Spring naar bijdragen

Nieuwe Site: Www.autotb.nl


Peetee

Aanbevolen berichten

Ik heb het al even in een ander draadje aangekondigd: de start van de site http://www.autotb.nl. Een site die gemaakt is om de auto tb's zichtbaarder en daardoor vindbaarder te maken.

 

Ik rijd al een paar jaar rond met een eigen AutoTB, de GeoBerlingo TB, maar ik heb net als de meeste cachers de ervaring dat hij weinig wordt gespot. Daarom had ik me bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om de lokatie van je auto tb / car tb voor een bepaalde tijd ergens centraal bekend te kunnen maken, bv. door die te delen op een site of via Twitter.

Omdat zo'n site er nog niet was ben ik in de kerstvakantie maar eens wat aan het knutselen geslagen en een website voor smartphones met ingebouwde gps in elkaar geflansd, waarop je de positie van je auto tb door kunt geven: http://www.autotb.nl.

 

* Hoe werkt de site?

Het is dus vooral een website voor smartphones geworden die gebruik maakt van de nieuwste mogelijkheden die HTML5 biedt. Je hebt daarom ook een browser op je telefoon nodig die HTML5 ondersteunt. De browser die ik hiervoor op mijn Nokia Xpressmusic 5800 gebruik is Opera Mobile.

De smartphone site werkt op je pc ook in Mozilla Firefox, maar niet goed in Internet Explorer 9 zo heb ik gemerkt. Maar dus wel in Firefox, al levert dat op de pc niet de juiste coördinaten op. Daarvoor heb je namelijk de gps op je smartphone nodig. Het is namelijk zo dat als je de website op je smartphone inschakelt, dan wordt ook automatisch de gps op de smartphone ingeschakeld. En daarmee wordt de positie natuurlijk veel nauwkeuriger.

 

De website werkt als volgt:

 

1e manier:

1. Je start de site op je smartphone op. De positie wordt dan meteen in eerste instantie bepaald. (gebeurt dat niet, dan is jouw browser waarschijnlijk niet geschikt; zoek dan een andere browser bv. Opera mobile)