Kruimeldief Geplaatst 29 maart 2004 Geplaatst 29 maart 2004 Wat zou je er van vinden als je TV vastloopt midden in een goed programma en je de TV opnieuw moet opstarten... Ook acceptabel ???? Geen probleem. Hetzelfde wordt morgen weer herhaald en volgende week weer en met een maand weer en volgend jaar nog eens en dan ieder jaar weer een paar keer. Laat maar vastlopen die hap. Wat is er nu mooier dan dat dit tijdens al die flut soaps en voetbal en ander prut gebeurd? Moet zelfs verplicht worden die vastlopers op TV. Met een GPS is dat anders GRTZ Kruimeldief Vaak kunnen mensen mij slecht verstaan! - Oh, ik vind het wel mooi weer hoor.
dawangumu Geplaatst 29 maart 2004 Geplaatst 29 maart 2004 Maar is het zo dat een op hol geslagen Sportrak vanzelf na een tijdje weer goed komt, of gaat iedereen (net als is ik) dat ding restarten/initializen, batterijen erin/eruit etc. De keren dat het bij mis ging, vooral de 1e keer, hielp aan en uit zetten, clear memory, initialiseren etc. gewoonweg niet. We gingen dus ook terug naar de auto, 3 kwartier lopen, en vlakbij de auto zette ik de GPS weer aan om het nog eens te proberen en deed die weer helemaal normaal. Een andere keer had ik een leenGPS en die heb ik gedurende een uur, met tussenpozen van 10 minuten, aan en uit gezet. Totdat hij het na een uur gewoon weer deed. De andere keren, ik denk dat ik een keer of 4 / 5 last heb gehad, waren vergelijkbaar.
jhjacobs Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 Wie is de importeur van de Magellan Sportrak? Ik heb een mail gestuurd naar hollandnautic.nl (van www.magellangps.nl) en snel reactie gekregen. Helaas is het probleem bij hen niet bekend. Ik heb ze het Internet adres van deze pagina gegeven.
kluts Geplaatst 30 maart 2004 Auteur Geplaatst 30 maart 2004 De importeur is holland nautic. De winkel waar de GPS gekocht is adviseerde ook met hun contact op te nemen. Het probleem heb ik dus ook aan holland nautic gemeld. Als ze zeggen dat ze het probleem niet kennen dan zijn ze wel heeeeel erg vergeetachtig of hebben ze een enorm slechte klachten administratie..... dawangumu heeft de zijne zelfs laten repareren....
Woezel & Pip Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 Loop sinds een kleine twee jaar met Megallan Sportak Pro. Het eerste probleem heb ik één keertje gehad maar ja, toen liep Biertjuh naast me dus zal gps van slag zijn geweest... Het tweede probleem hád ik wel eens met het eerste apparaat; sinds ik (door problemen met het batterijenvak) een nieuwe heb gekregen, nooit meer problemen mee gehad. Het verlies van gegevens door de gps uit zichzelf uit te laten gaan (doordat batterijen leeg zijn) staat in de handleiding. ... Overigens is het mij ook wel eens gebeurd dat ik een tijdje niet op t scherm keek en vervolgens een leeg scherm zag.. Dat leidde bij mij niet tot het verlies van welke gegevens dan ook. Overigens: Ik heb het toestel in Utrecht bij Bever sport gekocht, met Remco (Hawkeyes) als verkoper. Nooit enig probleem bij klachten; kreeg direct een nieuwe mee. Zodra bleek dat de fout niet verholpen kon worden, mocht ik de nieuwe houden.
jhjacobs Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 Letterlijk schrijft Holland Nautic in hun reactie naar mij terug: "Uw klacht hebben wij bij mijn weten hier nog niet gezien in de Sportrak serie." Juistem ... Ook andere GPS'en hebben soms een grote misplaatsing, zie andere lijntjes in dit forum (ook die van Garmin). Het kan ook het volgende probleem zijn, wat ik her en der lees: als je de GPS in de auto hebt (achter glas) en je stapt uit, laat de GPS aan, en gaat direct cachen, dan kan zoiets dergelijks ook gebeuren. Ik weet niet of het mogelijk is, maar 1) een plotseling groot snelheidsverschil en 2) achter glas in een metalen kooi. In beiden gevallen geldt dat als je gaat wandelen er een totaal andere situatie ontstaat waar de GPS duidelijk aan moet wennen Dit is een theorie, ik weet absoluut niet of dit zou kunnen kloppen. Overigens is dit ook mijn methode: in de auto via de GPS naar de parkeerplaats, uitstappen, jas aan en direct beginnen met cachen. Volgens sommigen zou het beter zijn om eerst even de GPS uit te zetten, wachten, aanzetten en dan pas beginnen met cachen. Juistem ....
