gr2 Geplaatst 19 maart 2004 Geplaatst 19 maart 2004 Dus ook het Gelders Landschap is nu flink met de neus op het geocaching gedrukt, met toekomstig intern beraad tot gevolg, als ik het goed begrijp. Laten we duimen dat dit leidt tot een soepeler houding t.o.v. het geocachen, in plaats van een verdere verstrakking. Te hopen valt ook dat de decision makers bij deze organisatie niet de Nederlandse kaart van geocaching.nl opslaan. De aanblik van de diverse cachedorado's op de map zou deze natuurbeheerder flink aan het schrikken kunnen maken.
Twinlife Geplaatst 19 maart 2004 Geplaatst 19 maart 2004 De aanblik van de diverse cachedorado's op de map zou deze natuurbeheerder flink aan het schrikken kunnen maken. Je moet de mensen van het gelders landschap natuurlijk ook niet wijzer maken dan dat ze al zijn. gr twinlife
Blind Ollie Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Zoals afgesproken zou ik hier een postje achterlaten na het bezoek aan 'Het Gelders Landschap'. Net zoals bij de andere natuurorganisaties is regel 1 bij 'Het Gelders Landschap' toestemming vragen en vooraf communiceren dat je graag een cache zou willen plaatsen op het grondgebied van 'GL'. In het gesprek heb ik kort aangegeven wat geocaching is en hoe het spel werkt. Wat ik zelf heb gemerkt bij het toestemming vragen bij terreineigenaren is dat ze er zelf ook op vooruit willen gaan. Zo werkt het best aardig als je het begrip CITO uitlegd. Dat bezoekers van de cache op de terugweg een tas met afval vullen en zo het bos schoon houden. Dit vinden ze interessant. Het geeft blijk dat de gemiddelde geocacher meer betrokken is bij de natuur dan (met alle respect) bijvoorbeeld een gemiddelde mountainbiker. De eigenaren ervaren het als minder erg wanneer een bewuster persoon wat in de grond prikt en het bos op zijn/haar beurt schoonhoudt .
Camelion Geplaatst 20 januari 2005 Geplaatst 20 januari 2005 Beste medegeocachers, Vanuit de Stichting 'Natuur en Geocaching' (onderdeel van het .NL Team) zijn er contacten gelegd met 'Het Gelders Landschap'. Een dezer dagen zal een vertegenwoordiger van 'Natuur en Geocaching' overleg hebben met 'Het Gelders Landschap'. Doel van dit gesprek is in principe gelijkwaardig aan de contacten zoals die er liggen met SBB. Indien het gesprek heeft plaatsgevonden zal hierover nadere informatie verstrekt worden. Zenz, Mumzle, 'Team Kleijn' natuur@geocaching.nl <{POST_SNAPBACK}> Het is al tijden angstig stil. Enig nieuws op dit front?
gr2 Geplaatst 12 oktober 2007 Geplaatst 12 oktober 2007 De vraag is waarom natuurbeheerders op de Veluwe zich druk maken over geocachers als daar het volgende aan de orde van de dag is: http://www.dumpert.nl/mediabase/29033/5795...eluwe_stuk.html
Team Professor X Geplaatst 12 oktober 2007 Geplaatst 12 oktober 2007 En niet te vergeten al die lieve zwijntjes die meer omwroeten dan heel cachend Nederland bij elkaar. Maar ja, dat is natuur !!!!
Remunj Geplaatst 12 oktober 2007 Geplaatst 12 oktober 2007 De vraag is waarom natuurbeheerders op de Veluwe zich druk maken over geocachers als daar het volgende aan de orde van de dag is: http://www.dumpert.nl/mediabase/29033/5795...eluwe_stuk.html De overheid zal wel weer een streepje voor hebben op ons hobbyisten. Maar dat die dingen zoveel kapot maakte is ook nieuw voor mij. Remunj
Aanbevolen berichten