Spring naar bijdragen

Dakota 20 Of Oregon 450 T


Geoklop

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een beetje advies over deze twee gps de Dakota 20 of de Oregon 450 T kan iemand mij vertellen of het een groot verschil is tussen die twee??

Ik heb nu Garmin Etrex Vista HCx, prima ding alleen heb moeite met het indrukken van de knopjes dus dacht dat het handiger is om eentje te kopen met een touchscreen...alleen twijfel ik een beetje tussen deze twee... :blush: of is het bijna het zelfde behalve de prijs en de grootte van het scherm???

 

graag jullie commentaar/advies :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Grootste verschil tussen dakota en oregon (naast formaat, gewicht, batterijduur en prijs) is dat de oregon ook wherigo's aan kan en de dakota niet. Je zou hier kunnen kijken wat op papier de verschillen zijn. De dakota heeft met de nieuwste firmware nu ook een picture viewer. Dat staat nog niet verwerkt in de specificaties. Overigens zou ik persoonlijk geen extra geld betalen voor de standaard topo-kaart in de 450T (dus ik zou voor de 450 gaan), omdat die kaart niet bijzonder precies is en er prima goede gratis topo-kaarten te verkrijgen zijn (bijvoorbeeld openfietsmap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriendin heeft de Dakota20, wij hebben de Oregon 450T.

 

Zij is erg tevreden over de Dakota20, ik ben dat over de Oregon 450T. Het grote verschil is het prijsverschil. Verder zit er op de Oregon 450T een hele uitgebreide wereldkaart en daar ben ik heel blij mee. Op de Dakota20 zit niet zo'n uitgebreide kaart. Nu zullen vele zeggen dat je daar allemaal "gratis" aan kan komen maar ik ben daar niet zo'n voorstander van en ik ben ook geen computerdeskundige dus kan dat niet eens.

 

Ook kunnen wij Wherigo's lopen. Dat kan mijn vriendin met de Dakota20 niet.

 

Uiteindelijk ben ik blij dat wij aan de Oregon 450T zijn begonnen maar ik denk dat je aan de Dakota20 ook een hele goeie GPS hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben zowel de Oregon 550T als de Dakota 20. Afgezien van het wherigo verhaal (wij hebben het nog nooit gedaan en we zijn ook niet van plan om het te gaan doen) zie ik geen verschil. De Dakota is met de nieuwste software buitengewoon nauwkeurig en een voordeel is ook, dat de batterijen langer meegaan dan die van de Oregon. Er is één puntje. Als wij gaan cachen met de fiets, dan prefereer ik de Oregon, omdat het scherm wat groter is. Zittend op de fiets heb je een iets beter overzicht op de kaart. Maar als we gaan lopen, hebben we meestal de Dakota bij ons. Erg handzaam en het werkt allemaal uitstekend. Het kaartmateriaal op de 550 T (en dus ook op de 450 T) is drie keer niks. Niet routeerbaar en weinig details. De gratis kaarten, die gedownload kunnen worden zijn vele malen gedetailleerder en bij de tijd. Al met al is de Dakota een heel fijn apparaat voor een zeer redelijke prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn ook eerst begonnen met een Dakota 20, lekker handzaam apparaatje. Later toch ook nog een 450 erbij gekocht en gebuik deze toch wel het meest tijdens het cachen (de kinderen lopen dan met de Dakota). Het scherm is niet alleen groter, maar relatief ook veel meer beeldpunten en kan daarmee veel meer kaartinformatie (als je een goed overzicht van het gebied wilt hebben waar je aan het cachen bent) of tekst tonen, als je lange cacheomschrijvingen hebt.

Kortom, de Oregon gebruiken we het meest bij multi's (waarop wij meestal prima papierloos kunnen cachen, in tegenstelling wat je hier vaak op het forum leest) en de Dakota voor de kids of als we onopvallend stadscaches aan het doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou kiezen, sterker nog heb dat ook gedaan, voor de 450. De T heb je niet nodig omdat je overal en nergens kaarten vandaan kunt halen. Maar het grootste verschil voor mij was toch wel de schermgroote en de beeldkwaliteit t.o.v. de Dakota. Met de Colorado als voorganger schrok ik echt van de beeldkwaliteit van de Dakota. Natuurlijk is een t-screen minder scherp dan het scherm van de Colorado maar de 450 komt daar wel erg dicht bij.

Ook op de fiets is de 450 erg prettig.

 

Dus als je het verschil in prijs ervoor over hebt dan is de 450 echt een goede keuze.

 

MMJJT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie's allemaal, zag dat er nog een topic met de zelfde vraag alleen dan voor de 450 daar ook even rond gesnuffeld en ik denk dat ik de keuze wel heb kunnen maken

Denk dat het de Dakota gaat worden omdat ik wel handig vind een langere batterij duur en betreft de grootte van het scherm tja... :huh: alles is al groter dan van mijn huidige GPS dus daar hoef ik het dan niet voor te laten en dan gaan we wel even kijken naar de prijs vandaar de keuze voor de Dakota

 

nogmaals bedankt erg handig die extra info die je in de winkel toch niet echt kan krijgen want dat zijn toch altijd weer verkoop praatjes en niet gebruikers praatjes :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...