cvcaelen Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 8 maand in het bezit van een SporTrack Map en het enige wat ik tot nu toe heb ondervonden is een drietal keer een valse opstart: je krijgt het satelietscherm te zien , maar zonder satelietsymbooltjes en zonder balkjes, en na een tijdje valt ie dan uit. terug starten en geen probleem. De enige keer dat mijn Map er 200 Km naast zat was die avond dat er een sateliet terug kwam naar de dampkring (nr 22?), voor de rest is ie zeer nauwkeurig. Einde batterij : dan krijg ik een waarschuwing en als ik volhard in de boosheid schakelt ie vanzelf uit.Nog geen gegevensverlies tot nu toe. vanuit auto naar cache : is ook mijn manier van werken, maar van "aanpassingsproblemen" geen weet. Wat ik wel kan bevestigen is dat na-ijlen : je kan de cache reeds 10 meter voorbij zijn voor je er erg in hebt.Indien mogelijk benader ik de cache dan ook vanuit de 4 windstreken, ergens in het midden ligt hij dan. O ja , momenteel werk ik firmware 5,xx Christiaan
kluts Geplaatst 30 maart 2004 Auteur Geplaatst 30 maart 2004 Mij is voor de SporTrak Basic het volgende opgevallen : Een groot aantal mensen heeft last van het probleem dat de positie er kilometers naast zit. De problemen doen zich op schijnbaar willekeurige momenten voor en zijn niet reproduceerbaar. Bij de importeur worden blijkbaar de klachten niet serieus genomen. Een aantal mensen het probleem gemeld hebben maar de importeur houdt nog steeds vol dat de problemen niet bekend zijn. Laten repareren van de SporTrak Basic heeft blijkbaar ook geen nut omdat de afwijkingen daarmee niet verholpen zijn. Ik denk dat de enigste conclusie kan zijn dat er een fout zit in de SporTrak Basic en dat het tijd wordt dat de importeur of fabrikant hier iets aan gaat doen of op z'n minst een goede verklaring hiervoor geeft. Wie heeft een goed idee hoe hier mee verder te gaan ?
Henk de Jong Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 Verzamel alle terzake doende berichten in draadjes (ook van andere nieuwsgroepen - de problemen doen zich niet alleen in Nederland voor) om aan te tonen dat het een algemeen (niet-exemplarisch) voorkomend probleem is. Laat SporTrak Basic gebruikers hun naam en e-mailadres opgeven op een (tijdelijk) e-mailadres om gezamelijk actie te ondernemen. Verstuur (e-mail) dit samen met een duidelijke omschrijving van het probleem en een verzoek om dit probleem op te lossen naar de importeur en de gebruikers. Kunnen ze bij de importeur in iedergeval niet zeggen dat het een onbekend probleem is.
Peetee Geplaatst 30 maart 2004 Geplaatst 30 maart 2004 Verzamel alle terzake doende berichten in draadjes (ook van andere nieuwsgroepen - de problemen doen zich niet alleen in Nederland voor) om aan te tonen dat het een algemeen (niet-exemplarisch) voorkomend probleem is. Ik heb de url van dit draadje maar even aan de betrokkenen (info + helpdesk) toegezonden. Kan men er maar kennis van nemen.
kluts Geplaatst 31 maart 2004 Auteur Geplaatst 31 maart 2004 Het volgende schoot mij nog te binnen en lijkt mij als oorzaak de batterij en WAAS uit te sluiten : We zijn wel eens wezen wandelen met twee SporTrak Basics, GPS A en GPS B. GPS A heeft NiMH batterijen, GPS B heeft alkaline. Eerste keer wandelen: GPS A geeft kilometers afwijking, GPS B de juiste positie. Tweede keer: GPS A geeft de juiste positie terwijl GPS B kilometers afwijking geeft. Bijde keren waren GPS A en GPS B tegelijkertijd op dezelfde positie. Vaag....
jhjacobs Geplaatst 31 maart 2004 Geplaatst 31 maart 2004 Kluts, GPSen op en paar meter afstand van elkaar kunnen elkaar storen door de intern gebruikte frequenies. (heb ik ergens gelezen)
Blind Ollie Geplaatst 31 maart 2004 Geplaatst 31 maart 2004 Kluts, GPSen op en paar meter afstand van elkaar kunnen elkaar storen door de intern gebruikte frequenies. (heb ik ergens gelezen) Mmm.., en ik maar denken dat het passieve ontvangers zijn die zelf niets uitzenden. Kan je aangeven waar die info staat zodat ik wat kan leren ? Heeft iemand al een basic getest met WAAS uitgeschakeld ? Het overshooten van een waypoint kan ik bevestigen. Op mijn Sportrak color komt dat ook voor. Ik denk wel dat dit een bewuste feature is van Magellan. Mij stoort het niet, ik nader wat rustiger. Verder is het voor mij een hele fijne Lada
Gast donsman Geplaatst 31 maart 2004 Geplaatst 31 maart 2004 Ik gebruik zelf al lange tijd GPS-en. In het verleden heb ik een Garmin gehad, maar ben overgegaan naar Magellan vanwege de ontvanger die in de GPS-en van Magellan zit. Ik ben ook erg tevreden over de GPS. Het goede ontvangst komt door de Helix ontvanger die wordt gebruikt. Er is wel degelijk een verschil tussen een Helix antenne en een Flatpatch (etrex-en). Wel is het zo dat als de GPS in 2D modus ontvangt (3 satelieten) de GPS de positie zal gokken. Dit betekent dat als je al wel 4 satelieten hebt ontvangen vlak daarvoor, de GPS een berekening maakt op basis van richting. Zodra je 4 satelieten ontvangt krijg je wel een exacte positie. Ik heb zelf het probleem van afwijking nog nooit gehad. Ik gebruik zelf een Sportrak Pro en dus niet de basis versie (gele). Ik zou adviseren om Holland Nautic op te bellen, dit is de importeur van Magellan.
Aanbevolen berichten