toedeledokie Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Bij de cache GC2JHCQ (Doornroosje en de drie kwade prinsessen) staat als hint 'KHM'. Ik kan echter nergens ontdekken wat dat zou kunnen betekenen. Handig dan, zo een hint. Heeft er iemand een idee wat het betekent?
@rend Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Ach ga er nog eens goed voor zitten, misschien krijg je nog wel een idee.
StevenM Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Mocht je hem nog niet gevonden hebben: Klik hier voor de profiel pagina van de CO
toedeledokie Geplaatst 28 januari 2012 Auteur Geplaatst 28 januari 2012 CO benaderen kan natuurlijk altijd, maar neem ik nooit als eerste optie. De puzzel heb ik al diverse richtingen op geprobeerd, en ik mis natuurlijk een heel simpele clou. Dus dan maar eens naar de hint kijken, en die is dus zelf ook niet te snappen. En wat is nou het nut van een hint als vervolgens niemand weet wat die dan weer betekent?
Udoos Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Jammer toch dat op deze vraag weer alleen standaard 'vraag de co' antwoord wordt gegeven.. Ik ken de cache niet, dus kan u helaas niet helpen. Misschien degene die de cache als laatst gevonden heeft mailen?
@rend Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Volgens mij ben jij de enige hier die de hint niet begrijpt, daarom rustig gaan zitten en nog eens diep nadenken.
barnold Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 En wat is nou het nut van een hint als vervolgens niemand weet wat die dan weer betekent? beste toedeledokie. er zijn genoeg mensen die er wel zijn achter gekomen. zo moeilijk is de hint nu ook weer niet. ik zou zelfs willen zeggen dat het een glasheldere hint is. overigens is het niet de bedoeling dat we hier op het forum de oplossingen van caches gaan bespreken. alleen zaken die voor meer dan een cache van belang zijn, en algemeen van aard, kunnen zo aan de orde komen. puzzel nog maar even door. succes ermee.
Udoos Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Dus als je een hint vraagt over een hint zijn we hier niet om een oplossing van een cache te geven? Dat is toch ook de vraag niet? Toedeledokie vraagt wat een bepaalde hint zou kunnen betekenen, dat is A. geen oplossing van de puzzel, B een hint is volgens mij bedoeld om een puzzel of zoekplaats makkelijker te maken en dus niet meer vragen op moet wekken en C. als je het antwoord op de vraag niet wilt geven waarom dan wel reageren op de vraag? Sorry Toedeledokie, zal me hier verder niet mee bemoeien. Als ik het 'glasheldere' antwoord weet dan zal ik het zeker laten weten!
topzoekertje Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Na een beetje zoeken is de hint inderdaad helder.
toedeledokie Geplaatst 28 januari 2012 Auteur Geplaatst 28 januari 2012 (bewerkt) Helaas, Als het stellen van een vraag op een forum als dit ertoe leidt dat er alleen maar een discussie ontstaat over het feit dat zo een vraag al of niet gesteld zou moeten worden, of dat je gewoon nogmaals moet kijken naar een puzzel die je al tientallen keren in je handen hebt gehad, en er dus geen antwoord op de vraag zelf tevoorschijn komt, dan schiet een forum mijns insziens zijn doel totaal voorbij. In het algemeen; je kan kort en lang en vaker naar een puzzel kijken, soms heb je een zetje in een andere richting nodig om de oplossing wel te zien. Ik zie het even niet bij deze, en ik weet zeker dat iedereen dat bij verschillende andere puzzels zal hebben die ik dan weer wel direct zie. Sorry dat ik de vraag überhaupt gepost heb, ik boor mijn 'normale' bronnen wel weer aan. Die puzzel komt echt wel opgelost hoor. PS: ik krijg nu net binnen; het staat voor 'KHM'. Nooit van gehoord, maar als ik hier nu op google dan wordt het allemaal plots wel duidelijk. 30 januari 2012 bewerkt door 't Hopbelletje spoiler weggehaald
topzoekertje Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 Bij deze puzzel heeft de CO ervoor gekozen om een hint te geven die redelijk cryptisch is. Als je de hint begrijpt, dan is de puzzel al half opgelost. Het is in zo'n situatie niet gepast om op het forum duidelijk te maken wat de hint betekent. Anders is het als de hint voor iedere ervaren cacher duidelijk is, maar voor een beginner die sommige termen nog niet kent niet. Stel dat de hint is: RD, dan vind ik dat op het forum best vermeld mag worden dat dat staat voor Nederlandse coördinaten.
nekrav Geplaatst 28 januari 2012 Geplaatst 28 januari 2012 CO benaderen kan natuurlijk altijd, maar neem ik nooit als eerste optie. Vreemde instelling naar mijn mening, want wie anders dan de CO weet juist het antwoord? Dat is juist altijd mijn eerste optie, werkt vaak het best en het snelst uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
Aanbevolen berichten