Spring naar bijdragen

Virtueel Punt Driehoek


Udoos

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

 

Ik begrijp er echt geen fluit meer van.. Dus dan maar weer een topic starten, want jullie weten meestal alles :thumbup:

 

Ik heb waypoint A en waypoint B. Ik moet bij Wp A +97 graden en bij wp B +121 graden doen ( dus geen meters) om het virtuele wp van een driehoek te bepalen. Waar tel ik deze dan bij op? Waarschijnlijk denk ik veel moeilijker dan het is, maar ik zie het niet.

 

Ik ben nog niet thuis in m'n garmin dus liever niet uitleggen in Dakota taal want dan ben ik zelfs met een gps helemaal de weg kwijt :blink:

 

Waarschijnlijk komt er dan nog een vraag over het zwaartepunt bepalen, maar ik wil het eerst zelf proberen (naief als ik ben haha)

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hahaha, jij woont vast heel dichtbij :D

 

Maar die tools heb ik op m'n Ipad en ik zie dan nog steeds niet welke ik moet hebben :blush:

Bij project kan ik maar 1 coordinaat invullen, dus als ik dat 2x doe krijg ik toch 2 verschillende wp's? Dan wordt mijn driehoek een vierkant.

Bij distance/bearing kan ik geen graden invullen dus dat lijkt me ook niet en de andere geeft een middelpunt met cirkels..

 

Of moet ik de tools ook op m'n laptop zetten, zijn er dan meer mogelijkheden? Bah, voel me weer zo'n domme doos..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alles :thumbup:

 

Ik heb waypoint A en waypoint B. Ik moet bij Wp A +97 graden en bij wp B +121 graden doen

 

Als je vanuit A een lijn projecteert van 93 graden en vanuit B een lijn projecteert van 121 graden, dan kruisen die lijner elkaar ergens.

 

Dat snijpunt is dan je derde hoek van de driehoek, c.q. wp C

 

 

Als je voor de projectie ook een aantal meters moet opgeven zou ik met 1000 m beginnen. (veel meer moet je doorgaans niet lopen naar een volgend wp)

Als dat niet genoeg blijkt (hangt van de afstand tussen A en B af), moet je wat meer nemen, totdat je een snijpunt hebt.

 

Succes!

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij distance/bearing kan ik geen graden invullen dus dat lijkt me ook niet en de andere geeft een middelpunt met cirkels..

 

 

eehhh...distance / bearing is toch: afstand / richting ? daar kun je dan toch 2 getallen invullen, waar het eerste staat voor het aantal meters en het tweede voor het aantal graden (de richting) ?

 

Op mijn GPS moet het zo, dus ik veronderstel dat het in dat iPad tool ook zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij distance/ bearing kan ik 2 wp's ingeven en dan rekent de tool uit hoever en hoeveel graden ze uit elkaar liggen. Maar dat heb ik nu niet nodig helaas.

 

Jaaaah Heracross die zocht ik! Is dat de tool op de pc? Want deze keus heb ik niet op mijn ipad. :thumbup:

 

Bedankt Twin peaks, maar ik zie geen lijnen op mijn telefoon dus ook geen kruising.. Misschien eerst maar eens leren hoe mijn gps werkt geloof ik.. Ik dacht dit 'even' te doen, hoop dat het lukt met die tool.

 

Soms vraag ik me af waarom ik dit ingewikkelde gedoe ook alweer leuk vindt :blink: Maar het feit dat allemaal vreemde mensen zomaar willen helpen vind ik echt super!

Nu eerst die tool installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog niet heel enthousiast doen, maar volgens mij is het gelukt! Nu natuurlijk nog de cache gaan zoeken, maar het uitgerekende punt ziet er al een stuk beter dan het kanaal waar ik in uitkwam :)

 

Jammer dat ik de tools niet 'in het veld' kan gebruiken, maar dan kan ik wel iets met de andere tips. Bedankt voor alle hulp!

 

Ps @Heracross, ipv de linkerkolom heb ik gekozen voor navigatie 2 Opp en zwaartepunt driehoek. Ook goed toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat ik de tools niet 'in het veld' kan gebruiken, maar dan kan ik wel iets met de andere tips. Bedankt voor alle hulp!

 

Even reclame voor mijn Wherigo maken http://coord.info/GC2C308 als je een oregon, colorado of smartphone hebt, ku je die in het veld gebruiken voor dat soort berekeningen.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatadadaaaaa....Vanavond de cache gaan zoeken en....

 

 

MISLUKT :crybaby:

 

Dacht dat ik 'm doorhad, maar blijkbaar gaat er ergens nog iets mis, want ik heb niets gevonden en kon niet eens bij GZ in de buurt komen.

Toch maar weer even terug naar de basis geloof ik.

 

Speltip 9, weet wanneer je moet stoppen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...