By-Tor and the Snow Dog Geplaatst 8 maart 2004 Auteur Geplaatst 8 maart 2004 Ik vraag me dus ook af of het in Engeland nodig is om toestemming te vragen voor het plaatsen van caches? Een paar maanden geleden, toen het hier op dit forum een heet hangijzer was, heb ik op het .UK forum eens de vraag gesteld of en hoe dat in Engeland geregeld was. Ter lering wil je immers wel eens weten hoe het elders geregeld is. Het antwoord dat ik daarop kreeg was, dat ze het daar liever niet over wilden hebben en of ik dat onderwerp maar wilde laten rusten.Dus....als je alleen daarom daar heen gaat, zou ik maar gewoon hier blijven. Dus....als je alleen daarom daar heen gaat, zou ik maar gewoon hier blijven. Tuurlijk blijf ik hier. In Engeland is het ook niet alles. Maar ik word er wel k#$tsmisselijk van dat zo langzamerhand in Nederland alles tot in de allerkleinste details voor je geregeld is en anders wel geregeld wordt. Misschien ligt het wel allemaal aan mezelf of kijk ik teveel Nieuws, Nova en Netwerk enzo. Maar ik begon het geocachen zo leuk. Maar ik ben nu al twee weken intensief bezig geweest om toestemming te krijgen om ergens een munitiekistje te grote van een sigarendoos de grond in te krijgen. Nog even en ik leg hem in mijn eigen voortuin. Stop ik er direct een uitnodiging in voor de koffie. ........................Hé, zojuist een briljant idee gekregen. Even met mijn vrouw overleggen.
GeoGerard Geplaatst 8 maart 2004 Geplaatst 8 maart 2004 Ik lees dit draadje vanaf de zijlijn mee en bedenk me nu dat cachen er niet makkelijker op geworden is. Steeds meer boze mensen, die na meerdere pogingen om toestemming te krijgen van het kastje naar de muur gestuurd worden en uiteindelijk dus geen toestemming krijgen. Nee, dit is geen aanval op GC.nl , doch een spijtige conclusie. Maar goed actie is reactie, dus er zullen binnenkort wel wat dingen gaan gebeuren. Ik heb ondertussen contact gelegd met een alternatieve geocaching site en de beheerder is welwillend om een meertalige Europese geocaching sectie te maken, waar we caches kunnen plaatsen en loggen. Ik houd jullie op de hoogte. Zelf ben ik met een aantal Amerikanen en Duitsers bezig om ook een alternatieve site op te zetten. We maken er wat moois van.
GeoGerard Geplaatst 8 maart 2004 Geplaatst 8 maart 2004 Ik vraag me dus ook af of het in Engeland nodig is om toestemming te vragen voor het plaatsen van caches? Een paar maanden geleden, toen het hier op dit forum een heet hangijzer was, heb ik op het .UK forum eens de vraag gesteld of en hoe dat in Engeland geregeld was. Ter lering wil je immers wel eens weten hoe het elders geregeld is. Het antwoord dat ik daarop kreeg was, dat ze het daar liever niet over wilden hebben en of ik dat onderwerp maar wilde laten rusten.Dus....als je alleen daarom daar heen gaat, zou ik maar gewoon hier blijven. Moet ik nu hieruit concluderen dat er met twee maten gemeten wordt en men in Engeland (wat betreft approven, als dat daar gebeurt tenminste) niet zo moeilijk doet ?
Heirbaut Hunters Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Wat ik jammer vind is dat we nu caches moeten gaan leggen op plekken waar het mag; anders gezegd: ik kan geen caches leggen op plekken waar ik dat wil. Was het zo dat je een mooi plekje zag om een cache neer te leggen, kan dat niet (altijd) meer ivm toestemming. Nu ga je dus op zoek naar een plekje waar je wel iets mag neerleggen. Maar dat zijn vaak niet de meest bijzondere plekjes. Dus, stel ik moet zonodig een cache plaatsen, dan kan ik deze plaatsen in mijn voortuin. Maar wie zit in hemelsnaam daar op te wachten... Je krijgt dan van die caches op plekken waarvan je meteen zegt: "och ja, hij/zij moest ook zonodig....". Kistje met amper inhoud op een plek waar je eigenlijk niet wezen wilde. Ik ga er maar vanuit dat ik in een moeilijk gebied woon. Jammer dan. Maar de lol is er nog geen jaar na aanvang al stevig af. Ik heb nog drie a vier caches in mijn hoofd om te plaatsen die zonder toestemming kunnen (dwz ik zou niet weten van wie dat land is....) maar dat is het dan ook. Maar nog een beetje tegenslag en regelgevinggezeur en ik stop er mee; ga ik voetballen; daar zijn minder regels. Remco, dit is niet persoonlijk; ik begrijp jouw positie heel goed. Ik ben het dan (alleen voor deze keer ) eens met By-Tor and the Snowdog, we leven in een land met naarlingen; moet je eens proberen om als startend gezin in je eigen dorp een woning te krijgen. Bouwen mag niet en huren kan niet. En zo zijn er nog wel meer van die achterlijke patriarchale regels. Ik stop; ik zie dat ik al mijn frustraties begin op te hoesten....
dutch-locutus Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Wat ik jammer vind is dat we nu caches moeten gaan leggen op plekken waar het mag; anders gezegd: ik kan geen caches leggen op plekken waar ik dat wil. Was het zo dat je een mooi plekje zag om een cache neer te leggen, kan dat niet (altijd) meer ivm toestemming. Een Multi is daar toch de oplossing ? Er staat nergens dat je de route niet langs dat mooie plekje mag laten lopen, zolang het maar over bestaande wandelpaden gaat. Als je een multie cache op zo'n plek uitzet moet het toch bijna altijd lukken om via bestaande objecten als routepunt de cacher langs dat mooie plekje te sturen. Dat de cache zelf om een andere plek ligt maakt dan niet meer uit, het ging om de mooie wandeling met een cache als beloning. Toch zie ik met grote verbazing hoe makkelijk sommige meerder caches neerleggen. Zijn andere zoveel handiger dat ze overal in korte tijd toestemming krijgen? Ben soms erg benieuwd hoe en de toestemming tot stand is gekomen. Hoe het bij SBB gaat weten we nu. De reactie die topic starter kreeg bij het Gelders landschap was gelijk aan de reactie die ik een half jaar terug bij Utrechts landschap kreeg. NO NJET NOPES NEE . Ook ik kreeg een opmerking na dat er uberhoud geen toesteming voor het plaatsen van en cache op hun tereinen gegeven zou worden . Inmiddels zelf vol goede moed het weer aan het proberen. Bij een recreatieschap deze keer, dat doen we toch…recreëren. Heb 2 maanden terug een globaal idee neergelegd bij een recreatieschap, die ik weer via de gemeente aangewezen kreeg als beheerder. Via het recreatieschap kreeg ik het nummer van een "beheergroep". De man die ik toen aan de lijn kreeg was de man uit het veld, en stond na een uitleg over de bedoeling er niet onwelwillend tegenover, maar... En dan begint het een lang verhaal te worden, hij heeft weer een meerdere die het goed moest vinden. Hij vroeg me of ik de internetpagina kon geven. Ik heb hem toen een mail gestuurd met een leuk verhaal over geocachen, gezinnen die zo op pad zijn in de natuur en over de contacten die er met SBB zijn die ook zelf gps routes hebben. Ook een link naar het alterra rapport over nieuwe buitensporten zoals geocaching meegezonden. Een paar weken afgewacht, ik wil niet opdringerig overkomen, nog eens gebeld. Reactie: “ja het verhaal ontvangen, zag er leuk uit. Het ligt bij me meerder die erover moet beslissen.” Weer 2 a 3 weken later nog eens een nette mail gestuurd, geen reactie. Ik ga hem vandaag weer bellen, maar het goede gevoel dat ik na het eerste contact had is weg. De aanhouder wint dus ik zal vol goede moed weer vriendelijk bellen met de man. Als het niet lukt jammer, maar dan is het voor mij over met plaatsen. En zal me dan met tegenzin scharen achter de nieuwe initiatieven voor andere sites met de “wat niet weet wat niet deert” gedachte. Want als organisaties zoals de diverse landschapen het echt niet willen en zelf een gps in de hand nemen voor een schoonveeg aktie… . Laten we maar hopen dat dat niet gebeurd Locutus
gr2 Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Want als organisaties zoals de diverse landschapen het echt niet willen en zelf een gps in de hand nemen voor een schoonveeg aktie… Dan ga ik daar ook werken. Lekker cachen in werktijd. Met een vlotte babbel kom ik vast wel binnen bij een of ander Landschap.
dutch-locutus Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Dan ga ik daar ook werken. Lekker cachen in werktijd. Met een vlotte babbel kom ik vast wel binnen bij een of ander Landschap. Mhhh... Kan Tommie de cache een keer echt bewaken. En zodra er dan een geocacher zich vertoond... GR RRR.... .. AAAARGHHH!! Ja ik zie het voor me, en dan van het moment dat Tommie de nietsvermoedende geocacher verscheurd... , kan je die foto plaatsen bij het verzoek tot archiveren van de cache...uit nam van het betreffende landschap natuurlijk! Moeten we alleen nog een passende nickname voor je hebben. Er is vast wel iemand met een ziek idee... Locutus
Heirbaut Hunters Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Ik hoor net uit het geruchtencircuit dat per 15 maart geocachen niet langer is toegestaan in SBB gebieden en dat bestaande caches ontmanteld zullen worden. Dit ivm de nieuwe (??!) flora en faunawet. Boetes worden uitgedeeld indien nodig. A.) Ik hoop dat het niet waar is B.) Ik hoop dat het echt niet waar is C.) Ik hoop dat het een flauw grapje is By-Tor, tell me more....
Peetee Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Dit gaat voor een aantal SBB-gebieden tijdelijk zeker op, maar dat is elk jaar zo. In veel SBB-gebieden zijn bepaalde terreinen i.v.m. het broedseizoen namelijk afgesloten van 15 maart - 15 juni (of daaromtrent). Cachen is daar gedurende die periode dan ook verboden. Voor de overige (opengestelde) terreinen van SBB lijkt het me onzin.
By-Tor and the Snow Dog Geplaatst 9 maart 2004 Auteur Geplaatst 9 maart 2004 Ik hoor net uit het geruchtencircuit dat per 15 maart geocachen niet langer is toegestaan in SBB gebieden en dat bestaande caches ontmanteld zullen worden. Dit ivm de nieuwe (??!) flora en faunawet. Boetes worden uitgedeeld indien nodig.A.) Ik hoop dat het niet waar is B.) Ik hoop dat het echt niet waar is C.) Ik hoop dat het een flauw grapje is By-Tor, tell me more.... Tja, Na vorige week keihard nee te hebben gekregen bij Het Landschap nu ook een keihard nee van de boswachter. Vanochtend om half negen gebeld. (bij ons kan dat gewoon in de baas z'n tijd en op de baas z'n telefoon. Het is tenslotte belangrijk dat we allen voldoende ontspanning genieten; niet waar?) Toevallig hadden de heren boswachters van de regio Noord Veluwe een districtsoverleg en de boswachter die ik belde was er blij mee dat ik belde, want dat herinnerde hem eraan het geval geocachen nog eens aan te voeren. Nou goed; Hij heeft mijn relaas van ca. een kwartier aangehoord en ik mocht hem vanmiddag voor nog eens ca. een kwartier weer spreken. Hij vertelde mij inderdaad dat droppings, geocachen, houtzagen, hond los laten lopen, enzovoort vanaf 15 maart niet meer mocht. Hij heeft niet verteld voor welke termijn. Wel vertelde hij dat er stevige boetes worden uitgedeeld aan diegene die de flora en fauna wet overtreden. Afgelopen week vertelde hij ook, is er al iemand beboet voor het los laten lopen van honden op plekken waar dit niet is toegestaan. 450 Euries per hond. Nu wilde ik net een hond om mee te gaan cachen, omdat mijn vrouw niet mee wil. Dit is dus ook geen goed plan. Ik denk dat deze hobby die ik net begonnen ben niet lang meer duurt. Ik ga gewoon weer op de motor met 110 decibel en een snelheid van 130 km/h. over de Veluwe jakkeren, want daarvoor ben IK nog nooit bekeurd. En de tijd die ik overhoud ga ik in de kroeg zitten nadenken over nieuwe hobbies. Allen gegroet.
gr2 Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 . 450 Euries per hond. Weet je zeker dat je SBB aan de lijn had en niet de komediantenstal van Joop van den Ende?
gr2 Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 Nu wilde ik net een hond om mee te gaan cachen, omdat mijn vrouw niet mee wil. Een prima alternatief!
Heirbaut Hunters Geplaatst 9 maart 2004 Geplaatst 9 maart 2004 . 450 Euries per hond. Weet je zeker dat je SBB aan de lijn had en niet de komediantenstal van Joop van den Ende? Neuh, ik ken de beste man toevallig ook redelijk goed. Laat 'm de zaak dan misschien een beetje aandikken, maar forse boetes zijn hier wel bekend. Ik ken de getallen 90 EUR / Hond. Is ook niet voor de poes... Maar die man zegt zeker niet zomaar wat. Ben bang dat het echt wel waar is. Maar wellicht vinden de "natuurvrienden" op de Noord-Veluwe dit alleen. SBB is gelukkig groter dan alleen hiero; dus wellicht dat het daaro nog wel mag. Zeker is wel dat de Veluwe steeds verder wordt dichtgetimmerd.
Aanbevolen berichten