Spring naar bijdragen

Wel/niet Meerdere Keren Not Found Loggen?


Udoos

Aanbevolen berichten

Hallo! Dit is eigenlijk een vraag voor CO's. Stel ik kan uw cache niet vinden en schrijf een log 'not found' Maar ik ga het morgen nog eens proberen en kan 'm dan weer niet vinden. Log ik dan weer een not found? En misschien van het weekend nog eens met zoonlief op zoek en weer niet gevonden. Ik vind 't lastig, want wil best eerlijk zeggen dat ik de cache niet kan vinden, maar kan me voorstellen dat een CO niet vrolijk wordt van 3 not founds achter elkaar van 1 persoon. Terwijl de CO zeker weet dat de cache er wel is en ik gewoon scheel kijk ;-)

 

Ik kan uiteraard een mailtje naar de CO sturen, maar log meestal direct 'in het veld' dus vind het prettig om te weten wat het meest op prijs gesteld wordt in het algemeen.

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een not found is eigenlijk een waarschuwing voor de CO dat er misschien iets aan de hand is met de cache.

Ik zou, zo kort op elkaar, geen meerdere not founds bij dezelfde cache neerzetten.

Wel als er weken of langer tussen zit.

 

De tweede of derde keer zou eventueel een note kunnen volstaan, maar het hangt een beetje van de situatie af.

Wordt de cache tussentijds wel gevonden, dan ligt er vrijwel zeker iets aan mijn zoekkunst en dan hoeft er eigenljk geen tweede of derde log geschreven te worden.

Je kunt dan wel de moeite die hebt gehad eventueel beschrijven in je latere foundlog.

Lijk ik de enige zoekende dan zou ik na drie opeenvolgende dagen mijn eerdere not found log wissen en een nieuwe not found neerzetten, waarin ik duidelijk zou aangeven dat ik drie dagen op rij gezocht had.

 

Ik zou overigens niet drie maal terug gaan naar een cache die ik niet kan vinden, maar even wachten tot de cache weer gevonden was of de CO aangeeft dat die is gaan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met enige regelmaat maak ik mee dat ik als CO benaderd wordt door cachers welke een cache van mij niet kunnen vinden, maar die geen Not Found log plaatsen, persoonlijk zie ik liever dat ze dan ook een Not Found log plaatsen.

Een Not Found kan een waarschuwing zijn voor de CO, maar ook voor andere cachers dat een cache met een bepaalde moeilijkheids graad inderdaad niet zo makkelijk te vinden is.

Hierdoor kan de uitdaging om het wel te vinden groter worden. Zelf heb ik een cache welke erg lastig te vinden is, maar wordt er zelden een Not Found gelogd omdat.........................zeg het maar.

Maar om nu meerdere Not Founds te loggen lijkt mij niet nodig, wel kun je je Not Found log aanvullen dat je weer bent wezen zoeken maar hem nog steeds niet gevonden hebt.

De Not Found log zou ik niet verwijderen na het wel vinden van de cache, je kunt er in de Found it log eventueel naar verwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Dit is eigenlijk een vraag voor CO's. Stel ik kan uw cache niet vinden en schrijf een log 'not found' Maar ik ga het morgen nog eens proberen en kan 'm dan weer niet vinden. Log ik dan weer een not found? En misschien van het weekend nog eens met zoonlief op zoek en weer niet gevonden. Ik vind 't lastig, want wil best eerlijk zeggen dat ik de cache niet kan vinden, maar kan me voorstellen dat een CO niet vrolijk wordt van 3 not founds achter elkaar van 1 persoon. Terwijl de CO zeker weet dat de cache er wel is en ik gewoon scheel kijk ;-)

 

Ik kan uiteraard een mailtje naar de CO sturen, maar log meestal direct 'in het veld' dus vind het prettig om te weten wat het meest op prijs gesteld wordt in het algemeen.

Bedankt!

 

Ik heb ook wel eens gehad dat ik er al drie keer ben geweest en toen heb ik de eerste keer wel als not found gemeld maar die andere keer niet heb toen gewacht tot dat ik hem wel had gevonden en ook de andere log's bekeken voor eventuele aanwijzingen en of andere hem wel of niet hadden gevonden, waar je dan wat aan heb voor de volgende keer als je weer gaat zoeken

als je er helemaal niet uitkomt kan je altijd de CO een mail schrijven en misschien geeft hij/zij wel een kleine hint waar je dan wat aan heb en als je hem gevonden heb kan je altijd melden in je verhaal dat je het eindelijk :thumbup: gevonden heb na .. zoveel keer of zo en dat maakt helemaal niet meer uit toch want dan heb je hem al gevonden... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig heb ik gisteren een cache uiteindelijk als found kunnen loggen, waar ik al voor de derde of vierde keer voor terug ben gekomen. Het niet kunnen vinden, ligt in dit geval echt aan de zoek kunsten, want meerdere cachers moeten voor deze cache terug komen. Ik heb deze cache nooit als not found gelogd ( alhoewel ik wel dacht dat ik dat de eerste keer had gedaan... :bag: ) In principe log ik elke cache die ik niet kan vinden de eerste keer als not found. Indien ik zeker weet dat het aan mij ligt, dan log ik pas weer als ik hem wel heb kunnen vinden, met daarbij een verhaal hoe vaak ik ben terug gekomen. Indien ik het vermoeden heb dat er iets met de cache aan de hand is, dan zal ik pas weer gaan zoeken als ik meerdere found logjes heb kunnen teruglezen.

 

Als antwoord op je vraag: ik log één keer een not found.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties! Eigenlijk wat ik al wilde doen. Ik heb 1x not found gelogd. Gisteravond weer de logs gelezen en googlemaps bekeken en daarom vandaag nogmaals geprobeerd. (tevergeefs). Ik cache met mijn telefoon en loop bij deze tegen de gebreken aan omdat in het bos de gps niet goed werkt en ik dus op alleen de google earth afbeelding af moet gaan.

De cache is begin mei voor het laatst gevonden. Ik ga volgende week de CO een mailtje sturen en laat mijn ene not found staan en die van vandaag zet ik niet neer maar zal ik bij mijn foundlog (ik ben nog vol goede moed haha) erbij vermelden.

Ik heb voor dit weekend een gps gehuurd dus wie weet!

 

Groeten, Udoos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log elke keer dat ik een (serieuze) poging doe een cache te vinden en dat niet lukt een "DNF". Met een duidelijk verhaal erbij wat ik dacht dat er mis ging, zodat de cache-eigenaar de juiste conclusie kan trekken over de cache: is de cache weg, zaten de omstandigheden tegen (bv. te veel muggles), of ligt het aan de zoeker (mijzelf)?

DNFs worden/zijn zo onderdeel van het verhaal van de cache, en van de cacher.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...