Spring naar bijdragen

Topic Chat Met Clyde


wolojoli

Aanbevolen berichten

Jeroen, ik heb niet eens de kans gekregen om te antwoorden. Ja, de reden van verwijdering opgegeven door hopbelletje was dat ik niet antwoordde. Maar als je op het GSAK forum kijkt dan zie je dat ik daar ook later pas heb geantwoord, omdat ik niet eerder kon antwoorden. Ik wist ook niet van een forumregel dat je binnen 24 uur moet reageren anders wordt het draadje gewist.

 

Op GSAK heb ik geantwoord op dezelfde vraag en op Global heb ik het antwoord, van de vraag hier, neergezet. Allemaal nadat het draadje hier gewist was.

 

Maar kom op, het was een informatieve post zoals je kunt lezen in de google cache wat Waldio laat zien. Als je dat draadje wist spelen er andere sentimenten een rol en dat vind ik jammer. Open de mensen informeren kan dus niet en wordt gezien als reclame. Geocaching.nl heeft het toch niet nodig om ze het forum af te schermen van de buitenwereld en mensen te ontzien van informatie. Er is toch geen commercieel belang te beschermen?

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De broekies bedankt voor je uitleg.

Maar zoals wel eens vaker gezegd: gedane zaken nemen geen keer.

Hopbelletje heeft een beslissing genomen om het topic onzichtbaar te zetten, en als er daarover een vraag is, dient er via pm met de mod gecommuniceerd te worden.

Het is alleen jammer dat dit niet gebeurt.

 

Je kan toch ook wel begrijpen dat het als raar wordt ervaren dat men op geocaching.nl een vraag stelt (toevallig door een persoon die ook op global zit) terwijl die dus eenvoudig het antwoord op dat forum had kunnen vinden. Er wordt toevallig ook meteen door een andere persoon die op global zit gereageerd, maar die geeft niet meteen de link naar global, maar start indirect weer een discussie over het beleid van gc.nl

 

Het gc.nl is er voor om dingen mee te delen, zodat alle cachers er profijt van hebben. (grof modus aan) maar jullie komen hier alleen voor je eigen toko (grof modus uit)

En daarna wordt onze mening ook niet gerespecteerd, want er wordt gemeld dat we simpel zijn. Dat is weer op de man spelen. Met als gevolg dat dit topic dadelijk ook weer wordt gesloten en kunnen we weer lekker klagen. Laat we lekker met zijn allen onze mooie hobby delen, het leven is te kort om zich te irriteren en ergeren.

 

Jo*

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam net op een ander forum een dergelijke situatie tegen en realiseerde me dat daar heel vaak met alleen maar een linkje naar de collega's/concurrenten verwezen wordt, maar daar is dat geen probleem.... (voor de nieuwsgierigen: forum van tweakers.net en forum van xda-developers.com) Waarom is het hier dan wel een probleem? Ik weet het wel: vanwege dingen die in het verleden gebeurd zijn, veel oud zeer enzo.... Jammer. Heel jammer vind ik dat. Want waarom zou je twintig keer hetzelfde antwoord moeten geven op 20 verschillende plaatsen ipv op 1 plaats het antwoord geven en er dan 19 keer naar verwijzen? Als alles dan uiteindelijk in 1 topic terecht komt is het veel overzichtelijker dan als het in 20 topics alle kanten op vliegt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fotogravinnetje, zie ons stuk.

Dat is de enige reden waarom er wordt gereageerd. Niet omdat er zo nodig een link wordt gemaakt.

 

 

Je kan toch ook wel begrijpen dat het als raar wordt ervaren dat men op geocaching.nl een vraag stelt (toevallig door een persoon die ook op global zit) terwijl die dus eenvoudig het antwoord op dat forum had kunnen vinden. Er wordt toevallig ook meteen door een andere persoon die op global zit gereageerd, maar die geeft niet meteen de link naar global, maar start indirect weer een discussie over het beleid van gc.nl

 

Jo*

 

Jo*

bewerkt door *BaJo*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De broekies bedankt voor je uitleg.

Maar zoals wel eens vaker gezegd: gedane zaken nemen geen keer.

Hopbelletje heeft een beslissing genomen om het topic onzichtbaar te zetten, en als er daarover een vraag is, dient er via pm met de mod gecommuniceerd te worden.

Het is alleen jammer dat dit niet gebeurt.

 

Jo*

 

Het is ook erg jammer dat het topic dan meteen "verwijderd" word i.p.v. dat het gesloten word met uitleg waarom. Het is wat verdacht om het topic meteen te verwijderen voor de leden, dan heb je iets te verbergen.

 

Wat ik zie als net beginnende geocacher is dat jullie bang zijn voor de concurrent. Alles wat wijst naar de concurrent word verbannen.

 

Ik heb het desbetreffende topic gezien en dat was puur alleen informatief om iedereen de kans te geven live te chatten met de persoon in kwestie.

 

Het is gewoon een beetje triest wat hier is gebeurd als ik het mag zeggen..

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robert, ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat het één richtingverkeer is. Maar dat is een aanname van mij.

Ik heb het ook niet over dat jij nog geen antwoord heb kunnen geven, vind het ook vreemd dat dat binnen 24 uur zou moeten maar dat zal wel een nieuwe regel zijn.

Zoals ik al schrijf in mijn eerdere postjes zou het gebruikers van global sieren om gewoon antwoord te geven op gestelde vragen in het forum waar het draadje loopt ipv alleen door te verwijzen naar global.

