bas & noortje Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Eén van onze caches is een poosje niet als chirp beschikbaar geweest, nu wel weer, maar animo = 0, wellicht is het niet opgevallen, daarvoor liep hij wel redelijk. Heeft iemand een idee hoe je je cache opnieuw onder de aandacht kan brengen?
Casteel Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Als je je cache genoemd had in je post was dat meteen al gelukt. Als het een leuke cache is zal het vanzelf favorite points krijgen of Geo d'Ors. Op die manier springt hij vanzelf in het oog bij geocachend Nederland. Indien je favo's en Geo's op 0 blijven staan moet je je afvragen WAAROM je je cache onder de aandacht wilt brengen.
Ellino Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 als het om een multi gaat moet je 'em eens archiveren en vervolgens opnieuw uitbrengen waarbij al je wp's traditionals zijn en de stashlocatie een bonus. En dan.......Als vliegen op de welbekende stront!
bas & noortje Geplaatst 20 augustus 2011 Auteur Geplaatst 20 augustus 2011 Het is als volgt, de cache was een chirp, toen was de chirp gestolen, toen als normale multi uitgebracht (je hebt er wel een bootje voor nodig) en nu is het sinds vandaag weer een chirp. Met weat creativiteit is de chirp ook van de kant te loggen, met een lange stok of zo. Hij is nu als het ware weer heel anders als eerst. Tevens heb ik het idee om een 2e chirp in onze cache mobiel te verstoppen.
oliphientje Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Nog steeds kan ik niet zien om welke cache het gaat? Er zijn nog steeds mensen met vakantie of juist net weer aan het werk na de vakantie, dat kan ook nog schelen in de drukte.
bas & noortje Geplaatst 20 augustus 2011 Auteur Geplaatst 20 augustus 2011 Het gaat om deze: http://coord.info/GC2PNWX de pagina wordt morgen aangepast. ;-)
de-fam Geplaatst 20 augustus 2011 Geplaatst 20 augustus 2011 Helaas, zou mijn gps een chirp kunnen ontvangen dan had ik hem morgen gedaan. Ik denk dat het wel goed komt met deze cache.
Triskelle Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 Je hebt er zelf voor gekozen om een cache te leggen met een aantal barrières die een grote toeloop in de weg staan: - Redelijk hoge moeilijkheidsgraad voor terrein - Een Chirp waardoor lang niet elke GPSr er mee overweg kan (hoewel dat nu niet meer nodig is is dat wel de indruk die blijft hangen) - Een bootje nodig of zwemmen (het eerste moet je hebben en voor het tweede is het niet echt weer geweest) Wil je een cache met veel toeloop dan zul je je toevlucht moeten zoeken tot een nog niet gedekte carpool plaats of informatiebord aan de rand van de stad (dat wordt de nieuwe hype ... let op mijn woorden). Wil je daarentegen leuke logjes en foto's dan ben je de goede weg ingeslagen.
bas & noortje Geplaatst 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst 21 augustus 2011 klopt allemaal, hij is echter nu niet alleen als chirp, maar ook lokaal mbv een koperen plaatje te vinden, mijn vraag is eigenlijk, misschien leg ik hem niet helemaal goed uit, hoe je je cache als hij erg veranderd is, weer onder de aandacht brengt?
Casteel Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 Misschien reageer ik te snel en zijn er andere oplossingen, maar: Cache archiveren en een nieuwe uitbrengen. Dan krijgen veel mensen hem via de mail binnen en begint de jacht op het goud opnieuw. Misschien moet Groundspeak een 'schop' functie toevoegen! Dan kun je tegen betaling je cache bovenaan in de zoekfunctie laten verschijnen! (let op: ik voeg een knipoog toe)
bas & noortje Geplaatst 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst 21 augustus 2011 is een idee... zou het overigens toegestaan zijn als je dus een chirp op het eiland hebt, alsmede dus een koperen plaatje, dat ik de reserve chirp in mijn auto stop en mensen deze anywhere kunnen uitlezen?? Eerder mocht dit niet omdat het een bewegend object was, nu heb je een vaste locatie op het eiland en dan extra eentje in de auto.
Casteel Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 zou het overigens toegestaan zijn als je dus een chirp op het eiland hebt, alsmede dus een koperen plaatje, dat ik de reserve chirp in mijn auto stop en mensen deze anywhere kunnen uitlezen?? Eerder mocht dit niet omdat het een bewegend object was, nu heb je een vaste locatie op het eiland en dan extra eentje in de auto. Waarom zou je dat willen? Als ik jouw cache zou gaan doen kan ik hem vinden dankzij het koperen plaatje. Welke meerwaarde heeft het. Je kunt natuurlijk altijd een Chirp in je auto plaatsen met een tekst: 'Hey, medecacher! Bel 06xxxxxxxx. Dan kunnen we even over geocaching kletsen! Geheid dat je daar eens reactie op krijgt. Maar als ik jouw Chirpinfo over je cache ontvang op de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt, snap ik er heel weinig van.
oliphientje Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 Cache archiveren en een nieuwe uitbrengen. Dan krijgen veel mensen hem via de mail binnen en begint de jacht op het goud opnieuw. Opnieuw uitbrengen is leuk voor de goudjagers uit de buurt, maar andere mensen uit de buurt weten heus wel dat hij er ligt. Voor cachers die niet in de buurt wonen heeft het totaal geen meerwaarde. Persoonlijk vind ik het een beetje triest als je dat moet doen om je cache onder de aandacht te brengen. Door reclame te maken op dit forum, heb je mijn aandacht. Het grootste stuikelpunt van deze cache lijkt me dat de cache op een eiland ligt. Niet iedereen heeft een bootje achter in de auto liggen en bij sommige cachers verdwijnen dit soort caches op de ignore list. Als je kijkt naar andere eilandcaches, wordt deze niet minder vaak bezocht. Organiseer een event in de buurt van de cache, leg een bootje klaar en informeer de eventbezoekers. Dan krijg je zeker een aantal bezoekers. Of leg meerdere caches op een eiland in de buurt. Dan wordt het voor mij, als cacher die niet uit de buurt komt, interessant om een bootje te regelen en daarmee meerdere caches te bezoeken. Het lijkt me voor een cache van maart dit jaar nog wat vroeg om je zorgen te maken over het succes van de cache. Kijk het nog een half jaar aan, dan is de cache (nog net niet) een jaar oud. Bovendien is dan het winterseizoen geweest. Mocht het gaan vriezen, dan zal het waarschijnlijk storm gaan lopen.
Phoenix-night Geplaatst 21 augustus 2011 Geplaatst 21 augustus 2011 Hoe leuker, spannender, fraaier en mysterieuzer de cache is, hoe meer aandacht hij krijgt (gaat vanzelf). Dit draadje genereert overigens ook veel aandacht. PN (die niets van aandacht moet hebben)
Aanbevolen berichten