Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Er is een mogelijkheid, zij het omslachtig, om multi's op een 60csx middels POIs te laden ja.

Ooit eens geprobeerd, maar niet te doen met al die schermpjes die je door moet wandelen om via verschillende POIs een listing door te lezen.

Maar de 60csx is wel heel goed te gebruiken om met POIs traditionals in te laden.

Enkele duizenden stuks met hint, terrein waarde, difficulty, naam, GC code is geen probleem.

Edit: overigens staat dat "paperless" niet voor niks tussen aanhalingstekens. Ook op de 62s heb ik altijd nog wel een papiertje nodig om aantekeningen op te maken.

bewerkt door Bloodwoosj
Geplaatst

Er is een mogelijkheid, zij het omslachtig, om multi's op een 60csx middels POIs te laden ja.

Ooit eens geprobeerd, maar niet te doen met al die schermpjes die je door moet wandelen om via verschillende POIs een listing door te lezen.

Maar de 60csx is wel heel goed te gebruiken om met POIs traditionals in te laden.

Enkele duizenden stuks met hint, terrein waarde, difficulty, naam, GC code is geen probleem.

Edit: overigens staat dat "paperless" niet voor niks tussen aanhalingstekens. Ook op de 62s heb ik altijd nog wel een papiertje nodig om aantekeningen op te maken.

Dat heb ik inderdaad een tijdje terug bij een zekere Barny gezien. Die gebruikt dat dan ook alleen voor Tradies en (zelf) opgeloste mysteries. Je kunt dan ook veel meer dan 1000 waypoints inlezen en de hint wordt volledig meegegeven alsmede de laatste drie logjes.

Ik weet niet precies hoe het moet, maar waarschijnlijk via GSAK en niet Mapsource? Het is ook alleen maar handig als je gaat powercachen op een dag. Aangezien ik dat maar weinig doe is het gedoe op de 60Csx inderdaad omslachtig.

Paperless op met name vakantie doe met een PDA. Je mist dan wel de foto's....

Geplaatst (bewerkt)

Ja, ee ngsak macro die de poi opbouwt uit de logjes en andere info

@edit @bloodwosj: waarom duurt op de map62s het ophalen van de in fo uit een poi zo mega lang ?

Bij grote pois en veel info kan het bij mij wel een minuut duren.

bewerkt door thex
Geplaatst

@thex: geen idee, nooit last van gehad.

Bij mij in de 62s zitten standaard 3 à 4000 caches van allerlei types en staat de info binnen een tel (of twee kan ook) in het scherm.

Misschien dat het een heel klein beetje uitmaakt of je gegevens in het geheugen of op de geheugenkaart staan, maar ook daar is bij mij nauwelijks verschil merkbaar.

Een minuut is wel heeeel erg lang wachten ja, lijkt me niet normaal.

Ik neem aan dat je firmware up to date is, dus dat het daar niet aan kan liggen?

Geplaatst

Hi Klinki,

Misschien zijn dit twee mogelijke oplossingen:

- de eerste:

Lees je waypoints in Mapsource in.

Teken zelf een track tussen de verschillende waypoints. Sla deze track op en lees hem in in je GPS.

Op de cache startlocatie selecteer je de desbetreffende track en kies de optie Trackback.

Vervolgens wordt je langs de gehele track en alle waypoints geloodst.

- de tweede

Lees je waypoints in Mapsource in.

Selecteer nu alle waypoints (let op de juiste volgorde) en maak automatisch een route. Let wel op dat je de automatische routebereking via wegen, in de opties uit hebt staan. Anders wordt je GPS een soort TomTom.

Sla de route op en lees hem in in je GPS.

Op de cache startlocatie selecteer je de desbetreffende route. Vervolgens leidt de GPS je langs alle waypoints.

Bij beide mogelijkheden blijft de waypointinfo, als je alles goed gedaan hebt, ook beschikbaar.

Overigens blijft paperless caching lastig met een Garmin GPS. Voor echt paperless caching gebruik ik als hulpmiddel de Iphone, waarvoor diverse heel zinvolle apps beschikbaar zijn (helaas niet gratis).

Succes, Geronimootje

Geplaatst

Met de 62s (en ook bij diverse andere modellen trouwens) hoef je bij een multi met gegeven waypoints niets met de hand te doen, mits de cache-owner ook alle waypoints heeft opgenomen in de additional waypoints lijst (tegenwoordig verplicht bij nieuwe caches, maar met name bij sommige oudere caches nog niet altijd zo voorhanden)

Als je bij gc.com premium member bent en je laadt een gpx bestand rechtstreeks in de gps vanaf de cachepagina, dan staan alle gegeven punten uit de additional waypoints lijst er gewoon als waypoint in.

Ze krijgen een code die rechtstreeks aan de cache gerelateerd is en zijn gewoon via de optie "find" en dan "waypoint" te benaderen zonder dat je nog iets met de hand hoeft in te typen.

Laadt je een gpx bestand via een of andere GSAK macro in, dan kun je er ook voor kiezen de punten uit de additional waypoints info als POI op te slaan en ze via de zoekfunctie op "find" en dan "extra punten" selecteren, waarbij je dan als extraatje nog eens onderscheid kunt maken tussen via-punten, question to answer punten en stage of a multicache punten.

Greetz Bloodwoosj.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hallo ik begrijp wat je bedoelt ik heb bijna 1000 caches gevonden met een android telefoon en tab dit gaat top echt met multi's en mysteries ideaal.

Maar hier zitten ook na delen aan zoals minder GPS ontvangst en in het buitenland duur omdat je data over het mobiele netwerk gebruik en zo'n telefoon en tab zijn niet waterdicht

dus wij hebben een Garmin Montana aan geschaft en wij kunnen er niet aan wennen om dat je niet paperloos mee kan werken op multi's

wij zijn misschien verziekt maar met c:geo heb ik echt geen papier nodig

groetjes Benno en Wendy (team benotje)

Geplaatst

Ik heb een Oregon 450, en ondanks dat paperless cachen gewoon kan, doe ik dat eigenlijk alleen bij traditionals.

Slechts hoogst zelden bij multi's, vooral in het buitenland als ik vooraf niet precies weet waar ik uitkom...

Geef mij maar lekker een cache beschrijving op papier.....

Op mijn Android telefoon gebruik ik daarnaast naar volle tevredenheid GDAK, leest en zoekt toch wat sneller dan op de Oregon.

O ja, en ik type ook de additional WP's gewoon in

Jan

PS: OP mijn Magellan Meredian Gold cachete ik ook al paperless voor wat betreft de traditionals, op dezelfde manier die bloodwoosj al beschrijft

Geplaatst

Ze krijgen een code die rechtstreeks aan de cache gerelateerd is en zijn gewoon via de optie "find" en dan "waypoint" te benaderen zonder dat je nog iets met de hand hoeft in te typen.

Greetz Bloodwoosj.

Dat is de manier waarop ik ook een multi loop. Werkt perfect op mijn 60csx!

Geplaatst

Hoi Klinki

Misschien een waardeloze tip , maar uuuuh ik vul de coordinaten in op map source op de PC en laat dit

dan verzenden naar mijn aangesloten Garmin werkt prima, kan ik de waypunten zelf benoemen zodat ik ze in

het veld makkelijker terug kan vinden omdat je anders gek wordt van de blauwe vlaggetjes.

Groetjes Peter en voor iedereen fijne wisseling en een goed nieuwjaar !!!!!!!!!!!!!!!!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...