GT Landkaartje Geplaatst 15 februari 2012 Geplaatst 15 februari 2012 Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe gps. We hebben nu een legend Hcx en dat bevalt prima, maar die kan niet met chirp of wherigo overweg. Voorkeur gaat uit naar een oregon 550 of 550T. Voor zover ik in de beschrijving kan lezen heeft de T versie een groter intern geheugen en heeft die topografische kaarten meegeleverd. Die 4GB geheugen extra stelt niet zoveel voor omdat je dat er natuurlijk ook zo in kan prikken met een micro sd kaartje. Waar ik wel over twijfel is of die topografische kaart zijn 40 euro prijs verschil waard is. Hier op het forum wordt het soms een waardeloze kaart genoemd. Ik ben nu de meest recente mapsouce kaart van topo benelux gewend. Dat werkt prima, alle bospaadjes staan erop. Dat moet zeker niet minder worden want dan zet ik alsnog weer die mapsource kaart erop. Bij voorbaat dank voor de reacties. Groeten John
eitjes Geplaatst 15 februari 2012 Geplaatst 15 februari 2012 Laatst liep ik per ongeluk op de recreatieve Map die meegeleverd is op de 550T. Ik vroeg me af waarom ik opeens alle bospaadjes niet meer zag. Inderdaad waardeloos dus. Wij hebben ook een goede Toop kaart voor Nederland en een paar andere landen, maar niet voor heel Europa. Die recreatieve kaart zouden we dan kunnen gebruiken in de landen waar we geen topo kaart van hebben. Maar of we daar dan veel aan hebben?! Als ik (nog een keer) zou mogen kiezen (de Oregon als cadeau gekregen, dus ik heb zelf nooit gekozen...) dan denk ik niet dat ik de kaarten erbij zou nemen. Succes met het maken van de keuze!
Team Gelaen Geplaatst 15 februari 2012 Geplaatst 15 februari 2012 Ik heb zelf een Oregon 450. Als ik het goed begrepen heb is de T voorzien van topografische kaarten met een schaal van 1 op 100000 en totaal niet te vergelijken met topo benelux. Mijn advies: koop de 550 en zet er de mapsource kaarten weer op. Zelf gebruik ik ook nog de openstreetmap kaarten. Altijd nog beter dan niks, vooral in het buitenland.
wolojoli Geplaatst 15 februari 2012 Geplaatst 15 februari 2012 Ik heb de 450T. Als ik eerder had geweten wat voor kwaliteit de meegeleverde kaarten hadden, had ik voor de 450 gekozen.
terp1234 Geplaatst 16 februari 2012 Geplaatst 16 februari 2012 Ik kan ook alleen maar beamen dat de T-kaarten totaal ongeschikt zijn voor het cachen. Ik zou ze niet eens topografisch willen noemen. Voor tijdelijk in het buitenland cachen zijn de Openstreetmaps dan weer prima. Daar hoef je die T-kaart dus ook niet te hebben. Voor een paar euro meer stop je er zelf 8Gb SD bij in.
