Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Als ik een GPX-bestand van GC.com in mijn Oregon 450 laad, hoe zorg ik dan dat ik de tekst ook normaal kan lezen zonder de opmaak van de tekst erbij? Door deze opmaak kan ik de feitelijke tekst vaak niet meer lezen, waardoor ik genoodzaakt word - zeker bij een multi - de cachebeschrijving uit te printen. Dat moet toch anders kunnen? Heeft dit iets te maken met een instelling van mijn Oregon of op GC.com? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Mark (Kikker4)

Geplaatst

Ik weet dat ik in het begin van mijn geocache met een GPS hetzelfde probleem had.

Even gezocht op dit forum in o.a. http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=14241

2 verschillende oplossingen zo te lezen:

1. zorg dat je Oregon de nieuwste firmware heeft, aangezien in oudere versies dit probleem voorkwam.
    Deze krijg je binnen via de Garmin Webupdater: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4524
  2. Laad je GPX-bestanden op de Oregon via GSAK (www.gsak.net) - ook heel handig om zo coordinaten te corrigeren, oplossingen mee te zenden, etc
    al kan dat sinds kort ook op elke geocache-pagina (mits je Premium Member bent).
  3. Een laatste maar omslachtige oplossing: de gpx zelf opschonen via http://www.javawa.nl/pqc.html

Volgens mij moet met 1 alles al opgelost zijn

Veel succes,

Arjan

Geplaatst

Bij mij was het opgelost toen ik de nieuwste firmware installeerde. Dat deed ik trouwens om de chirp te laten werken. Die had ook de nieuwste firmware nodig. En vervolgens de boel via GSAK en de juiste macro inladen is helemaal lekker om een multi via de oregon te lopen.

Geplaatst

Een wat verlate reactie.

Even de proef op de som:

- Cache laden op GPS (Oregon 450) levert tekst met opmaak (onleesbaar). Ik heb nog even geprobeerd of het uitmaakt of je de cache op de GPS zelf laadt of op de memory card in de GPS, maar dat maakt niet uit.

- Cache laden via GSAK levert inderdaad een goed leesbare tekst zonder opmaak!

- GPS voorzien van de nieuwste firmware levert nog steeds een tekst met opmaak (onleesbaar).

Conclusie is dus dat ik de caches voortaan met GSAK op mijn GPS moet laden. Wel jammer, voor het laden van een paar 'losse' caches is het juist zo makkelijk om dat via GC.com te doen met de kaart als ingang.

Bedankt voor jullie reacties!

Mark

Geplaatst

Als ik een GPX-bestand van GC.com in mijn Oregon 450 laad, ...

Hoe laad je die ?

er zijn namelijk twee manieren voor:

- het knopje 'send to GPS' (dan gebruik je de Garmin communicator)

- het knopje 'GPX-file' en dan donwloaden op de (geheugenkaart van de) GPS

Bij de tweede optie worden de beschrijvingen wel goed in je GPS gezet.

Geplaatst

Ja inderdaad!

Daar zit het probleem. Ik gebruikte 'send to GPS' maar met 'GPX-file' werkt het wel. :thumbup:

Er zijn nu dus 2 opties:

- of via GSAK

- of via 'GPX-file'

Wel vreemd overigens dat 'send to GPS' niet werkt.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Zeker vreemd, want ik heb zojuist een aantal GPX-bestanden op mijn Oregon gezet dmv 'send to GPS' en de beschrijvingen zijn allemaal goed leesbaar :eek:

Geplaatst (bewerkt)

Misschien nog even een kleine tip... Enkele jaren geleden heb ik in Oostenrijk (Stubaital) een werkelijk schitterende multi gelopen. 't Was samen met m'n gezin een 'rondje berg' op pak 'm beet 1200 meter. Ook DIE multi had ik in m'n oregon geladen. Wat ik dus van te voren NIET had gezien, was dat de Oregon te lange teksten afbreekt. Na dus een goede 6 uur lopen (én genieten!!!) misten we het laatste deel voor de de berekening van de stash area. Gelukkig had m'n cache-maatje Pioneer een dagje vrij en was bereid om voor ons - hij in Nederland dus - de bewuste pagina op te zoeken en de laatste regels te SMS'en. Hierdoor konden we de tocht gelukkig goed afsluiten.

Ik weet niet of het nog zo is, maar check een Multi ALTIJD even na het uploaden naar je GPS.

bewerkt door LeoCache
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...