Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zijn goodies nog wel zinvol en van deze tijd?

Vandaag is m’n nieuwe cache online gekomen: X.

Een stevige eindcache, met ruimte voor reizigers.

Maar geen goodies; eigenlijk helemaal niet aan gedacht.

Bovendien zie ik in de caches die ik zelf vind, alleen maar zooi.

Liever geen goodies dan zooi (vind ik)!

Maar …………. vanmiddag kom ik tijdens een eerste cachecontrole een cacher tegen met een kind.

En nu vraag ik me toch af: zou dit kind mijn lange route wel leuk vinden als er op het eindpunt niets te ruilen is?

Eigenlijk maak ik het liefst caches voor volwassenen: beetje puzzelen en een flinke wandeling.

Toch maar goodies op het eindpunt leggen?

Of doen we daar niet meer aan?

Antarctica

Geplaatst

Een eenduidig antwoord is er niet echt denk ik. Volgens de regels zouden . . . . . maar in het geval van waardeloos hoef je er niet op te rekenen dat er kinderen meelopen. In het geval van jouw nieuwe cache is niet veel info gegeven anders dan de attributen en het aantal sterren. Daar op afgaande is het kwa afstand en moeilijkheid een "gemakkelijk" te bewandelen cache voor de iets oudere kinderen. Die van mij zijn nu 10 en 12 en lopen de laatste jaren gemakkelijk dit soort afstanden en zelfs veel meer dan dat. Dat laatste is natuurlijk geen regel. Afgaande op mijn kinderen, die vinden het nog altijd erg leuk om in het kistje te kijken of er iets leuks in zit dat dan ook geruild kan worden tegen iets gelijkwaardig. Helaas is jouw constatering ook dat er tegenwoordig veel troep inzit. Maar antwoord op je vraag in dit geval zou wat mij betreft zijn, ja wat leuke goodies kan geen kwaad.

Geplaatst

Ik heb kinderen en die zijn nog jong. Die vinden het zeker heel leuk om iets te vinden en te ruilen. Dat is ook heel leuk. Helaas zijn er te weinig caches echt voor kinderen. Daar mogen er wel meer van neer worden gelegd. Bij voorbaat dank voor een kinder caches in het Noorden van Nederland. Ik pieker me zelf suf om een goede neer te leggen maar dat is nog niet echt gelukt.

Geplaatst

Fijn dat je nieuwe cache online is!

Onze kinderen (5 en 7) lopen graag mee, maar voor hen is het hoogtepunt van de route toch wel de doos met goodies aan het einde. Dat is voor hen echt de beloning. Een micro zullen ze zeker niet waarderen, na een lange(re) wandeling, maar ook bij een small zijn ze al bang dat er geen goodies in zullen zitten. Ze vragen dus altijd om een regular of een large en gaan er dan toch wel vanuit dat er iets in zit. Wat wij zooi vinden, vinden zij soms erg leuk.

Maar... wij hebben altijd ruilgoodies bij ons en als er niets voor ze in de cache zit, dan mogen ze er iets in stoppen en dat er ook meteen weer uithalen. Bij onze kinderen heet dat "in- en uitdroppen".

Wij zien dus graag goodies in een cache, gratis gekregen spullen (McDonalds, verzamelplaatjes, etc) vinden wij geen bezwaar, maar het moet wel schoon en heel zijn.

Geplaatst

'Goodies' zijn essentieel en van alle tijden. Caches zijn van oorsprong verborgen voorraadplaatsen waar pioniers gereedschappen en levensmiddelen konden ruilen. Die traditie vind je terug in de eerste 'regel' van het spel geocaching: take something, leave something.

Zonder ruilspullen (en een logboek) is een cache niet compleet. Na verloop van tijd bevat de kist vooral troep, maar voor luttele euro's kun je de inhoud opwaarderen. Dat valt onder cacheonderhoud.

Geplaatst

Ik controleer mijn eigen cache regelmatig, verwijder dan "prullaria" goodies en vul de box met spullen die ik links en rechts verzamel zodat cachers die er wel prijs op stellen en de kids een leuke verrassing te wachten staat. :thumbup:

Geplaatst

Ik heb laatst mijn Disney cache ook weer helemaal leeggehaald en alleen de fatsoenlijke spullen teruggestopt + aangevuld met nieuwe goodies.

Voor de kids wel zo leuk als er wat in de cache zit, vooral omdat het een kindercache is!

En ik moet zeggen dat het mij reuze mee valt hoe goed het gaat met de goodies.

Na 1,5 jaar was de box nog steeds redelijk gevuld en de hoeveelheid zooi viel me mee. Ik blijf het dus nog even volhouden in ieder geval :yes:

@Feuntje: Je mag altijd mailen wat betreft hulp voor een kindercache!

Geplaatst

<knip>

Zonder ruilspullen (en een logboek) is een cache niet compleet. Na verloop van tijd bevat de kist vooral troep, maar voor luttele euro's kun je de inhoud opwaarderen. Dat valt onder cacheonderhoud.