Indy & Jones Geplaatst 16 februari 2012 Geplaatst 16 februari 2012 (bewerkt) Wij werden vorige week ineens verrast door die kaart op de T. We hebben niet daarom de GPS gekocht omdat ons duidelijk is dat niet alle bospaadjes er op staan. Maar we waren vorige week in Salzburg en hebben daar een multi gelopen. We hebben geen topokaart van Oostenrijk (wel de Benelux en Duitsland) en wat waren we blij met de topokaart van Salzburg. Er stond echt veel op van de stad zelf. Het geboortehuis van Mozart, het woonhuis van Mozart, het werd allemaal aangegeven. Met de Dakota 10 hadden we dat niet. Dan hadden we dus gewoon een zwart scherm met een roze streep als we ergens buiten onze topo kaarten liepen. Dus wat ons betreft heeft die kaart van de T wel degelijk meerwaarde. Je moet er alleen rekening mee houden dat er geen bospaadjes op staan. Maar het is al meer dan je hebt zonder topokaart op de 550. Ik vind het die 40 euro wel waard! Je kunt niet verwachten voor 40 euro dat ze elk bospaadje er op zetten. Dan zou het verschil veel groter zijn want wat kosten alle topokaarten van alle landen los...... 16 februari 2012 bewerkt door Indy & Jones
team nessa Geplaatst 16 februari 2012 Geplaatst 16 februari 2012 Geen T nemen. Topokaarten hoeven helemaal niks te kosten, mensen genoeg die je er mee willen helpen. 1
hooningkorf Geplaatst 16 februari 2012 Geplaatst 16 februari 2012 Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe gps. We hebben nu een legend Hcx en dat bevalt prima, maar die kan niet met chirp of wherigo overweg. Voorkeur gaat uit naar een oregon 550 of 550T. Voor zover ik in de beschrijving kan lezen heeft de T versie een groter intern geheugen en heeft die topografische kaarten meegeleverd. Die 4GB geheugen extra stelt niet zoveel voor omdat je dat er natuurlijk ook zo in kan prikken met een micro sd kaartje. Waar ik wel over twijfel is of die topografische kaart zijn 40 euro prijs verschil waard is. Hier op het forum wordt het soms een waardeloze kaart genoemd. Ik ben nu de meest recente mapsouce kaart van topo benelux gewend. Dat werkt prima, alle bospaadjes staan erop. Dat moet zeker niet minder worden want dan zet ik alsnog weer die mapsource kaart erop. Bij voorbaat dank voor de reacties. Groeten John 550 en 550t zijn zogoed als het zelfde als de 450 en 450t er zit alleen een fototoestel exstra in gebouwd Volgens mij kan je beter een losse foto toestel gebruiken betere foto. Enz.. Voor Het prijs verschil kan je dan kiezen voor 450 t met topo kaart Ja het is waar de kaart is wat minder dan de openfietsmap maar ik vind de topokaart die meegeleverd goed en je kan er heel goed mee cachen ( duidelijk genoeg en beter dan niks) je kan de kaart altijd aan of uit zetten dus heb je onderweg keuzens soms is de fiets beter en soms de topo Dus mijn voorkeur gaat uit naar 450T en om heel eerlijk te zijn hij heeft zijn sporen reeds verdiend bij mij
Bever.vw Geplaatst 16 februari 2012 Geplaatst 16 februari 2012 De 550T bevalt ons prima. Voor de Benlux hebben we er Topo opgezet. Met de kaart op de T zijn we wezen cachen in Duitsland, Tjechie en Scandinavie. Een dubbel karrespoortje staat er nog op. Een enkel bospaadje niet meer. Dit was voor ons op slechts een enkele keer na geen probleem enne het blijft een zoekspelletje
GT Landkaartje Geplaatst 17 februari 2012 Auteur Geplaatst 17 februari 2012 Nou de kogel is door de kerk. Ik heb de 550 zonder T dus zonder kaarten besteld. Als we een multi lopen dan combineren we dat met oppikkers en puzzels (als die er zijn :-)) We lopen dan op de kaart en niet op de pijl. De pijl wordt dan pas de laatste 50 meter gebruikt. Topo benelux heb ik, die ga ik opnieuw gebruiken, de andere gps met die kaart is toch de reserve gps geworden, dus niet echt gebruikt. Ik weet niet of dat helemaal klopt met de gebruikers licentie, maar ik heb er geen moeite mee. Bedankt voor de reacties. John
hooningkorf Geplaatst 17 februari 2012 Geplaatst 17 februari 2012 (bewerkt) Nou de kogel is door de kerk. Ik heb de 550 zonder T dus zonder kaarten besteld. Als we een multi lopen dan combineren we dat met oppikkers en puzzels (als die er zijn :-)) We lopen dan op de kaart en niet op de pijl. De pijl wordt dan pas de laatste 50 meter gebruikt. Topo benelux heb ik, die ga ik opnieuw gebruiken, de andere gps met die kaart is toch de reserve gps geworden, dus niet echt gebruikt. Ik weet niet of dat helemaal klopt met de gebruikers licentie, maar ik heb er geen moeite mee. Bedankt voor de reacties. John graag gedaan en suc7 met de nieuwe GPS 17 februari 2012 bewerkt door hooningkorf
Aanbevolen berichten