Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste lezer,

In andere topics al gezocht, maar hierover niets terug gevonden. Vorige week maandag heb ik mijn cache 'Pittoresk Schijf' op www.geocaching.com 'enabled' met alles er op en er aan om te laten beoordelen door een reviewer. Nu, ik controleer zo ongeveer iedere minuut mijn email om te zien of er een nieuwe log geplaatst is, maar wie weet is de gemiddelde wachttijd wel 2 maanden en is het dus zinloos om zo vaak te kijken. Het maakt me ook niet uit hoe lang het duurt tot hij goedgekeurd is, maar als ik een reactie-log (desnoods met aanpassingen) krijg, kan ik eventueel met de feedback die ik krijg (mocht hij nog niet goed zijn) het geheel aanpassen en weer insturen, zodat mijn cache nog voor de winter OK is. Maar ik zou dus graag een indicatie willen van hoe lang het ongeveer duurt voor je iets hoort.

Hopelijk kan een van jullie mij hierover een antwoord geven.

Alvast bedankt,

Groetjes, Ine (tjuhhh)

Geplaatst

Met de performance-problemen van afgelopen weekend en de vakantietijd kun je er denk ik wel op rekenen dat het nu een stuk langer duurt dan die 72-uur die genoemd wordt.

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Ine(tjuhhh),

Hoewel wat moeilijker te vinden is er al wel een draadje over: Cache Registratie

Richtlijn is dat de reviewers binnen 72 uur reageren, in de praktijk lukt dat ook meestal wel maar het kan wel eens drukker zijn.

Je kan, om duidelijkheid hierover te krijgen, een mail sturen naar de reviewers (GeoGuy en Kruimeldief). Contact opnemen kan door op een willekeurige cachepagina de reviewer op te zoeken (meestal het eerste/oudste logje met zo'n groen bolletje). Daar klikken op de naam van de Reviewer om op de betreffende profielpagina te komen.

Daarna klik je op het mailadres.

Edit: Ik tik niet zo snel dus er waren al reacties voor mij

bewerkt door Z3nuw&
Geplaatst

Als je een nieuwe cache aanbied krijg je een standaard mailtje in het Engels die schrijft als je het letterlijk vertaald "het kan zijn dat je cache binnen 72 uur behandelt word"

dus niet zoals hierboven beschreven word dat ze reageren binnen 72uur...

Geplaatst

Met de performance-problemen van afgelopen weekend en de vakantietijd kun je er denk ik wel op rekenen dat het nu een stuk langer duurt dan die 72-uur die genoemd wordt.

Word het dan misschien tijd dat er meer reviewers komen om die vakantie periode op te vangen?

En ik kan mij voorstellen dat mensen ongeduldig worden als ze een week geleden al een cache aangeboden hebben zonder enige reactie van een reviewer dan kan je lijkt mij niet verschuilen over de problemen bij .com

En ja ik weet het is vrijwilligers werk ;)

Geplaatst

Ik zie iedere dag op twitter nieuwe caches online komen door Kruimeldief en/of GeoGuyNL. Blijkbaar hebben ze e.e.a. aardig onder controle :thumbup:

Kijk jij ook naar de nummmers?

Weet jij hoe vaak deze in behandeling zijn genomen?

Geplaatst

Soms begrijp ik er zelf ook helemaal niets van, ik heb vorige week dinsdag of woensdag een cache aangemeld voor review en deze is zaterdag gepubliceerd. Een vriending van mij heeft ze vorige week maandag al ingediend met de vraag of ze het liefst zaterdag na een uur of een online mochten komen en daarvan is er gisteren 1 gereviewed en een nog helemaal niet, maar ook geen reactie dat er iets niet goed zou zijn. En als ik kijk naar de volgorde van online komen zit er ook geen volgorde in gc nummers meer in..

Volgens mij werkt het net als met mail. komt er tradi binnen, is dit makkelijker reviewen en als de reviewer maar weinig tijd heeft zal hij misschien eerst deze reviewen om tijd te besparen en de lijst wat op te schonen en later de caches pakken waar wat meer tijd in gaat zitten.

Geplaatst

Allen sowieso allereerst bedankt voor de reactie!

Ik kan me idd indenken dat eerst de tradi's afgewerkt worden. De mijne betreft een multi-cache van 5 waypoints van +- 3/4 km.

