Spring naar bijdragen

Tip bij het loggen van een cache


Aanbevolen berichten

Log Date: 2/22/2004

Na ruim drie uur schrijven aan een prachtig verhaal was met één druk op de knop 'Submit log entry' alles verdwenen! GC.com bedankt!!!

Als ik de moed kan opbrengen probeer ik het morgen opnieuw (via een text editer!!!) maar nu maar even niet meer. Ik ga iets of iemand iets vreselijks aandoen. welterusten.

 

Deze log zag ik verschijnen bij één van mijn caches. Diep triest, want ik vermoed dat de schrijver heel wat moeite had gestoken in het schrijven van een prachtige log. :unsure:

 

Daarom een tip:

 

Vóór je op de knop drukt om je log te submitten:

Selecteer de tekst van je log (maak er een blok van) en doe: <Ctrl>c - kopieren dus.

Gaat het submitten dan de mist in, dan heb je in ieder geval je tekst nog beschikbaar om via <Ctrl>v - plakken dus - het nog eens te proberen en als het niet lukt even in een text editor te zetten en op te slaan voor later gebruik.

 

Ik doe het standaard en heb er al meermalen plezier van gehad. (helaas...) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is ons inderdaad ook al eens overkomen, bij een langere log. :unsure: Wil ik tegenwoordig een langere log schrijven en ben er nog niet precies uit hoe ik één en ander wil gaan verwoorden, dan schrijf ik eerst mijn log in een Word document. Kan hem dan ook controleren op mis-aanslagen. (meestal gaan m'n gedachten sneller, dan mijn vingers ;) .) Ga dan pas naar de cachebeschrijving en via knippen/kopiëren-plakken komt mijn log in één keer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een vaker voorkomend probleem bij een tekst online aanmaken. Dit kan ook gebeuren als je een ofandere instantie online via hun site een berichtje achterlaat.

Dat is ook echt dikke shit.

copy/paste gaat er altijd nog mee door.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:Ik heb hier een idee voor een ideeënbus. Waar kan ik hem laten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reden voor deze ellende is dat een sessie (om te loggen) maar een beperkte tijd open blijft (vraag me niet wat beperkt is, ik heb geen idee). De server kan niet zien dat jij aan het typen bent wacht niet langer. Dit om te voorkomen dat sessies onbeperkt open blijven staan omdat PC's uitgezet zijn, verbindingen verbroen zijn, het Internet onderuit is gegaan, ...

Het is inderdaad aan te raden eerste de tekst offline te maken en dan te gaan loggen. En tijdens hettypen van je log niet uitgebreid naar de WC te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reden voor deze ellende is dat een sessie (om te loggen) maar een beperkte tijd open blijft (vraag me niet wat beperkt is, ik heb geen idee). De server kan niet zien dat jij aan het typen bent wacht niet langer.

Bij het aanmelden van een cache geldt een tijdslimiet van 40 minuten, en wordt het volgende advies gegeven:

 

You have a limited session timeframe (40 minutes). You'll need to enter your cache report within this time, or your session will end and your submission won't be sent. If you need more time, we suggest writing your report in a text editor and copying and pasting the text onto this page.

 

Ik kan me inderdaad voorstellen dat zoiets ook bij het schrijven van een log geldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al een tijdje Gartrax om m'n logs door te sturen. Je kunt ze rustig off-line voorbereiden (en tussendoor regelmatig bewaren als Gartrax output, of course...) en daarna met 1 commando allemaal tegelijk doorsturen naar geocaching.com. Het bespaart je alvast het 1-voor-1 oproepen van de caches (typisch op een zondagavond, wanneer half Nederland aan't loggen is) en bespaart op die manier nog tijd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...