Met bovenstaande ben ik het absoluut niet eens. Bij het cachen gaat het om de route, de reis naar de eindcache toe. Daar hoeft alleen maar een logboek in te zitten, niks meer en niks minder. Dus zeggen dat een cache zonder goodies niet compleet is, is onzin. Bij een nieuwe cache van formaat regular plaats ik altijd wel wat goodies, maar dat het bij onderhoud hoort om de goodies in je cache op waarde te houden is echt de grootste lariekoek. Ik ga echt geen euro's uitgeven aan goodies, die binnen de kortste keren geruild zijn tegen McDonaldstroep, welpies/wuppies/ofweetikveelwat van de AH, gogo's van de C1000, kapotte ballonnen, en ga zo maar door.

Leer de kids toch dat het bij het geocachen gaat om de wandeling door een mooi gebied, het laten zien van een mooie plek, en dat die cache zelf er alleen maar is om je naam achter te kunnen laten. Als je je kids alleen maar meekrijgt door ze te beloven dat er aan het einde van de regenboog een pot goud staat, neem ze dan niet mee. Je komt toch bedrogen uit.

• Top! 1
Geplaatst

Ruilen behoort gelijkwaardig te gebeuren. In mijn cache zie ik dat er troep in de cache wordt achtergelaten, de goede spullen zijn verdwenen. Ik spendeer geen cent meer aan goodies. Leer de jeugd maar tevreden te zijn met een mooie wandeling en het ontdekken van de natuur. Leer ze maar de vogelss en de planten te herkennen en laat ze de sporen van het wild zien. Daar worden ze veel rijker van dan van goodies. O, wat zeg ik nu, papa en mama kennen de natuur ook niet. Tijd om daar wat aan te doen, waarde geocachers!

Geplaatst

Als je "goede" goodies achterlaat wordt dit veelal gewaardeerd door jong en oud.

Alhoewel het niet zo vaak voorkomt, vind ik het zelf ook leuk als ik wat bijzonders vind :lol:

Zelf laat ik vaak van die kleine dingen waar je niet over mag spreken achter. Het leuke is dat je daar dan reacties op krijgt.

Geplaatst
Zelf laat ik vaak van die kleine dingen waar je niet over mag spreken achter

???????

Semtex, AK47, condooms ???????????

Kleine dingen waar je niet over mag spreken ..............

Ooit, heel lang geleden waren dat "kabouterkaarten" .

Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Ben wel benieuwd!

Antarctica

Geplaatst

Sorry hoor, maar onze kinderen vinden goodies leuk en leren zeker ook een hoop over de natuur. Het een sluit het ander niet uit.

Ze weten ontzettend veel meer van planten en dieren dan de meeste van hun leeftijdsgenootjes en dan niet uit boekjes (al weten ze ondertussen ook een hoop van de superdieren van een niet nader te noemen supermarkt), maar gewoon van het meemaken tijdens wandeling. Maar dat neemt dus niet weg dat ze het erg leuk vinden om 'de schat' te vinden en daar iets te ruilen.

Vervolgens hebben ze een leuk speeltjes thuis, komt er een vriendje spelen die jaloers vraagt: "Waar heb je dat vandaan?" en antwoorden ze: "Uit een schat!" Vriendje kijkt ze verbaasd aan en ze leggen verder uit: "Je weet wel, zo'n schat in het bos, een doos die vroeger van een soldaat is geweest!" Vriendje was helemaal onder de indruk.

Het ruilen is echt de kers op de taart voor de kinderen.

Geplaatst
Zelf laat ik vaak van die kleine dingen waar je niet over mag spreken achter

???????

Semtex, AK47, condooms ???????????

Kleine dingen waar je niet over mag spreken ..............

Ooit, heel lang geleden waren dat "kabouterkaarten" .

Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Ben wel benieuwd!

Antarctica

Jij hebt er dus nog nooit één gevonden :lol:

Het is klein, rond en glimt en heeft een gaatje. Je kan het ook als een winkelwagenmuntje gebruiken.

Als je in mijn gc.com profiel kijkt kan je er een aantal zien.

Geplaatst

Als euhm 'jong' volwassene ahum (ben 36), vind ik het toch nog steeds het leukste om goodies te ruilen hoor.

En een multi wandelen en dan een micro vinden bagger vind ik dat. Je hoort toch wel beloond te worden door een mooie doos op het eind, het liefst ook mooi verstopt. Ik blijf het flauw vinden als iemand wel een mutli van x km kan uitleggen maar niet de moeite wil nemen om dan ook een mooie grote doos te verstoppen. En ja het liefst zie ik die doos ook gevuld zodat ik ook echt kan ruilen.

Soms hebben we bepaalde goodies al zo lang bij ons of op voorraad dat ik spontaan besluit een lege cache te vullen en soms ruim ik ook waardeloze goodies op (dingen die kapot zijn of die niet in een cache thuis horen zoals voedsel). Dus wat mij betreft.. kom maar op met die goodies! :)

Bovenstaande is overigens geen commentaar op de cache X maar gewoon in het algemeen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...