team nessa Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Na het bekijken van de cachepagina is de eerste indruk aardig positief. Tekst is misschien wat kort en de opmaak wat saai, maar we hebben ze van "ervaren" cachers wel veel slechter gezien. Dat er veel tftc logjes zijn zegt ook niks meer tegenwoordig, dat hoort bij het nieuwe cachen en helemaal bij simpele traditionals. Normaal gesproken is onze mening hetzelfde over ervaring opdoen enzovoort, maar met 85 founds en 1 not found vraag ik me af of dit wel zo slecht gemaakt is.
Cernunnos Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Er zijn geen restricties aan het moment waarop je een cache mag leggen. Dus erg vervelend dat er iedere keer een gemotiveerd startend cache legger die naar het idee van anderen een cache legt het hier op het forum voor zijn/haar kiezen krijgt. Help de startende cache legger nu gewoon eens door de vraag te beantwoorden en zie dan later in de praktijk maar eens of de cache de moeite waard is. laat je eens verrassen? Aantallen gelopen caches etc zijn geen garantie voor het goed wegleggen van een cache. Kijk maar naar alle kokertjes en doosjes op totaal oninteressante plaatsen, weinig vernieuwende puzzels etc. Het leggen en uitdenken van een mooie cache heeft meer te maken met creativiteit, motivatie, kennis van de omgeving of het thema dan het aantal gelegde caches lijkt mij. 1
Team Aragorn Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Natuurlijk zijn er beginnende cachers die een prima eerste cache kunnen neerleggen, en ervaren cachers die met hun zoveelste gelegde cache (in mijn ogen) nog steeds niets interessants toevoegen. Dus generaliseren is gevaarlijk. Maarr ... wij legden onze eigen eerste cache na een half jaar, met enkele tientallen founds op onze naam. Destijds was ik er apetrots op maar na een paar jaar zag ik er steeds meer gebreken aan en eerlijk gezegd was ik blij dat er na 3 gejatte cachedozen een goede reden was om de tocht te archiveren! Mijn stelling was en is dat je caches moet leggen waar je zelf als zoeker enthousiast over zou worden. Dus: eerst je eigen smaak op cachegebied ontdekken en dan pas aan de slag gaan. Bij de eerste gevonden caches speelt de kick van het vinden van het doosje nog een te overheersende rol. Alles is voor een nieuweling spannend en leuk! Ook een Carpoolcache, voortuincache etc. is dan nog een echte uitdaging. Maar cachen is wel meer dan dat (of kan in ieder geval meer dan dat zijn ...). Dus beginnende cacher, doe rustig aan en ga eerst lekker zoeken. Doe van alles, van CC tot lange multi, puzzels, noem maar op en vraag je na een paar maanden af over wélke cache je op een verjaardagsfeestje sterke verhalen zou kunnen vertellen. En geef daar je eigen originele draai aan! Veel succes, Fangorn. 3
Geopatra Geplaatst 4 september 2011 Geplaatst 4 september 2011 Mijn stelling was en is dat je caches moet leggen waar je zelf als zoeker enthousiast over zou worden. Dus: eerst je eigen smaak op cachegebied ontdekken en dan pas aan de slag gaan. Bij de eerste gevonden caches speelt de kick van het vinden van het doosje nog een te overheersende rol. Alles is voor een nieuweling spannend en leuk! Ook een Carpoolcache, voortuincache etc. is dan nog een echte uitdaging. Maar cachen is wel meer dan dat (of kan in ieder geval meer dan dat zijn ...). Dus beginnende cacher, doe rustig aan en ga eerst lekker zoeken. Doe van alles, van CC tot lange multi, puzzels, noem maar op en vraag je na een paar maanden af over wélke cache je op een verjaardagsfeestje sterke verhalen zou kunnen vertellen. En geef daar je eigen originele draai aan! Veel succes, Fangorn. Ja, ja , Fanny heeft er nog steeds een goede kijk op ! Als andere ouwe hap en gelouterd caheeigenaar moet ik dit volledig beamen. Geopatra, nog steeds niet uitgespeeld
Aanbevolen berichten