stand komt. Kan me nl niet voorstellen dat er caches geprocessed worden die niet aangevinkt zijn (maar dit ter zijde). Daarnaast wil hij dat beide soorten optisch verschillen. Wat ik ook niet snap is het volgende: hij heeft toch de childs ook nodig ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer hem even te begrijpen; dus alleen maar de caches (geen child WP's) en alleen de parkeer POI. Als je in het vakje van Child Options de beide vinkjes weghaald en bij Include Attribute POI alleen parking aanzet, krijg je volgens mij dus alleen datgene te zien.

Heb je bij Found caches onderin alles opties uitstaan en sluit je in je filter voor de export ook alle gevonden caches uit? Dan krijg je de child WP's van je gevonden caches ook niet meer in beeld, maar wel de childs van je te zoeken caches.

 

hej......dit heb ik dus gedaan.....

"Ik probeer hem even te begrijpen; dus alleen maar de caches (geen child WP's) en alleen de parkeer POI. Als je in het vakje van Child Options de beide vinkjes weghaald en bij Include Attribute POI alleen parking aanzet, krijg je volgens mij dus alleen datgene te zien...." DAT is dus niet zo...die kun je dan alleen maar zien als je naar "waarheen-extra-parking" gaat.

En als ik dus alleen maar de "Child options-include childpoints in gps" aan vink ,dan krijg ik dus ook de gevonden caches als blauwe vlaggetjes tezien op mn scherm samen met de rode P-tjes van parking..!!!!!!!

Ondanks dat dit niet aangevinkt staat bij "Found caches export"!!!

 

Dit heb ik ook gedaan....."Heb je bij Found caches onderin alles opties uitstaan en sluit je in je filter voor de export ook alle gevonden caches uit? Dan krijg je de child WP's van je gevonden caches ook niet meer in beeld, maar wel de childs van je te zoeken caches"

DAT klopt....rolleyes.gif.

 

Maar mijn vraag is zoals ik al eerder gevraagd heb "... het enige wat ik wil is dat er op het scherm dus alleen maar caches en de eventuele p-plaatsen worden getoond , en geen andere WP....dus niet terug gaan naar "waarheen-enz.",maar in een oogopslag zien als je bij een cache aankomt of er parkeer mogelijkheid is.Blijkbaar is dit niet mogelijk...

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er in de export macro iets fout zit. Heb zelf geconstateerd dat de parkeercoordinaten niet altijd kloppen (en heb daar een eigen macro voor). Er worden POI's in elkaar gedrukt. Ik had wel het idee dat de selectieboxen gewoon goed functioneren. Zal er eens naar kijken. De child waypoints heb je wel nodig on de cache te doen, en daarmee worden ze ook zichtbaar op het schermpje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...