Jeroenvdberg Geplaatst 28 december 2011 Geplaatst 28 december 2011 Hallo mede-Geocachers, Ik heb meerdere keren geprobeerd mijn gevonden Geocaches in GSAK te laden, maar ik loop telkens tegen een "API error" aan. Gedetailleerde info: ChilkatLog: PostXml: DllDate: Apr 6 2011 UnlockPrefix: GSAKNEHttp Username: W7JEROEN:Jeroen Architecture: Little Endian; 32-bit Language: ActiveX url: *nbg*GetYourUserProfile charset: utf-8 xmlSizeInChars: 5 httpConnect: hostname: *nbg*getyouruserprofile port: 80 ssl: 0 IE_Proxy: IE_ProxyEnabled: 0 ConnectTimeoutMs: 45000 Multi-threaded hostname to IP address resolution Resolving domain name (IPV4/IPV6)... connectTimeoutSec: 45 idleTimeoutMs: 45000 Failed to connect. PostXml request failed. Ik gebruik GSAK 8.0.0 van november 2011 op Windows 7 Ultimate (English). Binnen GSAK ben ik al ingelogd op Geocaching.com. Als test heb ik Windows Firewall al uitgezet, maar het probleem blijft. Wie kan mij helpen?
Team Gelaen Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Heb je Clyde (de maker van GSAK) al een mail gestuurd met deze foutmelding? Staat er niks op het forum van GSAK? O ja, zelf zegt deze melding me zo niks? Jan
GeSi Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Het beste is inderdaad om je vraag op het GSAK forum te stellen (www.gsak.net), daar zullen ze je ongetwijfeld verder kunnen helpen. Wat me wel opvalt is de melding 'failed to connect" onderin de log.
Team Geo-cachet Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Of het precies dezelfde foutmelding was durf ik niet te zeggen, maar iets dergelijks had ik een tijdje geleden ook. Toen was het probleem na een paar uur "vanzelf" opgelost.
thex Geplaatst 30 december 2011 Geplaatst 30 december 2011 (bewerkt) Multi-threaded hostname to IP address resolution Resolving domain name (IPV4/IPV6)... Deze verwijst naar aanroepen van de DNS server om de naam van de site om te zetten in een ip adres. Ik lees eruit dat de DNS van jouw provider de server naam van de .com interface niet kent. Kun je twee dingen doen: je provider hierover benaderen. Tweede mogelijkheid om het ip adres in je hosts bestand op te nemen. Wat mij niet duidelijk is, welke naam aan de DNS gestuurd wordt. Dit zou live.geocaching.com moeten zijn. Probeer eens in je browser http://live.geocaching.com in te typen 30 december 2011 bewerkt door thex
Jeroenvdberg Geplaatst 1 januari 2012 Auteur Geplaatst 1 januari 2012 Multi-threaded hostname to IP address resolution Resolving domain name (IPV4/IPV6)... Deze verwijst naar aanroepen van de DNS server om de naam van de site om te zetten in een ip adres. Ik lees eruit dat de DNS van jouw provider de server naam van de .com interface niet kent. Kun je twee dingen doen: je provider hierover benaderen. Tweede mogelijkheid om het ip adres in je hosts bestand op te nemen. Wat mij niet duidelijk is, welke naam aan de DNS gestuurd wordt. Dit zou live.geocaching.com moeten zijn. Probeer eens in je browser http://live.geocaching.com in te typen Bedankt voor je reactie. Ik kan live.geocaching.com gewoon bereiken via een browser. Het bereiken van het URL lijkt het probleem niet te zijn, want ik krijg gewoon een inlogscherm voor Geocaching.com en inloggen lukt. Ook keurig een mailtje gekregen dat de authenticatie gelukt is. Wachten helpt ook niet, ik heb het zojuist weer geprobeerd na enkele dagen. Iemand nog een suggestie? Anders ga ik een item bij GSAK posten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden