Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Zelf laat ik vaak van die kleine dingen waar je niet over mag spreken achter

???????

Semtex, AK47, condooms ???????????

Kleine dingen waar je niet over mag spreken ..............

Ooit, heel lang geleden waren dat "kabouterkaarten" .

Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Ben wel benieuwd!

Antarctica

Aaahhhhh de kabouterkaarten, ik heb geloof ik nog wel een bekraste CD liggen met die dingen .......... incl Trojan horse voor op je PC :lol1: :lol1:

Moet ik misschien maar in de stash van X proberen te stoppen :o

Zonnig spoor

Zuurtje

Geplaatst (bewerkt)

In 90% van de gevallen kom je gewoon smerige troep tegen, waar je vaak niet eens met je vingers aan wilt zitten! Omdat wij nog geen kleinkinderen hebben (helaas) stoppen we in iedere cache die er geschikt voor is de spaarplaatjes, poppetjes, EK en WK leeuwtjes etc. die we bij de supermarkt kado krijgen. Wij hebben gemerkt, dat veel kinderen het leuk vinden om die dingen te sparen. In nieuwe caches vinden we soms wel eens aantrekkelijk goodies. In die gevallen hebben we een aantal waardevollere spullen bij ons, die we kunnen ruilen als we dat zouden willen.

Maar voor de goodies hoef je niet te gaan cachen.... Maar dat hoeft ook niet voor ons. De tocht naar een mooi - voor ons nog onbekend - plekje in de doorgaans prachtige natuur van Nederland is meer waard dan welke goodie dan ook! We hebben door het cachen ons eigen mooie landje op een heel andere manier leren bekijken.

Uitgezonderd de (soms afgrijselijke) voortuincaches natuurlijk, waar je als compensatie voor het aangedane leed minstens een flatscreen TV in zou mogen aantreffen.... :dribble:

bewerkt door Snapernixvan
Geplaatst

Onze kleine geocachers (ruim 2 en 4 jaar oud) vinden het geweldig om leuke goodies te vinden. Het is voor die kleine geocachers dè beloning voor het zoeken en/of een wandeling. Ik heb altijd een geocacherugzak mee met daarin nieuwe goodies om te ruilen. Heb ik een keer de tas in de auto laten liggen, helaas, er word dan niet geruild of de auto moet dichtbij staan en dan haal ik het even op.

En zoals al is gezegd, kinderen vinden de vreemdste goodies geweldig, daar kan je je over blijven verbazen.

Gelukkig snappen ze nu ook dat sommige mooie TB's geen goodies zijn haha scheelt weer een teleurstelling.

Dus vanuit t oogpunt van kleine geocachers (en ook grote(re)) zeg ik "ja, graag goodies".

Extreem grote vinden ze uiteraard helemaal te gek

1297665168_6_VPtK.jpg

Geplaatst

Jemig JMR&T waar vind je zoiets? Deze is wel echt heel groot!

Maar goodies???? Jazeker. Doet mij denken aan een leuk verhaaltje van afgelopen zomer. Toen wij op vakantie waren vonden wij het nog enige ontbrekende kaartje voor het superduperdierenboek van de AH in een cache! Dus onze kleine beer helemaal blij! Dat is nog eens een kans van 1 op weet niet hoeveel.

Ruilen doen wij gelijkwaardig. Mocht er nou helemaal niets bijzonders inliggen dan droppen wij alleen maar.

Misschien wel een tip: als je er iets in doet van stof of papier, verpak het dan even in een gripzakje ofzo. Veel caches worden toch nat door de regen en dan is de goodie helemaal niets meer.

de 3 beren

Geplaatst

Wij hebben altijd goodies bij ons. Maar snoepgoed in de caches vind ik persoonlijk heel smerig. Dat gaat plakken als het nat wordt. Dat kwam ik tegen bij de molen in Erica. Heb de cachedoos daar even schoongemaakt en het snoepgoed vervangen voor goodies uit eigen rugzak. Het ergste wat we zijn tegen gekomen was een stukje worst. Wie bedenkt zoiets.

Verder gewoon doen wat je wil. Wil je geen goodies, nou prima dan laat je ze gewoon erin liggen. Wil je ze wel dan ga je eerlijk ruilen.

Veel plezier met cachen allemaal want daargaat het toch om. :yes:

Geplaatst

Klopt, was idd de bonus van zuurtje 's powertrail.

Alleen toen wij deze gelogd hebben was deze netjes verstopt hoor.

Maar zo'n grote vind je zelden dus zijn het toch de goodies die het um doen.

Geplaatst

Wij hebben altijd goodies bij ons. Maar snoepgoed in de caches vind ik persoonlijk heel smerig. Dat gaat plakken als het nat wordt. Dat kwam ik tegen bij de molen in Erica. Heb de cachedoos daar even schoongemaakt en het snoepgoed vervangen voor goodies uit eigen rugzak. Het ergste wat we zijn tegen gekomen was een stukje worst. Wie bedenkt zoiets.

Verder gewoon doen wat je wil. Wil je geen goodies, nou prima dan laat je ze gewoon erin liggen. Wil je ze wel dan ga je eerlijk ruilen.

Veel plezier met cachen allemaal want daargaat het toch om. :yes:

Ik dacht dat de richtlijnen het niet toestonden om eetbare zaken in caches te droppen. Het is smerig en lokt (on)gedierte naar de cache.

Geplaatst

goodies mogen van mij wel maar ik heb een hekel aan Happy meal goodies.

Maar erger nog is vies geworden goodies want kinderen zijn nog meer teleur gesteld als ze een goodie niet mogen pakken omdat het tevies is.

Wij stoppen onze goodies altijd in een zipbag of boterham zakje of beter nog laten we het in de verpakking zitten.

de tuutjes

Geplaatst

De caches die we beheren tonen wel een trend:

- Traditional: wordt leeggehaald en gevuld met rotzooi

- Multi volwassenen: blijft gevuld, kwaliteit van de trade loopt wel snel achteruit.

- Multi kinderen: blijft tot de nok gevuld. Meestal met redelijk tot goede trade.

Interessante observatie! Dus volwassen die door kinderen worden begeleid ruilen eerlijk na een afloop, maar zodra de kinderen weg zijn wordt het hommeles.

Ik dacht dat de richtlijnen het niet toestonden om eetbare zaken in caches te droppen. Het is smerig en lokt (on)gedierte naar de cache.

Klopt, maar uitsluitend om de laatstgenoemde reden. Over hygiëne maakt Groundspeak zich duidelijk minder zorgen dan veel bezoekers hier.

Geplaatst

De caches die we beheren tonen wel een trend:

- Traditional: wordt leeggehaald en gevuld met rotzooi

- Multi volwassenen: blijft gevuld, kwaliteit van de trade loopt wel snel achteruit.

- Multi kinderen: blijft tot de nok gevuld. Meestal met redelijk tot goede trade.

Interessante observatie! Dus volwassen die door kinderen worden begeleid ruilen eerlijk na een afloop, maar zodra de kinderen weg zijn wordt het hommeles.

Klopt, maar uitsluitend om de laatstgenoemde reden. Over hygiëne maakt Groundspeak zich duidelijk minder zorgen dan veel bezoekers hier.

Dus: een kindvriendelijke cache, met opdrachten die leuk zijn voor kinderen: veel goodies erin stoppen.

En een cache voor volwassenen (moeilijke opdrachten, lange route, enz.): geen goodies.

Dat is eigenlijk wel een beetje mijn idee over het gebruik van goodies.

Ik zie het nut van goodies in een echte volwassenencache niet zo erg.

Antarctica

Geplaatst (bewerkt)

Ik zie het nut van goodies in een echte volwassenencache niet zo erg.

Antarctica

Nee? Ook niet op jouw leeftijd :P ???

pearsons_nut_goodie_package.jpg

En dan bedoel ik natuurlijk wat anders dan "echte" etenswaren............ :bag:

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst

...knip...

Er was ooit een afbeelding op een cache-listing: trade even, trade up or don't trade at all. Weet iemand waar die te downloaden is? Kan dan mooi op de listing.

Ik zie de volgende afbeelding regelmatig bij caches van Blinky Bill.

Wellicht is het die die je bedoelt?

trade.jpg

Het is niet die die ik een keer had gezocht, maar ik ken Blinky Bill wel. Zal vragen of ik die mag gebruiken.

Bedankt!

Geplaatst

Ik heb een aantal caches waar ik regelmatig goodies in doe.

Bij elke cachecontrole zijn die goodies geruild door allerlei prularia, meestal afkomstig van de grote gele M. Met een gemiddelde waarde van € 0,02

Ik werd daar een beetje moe van en ben er mee gestopt.

Pech voor de kinderen en ouders die daarvan balen, oorzaak ligt bij de ouders die de kinderen niet laten ruilen op basis van waarde. Ik hoef daar niet voor te blijven opdraaien vind ik.

Ook goodies, vaak gadges voor volwassenen, werden meegenomen vaak zelfs zonder te ruilen.

Dus Ja Of Nee? is voor mij Nee (niet meer).

Als ik zelf op pad ga heb ik voor mijn kleinkinderen wel iets in mijn jaszak.

:beerchug:

Geplaatst

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik weet wat ik ga doen: mijn vorige week gepubliceerde cache (die volgens mij helemaal niet leuk is voor kinderen) laat ik volledig goodie-loos.

En ik ga eens rustig nadenken over een 100% kindvriendelijke cache (inclusief goodies).

Mocht iemand nog sterke tips hebben voor een echte kindercache, dan hoor ik het graag.

Antarctica

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...