En idd, als enthousiaste geocacher is week wachten echt een eeuwigheid. Kan ik ook bij Geoguy of Kruimeldief terecht voor caches geplaatst op geocaching.com? Ik ga in ieder geval de stappen van Z3nuw& eens proberen en dan maar hopen dat ie snel online komt.

En dan kan iedereen afreizen naar Schijf (West-Brabant- in de buurt van Rucphen) voor een mooi tochtje door de natuur.

Misschien een domme vraag, maar dit is mijn eerste verstopte cache: loopt de reviewer de tocht ook daadwerkelijk na? Of wordt dit alleen online gedaan? Niet dat het iets uitmaakt, maar vond ik wel interessant om te weten.

Oja, ik heb overigens alleen een mail ontvangen dat ik hem 'enabled' heb, maar niet dat het kan dat hij binnen 72 uur behandeld wordt.

Bedankt nogmaals,

Ine.

Geplaatst

lang geleden dat wij een cache aangeboden hebben, maar er staat me iets bij van een vinkje wat je aan moet zetten waarmee je aangeeft dat de cache gereviewed mag worden. Die ben je toch niet vergeten he? :-)

Geplaatst

lang geleden dat wij een cache aangeboden hebben, maar er staat me iets bij van een vinkje wat je aan moet zetten waarmee je aangeeft dat de cache gereviewed mag worden. Die ben je toch niet vergeten he? :-)

Dat heb ik inderdaad gedaan. De 'enable' knop :-)

Geplaatst

Ik zie iedere dag op twitter nieuwe caches online komen door Kruimeldief en/of GeoGuyNL. Blijkbaar hebben ze e.e.a. aardig onder controle :thumbup:

Kijk jij ook naar de nummmers?

Weet jij hoe vaak deze in behandeling zijn genomen?

Nee, kijk niet naar de nummers en heb geen idee hoe vaak ze in behandeling zijn genomen. Ik bedoelde alleen te zeggen dat er regelmatig (concreet: dagelijks) werk wordt gemaakt van reviewen en dat er - dus - dagelijks caches live komen. Het is blijkbaar niet zo dat 'vanwege vakantie' er dagen/weken niet wordt gereviewed. Voor wat het waard is: onze caches kwamen steeds binnen enkele dagen online.

Geplaatst (bewerkt)

Allen sowieso allereerst bedankt voor de reactie!

Ik kan me idd indenken dat eerst de tradi's afgewerkt worden. De mijne betreft een multi-cache van 5 waypoints van +- 3/4 km.

En idd, als enthousiaste geocacher is week wachten echt een eeuwigheid. Kan ik ook bij Geoguy of Kruimeldief terecht voor caches geplaatst op geocaching.com? Ik ga in ieder geval de stappen van Z3nuw& eens proberen en dan maar hopen dat ie snel online komt.

En dan kan iedereen afreizen naar Schijf (West-Brabant- in de buurt van Rucphen) voor een mooi tochtje door de natuur.

Misschien een domme vraag, maar dit is mijn eerste verstopte cache: loopt de reviewer de tocht ook daadwerkelijk na? Of wordt dit alleen online gedaan? Niet dat het iets uitmaakt, maar vond ik wel interessant om te weten.

Oja, ik heb overigens alleen een mail ontvangen dat ik hem 'enabled' heb, maar niet dat het kan dat hij binnen 72 uur behandeld wordt.

Bedankt nogmaals,

Ine.

De caches worden gereviewd op nummer. Het maakt daarbij niets uit welk type cache het is, maar degenen die eerder een nummer heeft aangevraagd is ook eerder aan de beurt (bij het aanbieden)

De reviewers lopen de tocht niet. Jij bent er zelf verantwoordelijk voor dat alles in het veld klopt.

De reviewers beoordelen of de inhoud van de pagina voldoet aan de guidelines en of de cache klopt.

Ook op Geocaching.com is in de Knowledge books wel te vinden wat je kunt doen wanneer het wachten op een review lang duurt. link

en hoe je contact kan zoeken met de locale reviewers link

bewerkt door Sivota
Geplaatst

De caches worden gereviewd op nummer. Het maakt daarbij niets uit welk type cache het is, maar degenen die eerder een nummer heeft aangevraagd is ook eerder aan de beurt (bij het aanbieden)

Wordt gezegd, maar zo is het allang niet meer.

Vaak genoeg komen er nieuwere nummers eerder online als oudere nummers, ook als de pagina helemaal goed is ingediend.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...