Ik kan mij voorstellen dat dat tot irritaties leid bij gc.nl en een aantal forumgebruikers. Dat het dus steeds zo loopt is voor een groot deel te wijten aan hoe er met de topics wordt omgesprongen.

 

Hoe er mee is omgesprongen, het hele topic weghalen zou niet mijn ding zijn, dat weet je nog wel, maar dat is niet meer aan mij. Ik denk dat global over het algemeen op dit forum aardig goed naar voren komt en ruimte heeft.

Toch zie je echter ook vaak dat welke vraag dan ook wordt aangewend om mensen naar global door te verwijzen terwijl antwoorden hier te vinden zijn. (dat gebeurt dus niet direct door jullie, maar door gebruikers van jullie forum). Ik kan mij goed voorstellen dat men daar hier tegenaan loopt.

 

En wat jij aangeeft over wat het gc.nl forum wel of niet nodig heeft, die gaat toch ook voor global op? de mensen komen toch wel bij jullie als het gaat om tools, de chat sessies en de contacten met landschappen.

Dan kan er toch ook wel gewoon hier door global forum gebruikers gewoon antwoord worden gegeven op vragen op dit forum zonder maar te pas en te onpas door te verwijzen naar global, zeker als het gaat om functionaliteit die ook gewoon hier te vinden is.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er geen mogelijkheid om ergens anders een heel andere forum te openen? Een forum waar iedereen vrij mag babbelen over geocaching? Zet een paar moderators die niets te maken hebben met de vete tussen .nl en global erop en... klaar!

 

Ik word er gewoon zo naar van...

 

Heb ik iemand aan het denken gezet? Is er iemand die initiatief wil nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier in veel postjes over mensen die op de buren forum ziten, geocaching.nl forum zitten, de global mensen de gc.nl mensen...

maw, wij zij.

 

Maar volgens mij heb je 2 websites EN mensen die als hobby geocachen hebben. Ik zie in de mission statement van geocaching.nl website dat ze geocachen willen promoten. Ook wij hebben een mission statement. Beide sites hebben een bepaalde insteek wat geocachen betreft en doel van de website. Maar de bezoekers zijn bezoekers en niet de buren mensen en geocaching.nl mensen.

 

Als je dat nu als uitgangspunt neemt. Dan wordt het al een stuk aangenamer en ontspannender lijkt me. Beide sites hebben zo hun sterke punten, vandaar dat er ook meerdere geocache sites zijn. Laat de bezoekers nu profiteren van de informatie/werk van de sites die er zijn. We doen het voor de bezoekers lijkt mij (de geocachers).

 

Concurrentie? Ja, ach, zie het maar zo. Maar laten we de concurrentiestrijd dan voeren middels hard werken en dingen bieden voor de bezoekers.

 

- Robert

bewerkt door De broekies
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja behalve als je op dat Global forum een beetje kritisch ben en dingen zegt wat enkele mensen op dat forum niet helemaal uitkomt, dan ben je plotseling niet meer hun vriendje en word je verbannen van allemaal gezellige uitspattingen en word er via een slinkse tam-tam aan iedere slaafse volger opgeroepen om vooral niet meer te reageren op enkele posters,

 

 

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige daar in

 

 

Barny

die het sluiten van dat betreefende draatje ook een blamage van de eerste orde vind, maar dat is terug te schuiven aan de interne problemen op dit forum

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja behalve als je op dat Global forum een beetje kritisch ben en dingen zegt wat enkele mensen op dat forum niet helemaal uitkomt, dan ben je plotseling niet meer hun vriendje en word je verbannen van allemaal gezellige uitspattingen en word er via een slinkse tam-tam aan iedere slaafse volger opgeroepen om vooral niet meer te reageren op enkele posters,

Bij uitzondering toch even een reactie op jou.

Willem, dat is de persoon. Ik heb een bepaalde mening over jou en dat heeft niets te maken op welke website je zit of niet.

Dat anderen weten dat ik jou (normaal gesproken) wens te negeren is waar. Nu weten dat nog meer mensen. Wat die mensen zelf doen moeten ze zelf weten. Ik wens mij verre te houden van jou en inderdaad, dan ben je niet gewenst op een gezellige BBQ.

 

(Maar dit draadje gaat niet over personen of dat we persoonlijk moeten worden zoals jij dat doet. En ik ga dan ook niet verder in op jouw gebruikelijke aantijgingen.)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

WIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJWIJZIJ

 

Godnondenju, kan dat gezeik nou niet eens stoppen.

 

En ja, ik heb een mening over topic-starters, modjes en posters.

En die hou ik vandaag eens heerlijk voor me.

 

En de mening over Barny zijn busje wil ik wel uiten ; die is te gek.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij verbaasd is dat het altijd over geocaching.nl gaat als er iets gewist wordt over global.

Een tijd terug is het Nederlandstalig deel op geocaching.com (groundspeak-forum) in het leven geroepen omdat daar zo'n grote behoefte aan zou zijn.

Daar is nooit iets terug te vinden over chat-sessies e.d. op global.

Waarom niet? Waarschijnlijk omdat het daar niet mag.

Maar daar wordt er nooit over geklaagd of een apart topic voor geopend.

Hier wordt het wel toegestaan tot op zekere hoogte maar is er vaak gedoe over.

Vreemd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...